Alan hiljalleen ymmärtää Kokoomusta
En ole koskaan äänestänyt Kokoomusta, mutta viime kuukausien kokemuksella alan ymmärtää.
Olen etsinyt osa-aikatyöntekijää jo useamman kuukauden. Yksi kävikin työtä kokeilemassa, mutta palasi takaisin työttömyyskortistoon omasta toiveestaan. Valtaosa sanoo heti ei. Kuulema harrastukset kärsii. Työ olisi ilta- ja viikonlopputyötä, siitä maksettaisiinkin ihan mukavasti eli noin 900-1300 euroa/kk /työvuoroista riippuen. Kyseessä olisi osa-aikatyö noin 50-75% normaalista työajasta.
Hakemuksia on tullut paljon, mutta valtaosa hakee omilla ehdoillaan tyyliin "mä voisin olla töissä maanantaisin klo 16 jälkeen ja sitten tiistaina ja torstaina en ollenkaan, kun mulla on treenit ja sit viikonloppuna meillä on kisat ja perjantaina kaverin polttarit..."
Osa hakemuksista on taas poissuljettu, kun vaatimukset ei riitä esim. vaaditaan ajokorttia "ei ole, mutta mä voin pyöräillä" tai sitten hakijan fyysinen kunto ei riitä tai elintavat pielessä (tupakka ja alkoholi). Ja työtehtävään riittäisi ihan normaali fyysinen kunto, mutta kun osa ei pysty edes yhtä porrasväliä nousemaan hengästymättä näkyvästi.
Ärsyttää ihan suunnattomasti!!!
Kommentit (21)
"Porrasväliä? Siis jotain mainosten jakoa?"
Lue ensin, kiitos. Tuskin se mainostenjakaminen näin paljon työllistäisi:
Työ olisi ilta- ja viikonlopputyötä, siitä maksettaisiinkin ihan mukavasti eli noin 900-1300 euroa/kk /työvuoroista riippuen. Kyseessä olisi osa-aikatyö noin 50-75% normaalista työajasta.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:40"]Porrasväliä? Siis jotain mainosten jakoa?
[/quote]
En mä tuollaista vaikutelmaa saanut tekstistä.
Tarvitseeko siihen koulutuksen? Entä työkokemusta? Onko se mielekästä työtä (siis muutenkin kuin että siitä saa vähän rahaa)?
Mulle sopisi tuollainen 50% -osa-aikatyö, mutta en löydä mitään.
"Tarvitseeko siihen koulutuksen? Entä työkokemusta? Onko se mielekästä työtä (siis muutenkin kuin että siitä saa vähän rahaa)?"
Vaatimuksena alan koulutus tai alan opiskelu (sosiaali- ja terveysala). Työkokemusta ei vaadita, mutta asenteen pitää olla kohdallaan (esim. työaikana ei roikuta Facebookissa) ja yleiset työelämän käytännöt pitää olla hallussa. Työn mielekkyys on tietysti subjektiivinen asia, mutta itse ainakin kokisin työn mielekkäänä.
Miten tämä nyt suoranaisesti Kokoomukseen liittyy? Eiköhän aika moni muukin ei-vasemmistolainen jo ymmärrä, että työttömyydessä on monta piirrettä ja tarinaa. Vasurien mielestä tietenkin sinä olet sietämätön riistäjä, joka haet orjaa kasvattamaan jo ennestään valtavia voittojasi.
Ei tuollaisella 900-1300e tule Stadissa toimeen edes, niin ketä nyt alkaa vastaavaan paskahommaan. 900e kun menee pelkästään vuokraan ja elämiseekin pitäisi jäädä.
"Ei tuollaisella 900-1300e tule Stadissa toimeen edes, niin ketä nyt alkaa vastaavaan paskahommaan. 900e kun menee pelkästään vuokraan ja elämiseekin pitäisi jäädä."
Tulisi kyllä aika pitkä työmatka, jos meinaisi Stadista asti töissä käydä.
Palkkaat pari opiskelijaa, jolloin joku aina pääsee hoitamaan vuoron. Heille tuo palkkatasokin on sopiva. Mullakin kaksi opiskelijaa 8 euron tuntipalkalla tekemässä hommia ja ovat tyytyväisiä palkkaan.
Osa-aikatyöhön hakevat sellaiset, joilla on joinakin päivinä esim. opiskelua, joten siksi sanovat, etteivät jotkut päivät sovi heille, kuten kaupan alallakin voi tehdä. Ei kukaan ala 900 eurolla kk:ssa tekemään päätyönä mitään hommaa.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:16"]
Palkkaat pari opiskelijaa, jolloin joku aina pääsee hoitamaan vuoron. Heille tuo palkkatasokin on sopiva. Mullakin kaksi opiskelijaa 8 euron tuntipalkalla tekemässä hommia ja ovat tyytyväisiä palkkaan.
[/quote]
Tuskin ovat tyytyväisiä, mutta ovat tyytyväisempiä kuin ei mihinkään.
"Palkkaat pari opiskelijaa, jolloin joku aina pääsee hoitamaan vuoron. Heille tuo palkkatasokin on sopiva. Mullakin kaksi opiskelijaa 8 euron tuntipalkalla tekemässä hommia ja ovat tyytyväisiä palkkaan."
Tätä olen yrittänyt. Mutta, kun asenne on seuraava: "Mä en sitten pääse maanantaisin, kun on treenit, ja keskiviikkona on sitä ja tätä ja perjantaina ja sit viikonloppuna..."
Eli käytännössä pitäisi olla aika monta opiskelijaa, jotta onnistuisi. Työ on kuitenkin luonteeltaan sellaista, että vaatii pitkän perehdytyksen (vähintään kuukausi), joten ei oikein onnistu isommalla henkilömäärällä. Lisäksi tällainen tulee kalliiksi, kun kaikille pitää ottaa vakuutukset ja työmäärä (paperityöt, palkanlaskemiset, työvuorojen suunnittelu) on sitä isompi, mitä enemmän työntekijöitä.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 15:16"]
[/quote]
Tuskin ovat tyytyväisiä, mutta ovat tyytyväisempiä kuin ei mihinkään.
[/quote]
No ainakin heidän oma palkkapyyntönsä oli tätä vähemmän.
"Osa-aikatyöhön hakevat sellaiset, joilla on joinakin päivinä esim. opiskelua, joten siksi sanovat, etteivät jotkut päivät sovi heille, kuten kaupan alallakin voi tehdä. Ei kukaan ala 900 eurolla kk:ssa tekemään päätyönä mitään hommaa."
Ei ole kukaan kyllä opiskeluilla vielä perustellut. Tämä on nimittäin ilta- ja viikonlopputyö. Ei siis päivällä arkipäivisin. Ihan suoraan ovat sanoneet, että harrastukset kärsivät ja perustelleet vapaapäivätoiveita treeneillä ja muilla menoilla. En ota kantaa siihen, miten kaupan kassalla toimitaan. Minulla ei ole kaupanalan työtä tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 14:43"]"Porrasväliä? Siis jotain mainosten jakoa?"
Lue ensin, kiitos. Tuskin se mainostenjakaminen näin paljon työllistäisi:
Työ olisi ilta- ja viikonlopputyötä, siitä maksettaisiinkin ihan mukavasti eli noin 900-1300 euroa/kk /työvuoroista riippuen. Kyseessä olisi osa-aikatyö noin 50-75% normaalista työajasta.
[/quote]missäs päin tätä työtä olisi?
Haetko siihen vain jotain nuoria misuja? Kelpaisiko nelikymppinen jolla ei ole mitään "kisoja" ja "treenejä" vaan normaalia perhe-elämää?
Tuleeko aloittajalle paljonkin hakemuksia joissa hakija kertoo juovansa ja polttavansa?
Porrasväliä? Siis jotain mainosten jakoa?