Miten saada työttömänä itselleen orjallinen päivärytmi ja rautainen itsekuri?
Päivät vain valuvat sängyn pohjalla ruudun valon heijastuessa naamalle. En saa mistään otetta.
En ole masentunut. Tarvitsen vain jotain rytmiä ja ryhtiä päivään. Olen ollut työttömänä jo vuoden.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Menet kuntouttavaan työtoimintaan. Saat päivärytmin kohdalleen, kivaa tekemistä ja terveellisen ruuan (ainakin täällä Tampereella).
Sairaalan arkistossa on kuntouttavaa työtoimintaa. Siellä on potilaspapereita, moni työtön on ollut siellä toimistotöissä kuntouttavassa työtoiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet kuntouttavaan työtoimintaan. Saat päivärytmin kohdalleen, kivaa tekemistä ja terveellisen ruuan (ainakin täällä Tampereella).
Sairaalan arkistossa on kuntouttavaa työtoimintaa. Siellä on potilaspapereita, moni työtön on ollut siellä toimistotöissä kuntouttavassa työtoiminnassa.
Vaitiolovelvollisuus on tietysti.
Ihminen joka on aamu rytmiin tottunut ja herännyt aikaisin aamulla töihin niin ei se työttömänäkään vanhemmiten muutu.
Ala harrastamaan. Itse harrastan säästämistä ja koitan tehdä siitä taidetta. Teen itse viinit ja oluet, jogurtit, leivät ja leivonnaiset. Vaikka en erityisemmin edes pidä keittiötöistä. Käyn aikaisin aamulla lenkillä ja kerään pulloja ja tölkkejä, jos niitä on heitelty matkan varrelle. Niistä saa ainakin vähän lisärahaakin.
Säästäminen motivoi, jos rahaa laittaa säästöön ja käyttää sitten johonkin, mistä pitää. Minä matkustan säästöilläni ja työmarkkinatuellakin voi matkustaa, jos haluaa. Nyt olen saanut säästettyä useamman satasen puskurin, joten säästäminen on helpompaa, kuin aivan peeaana. Voin ostaa silloin kun saa halvalla. Vasta löysin alelaarista parilla kympillä lähes satasen vaelluskengät, jotka kestävät useamman vuoden.
Nyt olen pähkäillyt, että hankkisin pilkkivälineet ja lähtisin pilkille. Ainakin pikkuahvenia luulisin saavani ja kuluuhan siinä aika. Kuumaa glögiä mukaan evääksi.
Mä olen työtön ja kello soi joka ikinen aamu 6-7.
Mulla on eläimiä ja lapsia niin oltava tarkka rytmi.
Onko hän työkyvyttömyyseläkkeellä? Vaikuttaisi siltä, työttömät tekevät työmarkkinatukitöitä ja palkkatukitöitä.