Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmistujaislahjoista

Vierailija
29.04.2015 |

Valmistujaiset lähenee. Tarkoitus antaa lahjat rahana. Paljonko mielestänne sopiva summa ylioppilaalle? Entä rippilapselle? Annatteko isomman summa kummilapsille ja sukulaisille kuin vaikka naapurille?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistujaiset/Ylioppilasjuhlat läheinen: 100 euroa

Valmistujaiset/Ylioppilasjuhlat naapuri:50 euroa

Rippilahja läheinen ja naapuri:50 euroa

Kummilapselle joku konkreettinen lahja, esimerkiksi rippiristi.

Vierailija
2/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Muuten sama, mutta rippilapselle, joka ei siis ole sukua tai läheisten ihmisten lapsi, vaan esim. naapuri, antaisin 30€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kortin lähetän. 3 euroa. Ei ole varaa. tuloni 400 e/kk.

Vierailija
4/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse valmistuin ylioppilaaksi, en odottanut mitään huimia summia. Ei kenenkään tarvitse vararikkoon mennä, antaa (jos antaa) sen mukaan mihin on varaa. Omissa juhlissa sain yleensä naapureilta ja vähemmän tutuilta 20€. Joka on jo iso raha hyvän päivän tutulta. Kummit ja läheisemmät anto 50€. Sitten omat vanhemmat ja pari sukulaista antoi 100-200€, mutta se on eri asia. Esim täti on rikas ja avustaa opinnoissa pari kertaa vuodessa. Mutta, itse olin jo hyvin kiitollinen 10-20€ lahjoista, en oleta että jokainen syytää satasien edestä puoli tutulle rahaa. Ja pienestäkin purosta kasvaa iso virta, sain rahaa melkein 2000€. Sillä maksoin kaiken tarpeellisen, mitä tarvitsin ensimmäiseen omaan asuntoon :)

Vierailija
5/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Muuten sama, mutta rippilapselle, joka ei siis ole sukua tai läheisten ihmisten lapsi, vaan esim. naapuri, antaisin 30€.

[/quote]

Mä antaisin naapurille 20€ ja kukan kun mua on vaan yksi henkilö (jos siis saisin kutsun juhliin). Kutsumatta ja kuokkimatta veisin silti kukan, mutta kieltäytyisin ovella esitetystä kutsusta liittyä tuntemattomaan juhlaseurueeseen vetoamalla johonkin muuhun menoon.

Läheisille ihmisille riippumatta sukulaisuussuhteesta isompi lahja (jos kutsuttu ja menen juhliin). Tietyissä tapauksissa esim. kummilapsi lähettäisin lahjan jos en jostain kumman syystä pääsisi juhliin.

Vierailija
6/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 13:51"]

Kun itse valmistuin ylioppilaaksi, en odottanut mitään huimia summia. Ei kenenkään tarvitse vararikkoon mennä, antaa (jos antaa) sen mukaan mihin on varaa. Omissa juhlissa sain yleensä naapureilta ja vähemmän tutuilta 20€. Joka on jo iso raha hyvän päivän tutulta. Kummit ja läheisemmät anto 50€. Sitten omat vanhemmat ja pari sukulaista antoi 100-200€, mutta se on eri asia. Esim täti on rikas ja avustaa opinnoissa pari kertaa vuodessa. Mutta, itse olin jo hyvin kiitollinen 10-20€ lahjoista, en oleta että jokainen syytää satasien edestä puoli tutulle rahaa. Ja pienestäkin purosta kasvaa iso virta, sain rahaa melkein 2000€. Sillä maksoin kaiken tarpeellisen, mitä tarvitsin ensimmäiseen omaan asuntoon :)

[/quote]

En tarkoittanut etten olisi kiitollinen pienemmistä lahjoista, mutta kerroin vaan mitä itse olen antanut (kun sitä kysyttiin). Pienempikin määrä toki riittää! Viestin 2 kirjoittaja.