Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en tunne enää nälkää?

Vierailija
29.04.2015 |

Minä en siis tunne juurikaan varsinaista näläntunnetta tyyliin 4-5 tuntia edellisen ruokailun jälkeen. Sen sijaan 7-8 tunnin jälkeen iskee suoraan heikotus ja päänsärky. Tän takia unohdan usein syödä ja havahdun asiaan vasta kun en huimaukselta meinaa pysyä pystyssä. Mistä tällainen voi johtua?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksa luetella miten paljon teet haittaa kyseisellä toiminnalla itsellesi. En tiedä minkä kokoinen olet tms. mutta vaikka et tuntisikaan nälkää on tärkeää syödä säännöllisin väliajoin monta ateriaa päivässä, sillä vaurioitat pidemmän päälle hyvin paljon elimistöäsi. Nälän tunteen puuttuminen johtuu mm. siitä, että elimistö alkaa liian vähäisellä syömisellä käyttää mm. kehon rasvavarastoja sekä lihaksia energianlähteenään. Lisäksi liian vähäinen syöminen haittaa mm. hormoonitoimintaa sekä aivojen toimintatapaa.

Usko pois, mutta sinun todella kannattaa muistaa syödä ja mikä tärkeintä laadukkaasti ja säännöllisesti. Ja muista myös liikkua! Söin aikoinaan itsekin 1-3 ateriaa päivässä ja elin hyvin vähällä ruoalla ja liikuin lisäksi paljon. Tarkoituksenani olla laiha luuranko. Nyt elän ja voin paljon paremmin kun olen laittanut liikunta ja ruokailutottumukset tasapainoon. Syön toki paljon enemmän kuin ennen, mutta se myös näkyy positiivisesti ulospäin. En enää ikinä halua entistä elämääni takaisin, aina oli vetämätön olo eikä päässä pyörinyt kuin viisarit. Oikeastaan syömisrytmin muuttaminen muutti ihan koko elämäni jopa ihmissuhteista lähtien. Siitä ei nyt tämän enempää.

Vierailija
42/45 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 vielä jatkaa, että tuo palelu onkin merkki siitä ettei syö tarpeeksi... Aerobista liikuntaa ja monipuolista (ruokaympyrän mukaista) ravintoa tarpeeksi niin keho alkaa toimia! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 16:34"]

En edes jaksa luetella miten paljon teet haittaa kyseisellä toiminnalla itsellesi. En tiedä minkä kokoinen olet tms. mutta vaikka et tuntisikaan nälkää on tärkeää syödä säännöllisin väliajoin monta ateriaa päivässä, sillä vaurioitat pidemmän päälle hyvin paljon elimistöäsi. Nälän tunteen puuttuminen johtuu mm. siitä, että elimistö alkaa liian vähäisellä syömisellä käyttää mm. kehon rasvavarastoja sekä lihaksia energianlähteenään. Lisäksi liian vähäinen syöminen haittaa mm. hormoonitoimintaa sekä aivojen toimintatapaa. Usko pois, mutta sinun todella kannattaa muistaa syödä ja mikä tärkeintä laadukkaasti ja säännöllisesti. Ja muista myös liikkua! Söin aikoinaan itsekin 1-3 ateriaa päivässä ja elin hyvin vähällä ruoalla ja liikuin lisäksi paljon. Tarkoituksenani olla laiha luuranko. Nyt elän ja voin paljon paremmin kun olen laittanut liikunta ja ruokailutottumukset tasapainoon. Syön toki paljon enemmän kuin ennen, mutta se myös näkyy positiivisesti ulospäin. En enää ikinä halua entistä elämääni takaisin, aina oli vetämätön olo eikä päässä pyörinyt kuin viisarit. Oikeastaan syömisrytmin muuttaminen muutti ihan koko elämäni jopa ihmissuhteista lähtien. Siitä ei nyt tämän enempää.

[/quote]

Harvoin syöminen ei tarkoita vähän syömistä. Syödä voi säännöllisesti, vaikka söisi harvoin.

Vierailija
44/45 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut ruokahalua kuukausiin. Ei ole motivaatiota syödä, en koe että se olisi tärkeää tai minulle kuuluvaa. Elän välipaloilla ja palelen koko ajan.

Mutta olenkin ollut vakavasti masentunut niin kauan ettei tämä ihmetytä. Terve ihminen usein syö.

Vierailija
45/45 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:52"]

mä syön kerran päivässä illalla joskus 10 pintaan, ihan hyvin tässä voidaan.

[/quote]

Vielä.
[/quote]

näin on menty jo vuosikausia;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän