Koneelle taas uusi tilaus Kiinasta
Kone saa uusia tilauksia ja vienti vetää. Palstallahan Antti Herliniä vihataan, koska hän on niin rikas. Mies on maksanut enemmän veroja kuin av-mammat yhteensä, saati kuinka paljon hänen johtamansa yhtiö on tuonut Suomeen rahaa ja työtä. Mitä palstan hullu kommunisti on asiasta mieltä? Vieläkö laulat 70-luvun lauluja?
Kommentit (6)
Perheyritysmalli kumma kyllä toimii. Niin osakkeenomistajien, työntekijöiden kuin yhteiskunnankin kannalta.
Turun telakan ostanut Meyer toimii samalla lailla -olikos nyt 7. sukupolvi johdossa jo?
Nyt vähän yritystä (sic!) peliin palstakomu! Vaalitkin tulossa.
Ei Antti Herliniä kukaan vihaa, tai muitakaan Herlinejä. Mutta kyllä minä kamppailen ymmärtääkseni, miksi minä maksan Koneen osingoistani veroa 25,5%, ja Antti Herlin maksaa omista Koneen maksamista osingoistaan 0% veroa. Minä sain tänäkeväänä Koneelta osinkoja bruttona 295,20€, ja nettona 219,92. Montako sataa miljoonaa Antti Herlin sai nettona? Minusta olisi parempi, että me kumpikin maksaisimme jonkin maltillisen prosentin osinkoveroja, vaikka 5%? Tuolloin säästäminen olisi minulle huomattavasti hedelmällisempää, eikä Antti Herlinkään joutuisi mierontielle.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 10:30"]
Raha pois rikkailta!
[/quote]
Ei ole mahdollista. Raha palaa aina takaisin tietyille ihmisille. Yhdet osaa, toiset ei.
Palstakommari ei ole vielä herännyt, mutta ehkä puoliltapäivin saapuu vaatimaan muiden varallisuutta itselleen.