Paras kaupunkiloma?
Moikka,
suunnitellaan miehen kanssa kaupunkilomaa alkusyksyyn, ajattelin kysyä teiltä ideoita, mikä olisi sopiva paikka?
Nähty; Tallinna, Tukholma, Kööpenhamina, Dublin, Belfast, Rooma, Pariisi, Valetta ja Alanya.
Plus itse olen käynyt myös San Marinossa, Rhodoksella, Portugalissa ja Vatikaanivaltiossa. Ollaan n. 35v molemmat, kaipailtaisiin jotain ns. ei-niin-nähtyä, eli hieman pienempiä, erikoisempia paikkoja, ei välttämättä pääkaupunkeja. Kerrothan vinkkisi, kiitos :)
Kommentit (28)
Krakova? Pieni, pittoreski, kiinnostava ja halpa! :)
Napoli! Tehtävää ja nähtävää riittää ja tunnelma on aivan erilainen kuin Roomassa.
No nyt mä haluan noihin kaikkiin edellä mainittuihin!
New York kiinnostaisi kyllä, mutta jos joskus sinne matkataan, niin pidemmäksi ajaksi kuin viikonlopuksi. Euroopan kaupunkeja lähinnä ajattelin, anteeksi kun en selventänyt. Kiitos paljon ideoista, lisääkin saa laittaa :) Ai niin, ja olen käynyt myös Venetsiassa, unohdin hajamielisyyksissäni.
Dubrovnik, Split, San Sebastian, Porto
Viimeksi palstaillessa joku kysyi ihan samaa, ja on pakko vastata ihan samaa: Valencia.
Beirut on hauska, vaikka ei olekaan Euroopassa.
Amsterdamia ja Budabestiä unohtamatta, myös Krakova ja Varsovakin ovat ok.
Brugge (kirjoitetaanko se suomeksi noin? Bruges/Brygge siis) Belgiassa, tai miksei Brysselkin, on oikeasti kiva kaupunki kaiken EU-uutisoinnin takana. Lissabon on trendikäs tällä hetkellä, mutta kiinnostava ja kehuttu kuitenkin.
Praha ja Barcelona ovat todella hienoja paikkoja missä kannattaa ehdottomasti käydä.
Bukarest
Berlin
Köln
Lyypekki
Kiova
Bergamo
Genova
Monza
Torino
San Remo
Cannes
Menton
Riika
Gdansk
Bergen
Lillehammer
Tromssa
Wien. Siellä on monipuolista tarjontaa, kaupunki, kulttuuri, vuoret, uimapaikat, shoppailu... Julkinen liikenne on erinomainen ja nopea, joten yhtenä päivänä ehtii tehdä vähän kaikkea.
Nizza! varsinkin esikaupunki alueet kuten Beaulieu, Villefranche ja Eze :)
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 18:09"]Wien. Siellä on monipuolista tarjontaa, kaupunki, kulttuuri, vuoret, uimapaikat, shoppailu... Julkinen liikenne on erinomainen ja nopea, joten yhtenä päivänä ehtii tehdä vähän kaikkea.
[/quote] ja kallista myös. Mutta ei tarvitse kuin mennä vähän keskustan ulkopuolelle niin on edullisempaa. Ehdottomasti kyllä näkemisen arvoinen paikka
New Yorkia parempaa ei ole.