15-vuotias poika tuli yökylään eikä tiennyt mitä hänellä on pakattuna "kun äiti pakkasi"
Onko tämä yleistäkin?
En voisi kuvitella että pakkaisin 14-vuotiaan tyttäreni puolesta. Toki saatan kysyä muistitko sen ja sen mutta ihan itse hän tavaransa kerää ja valitsee. Pakannut varmaan jo 7-8-vuotiaasta alkaen.
Kommentit (27)
Jotkut äidit ovat päästään sekaisin jos kyse on pojasta. Sitähän pitää suojella tytöiltä, koska niillä on niitä ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yks kaveri, 50+ pakkaa sekä poikansa n15 että miehensä, 50+ tavarat.
Kyllä tämmöisiä perheitä on. Eihän tuossa mitään järkeä ole, mutta kullakin perheellä on omat rutiininsa.
Mä pakkaan useimmiten omat ja miehen (50+) kamat, mutta nuoriso pakkaa omansa, nou brainer.
Miksi pakkaan miehen kamat? Miksen pakkaisi, hän tekee sitten oman osansa jotain muuta mun puolesta. (Toki jos hän lähtee vaikka kalastusreissuun niin sitten pakkaa itse että on kaikki mitä haluaa / tarvitsee mukana, mutta jos mukaan pakataan yövaatteet, vaihtokalsarit ja villapaita niin samalla vaivalla ne kahdelle pakkaa kuin yhdellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat outoja aloituksia kummasteluinen.
Päätarkoitus on kertoa, että olen parempi vanhempi ja minulla on paremmat lapset.
Njaa, eiköhän tuo enemmän kerro sen pojan äidistä.
Siinä tapauksessa kertoisi, jos pojan äiti olisi täällä kummastelemassa, että miksi se yökylä-äiti oli niin kiinnostunut pojan repun sisällöstä.
Ei tulisi kyllä mieleen kysyä onko lasten kavereilla sopivia vaatteita ulkoiluun.
Jos hällä on ollut kengät jalassa saapuessaan, vaatteet päällä ja takki niin eikö se riitä?
Eiköhän teini itse tiedä missä varusteissa ulkoilee? Jos sormet palelee kun ei hanskoja niin omapa on asiansa.
Olen itsekin teininä ulkona välillä palellut ja hengissä selvitty siitä.
Ei minulla ollut mitään ulkoiluvarusteita teininä. En omistanut edes toppahousuja ja korkeakorkoisilla kengillä tarvoin ysärillä hangessa ilman pipoa.
Minulla 14- ja 17-vuotiaat pojat ja kyllä varmaan 14-vuotiaan tavarat "tarkastaisin" vaikka viikon reissulle. Siis kysyisin onko kalsareita, sukkia, hygieniatarvikkeet ym mukana.
Minulla myös 11-vuotias tytär mutta hän hoitaa pakkaamiset omin nokkineen.
Voisin hyvin tällaisena kanaemona pakata poikieni puolesta ja tyttönikin mutta ovat tarkkoja siitä mitä pukevat niin saavat itse katsoa lempivaatteensa mukaan.
Ymmärrän siis tämän tämän teinipojan äitiä. Varsinkin jos poikaansa ei voisi vähempää kiinnostaa pakkaaminen ja mukaan lähtisi yksi vaihtohuppari eikä muuta jos saisi itse huolehtia.
Ehkä kuitenkin tuossa iässä pitäisi vähän alkaa jo itsenäistymään.
Teinit eivät kaikki tule ajatelleeksi että olisiko jossain kohtaa ulkona oleskelua puolesta tunnista tuntiin ja ai pahus kun ei tullut mitään lämmintä kalsaria mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ovat sellaisia, että niiden perään pitää katsoa vielä teini-ikäisenäkin.
Mutta eihän teillä nyt ihan oikeasti voi olla yökyläläistä, kun pitäisi välttää kaikkia ylimääräisiä kontakteja??
No kai niiden perään pitää latella teini-ikäisenäki, kun ei mitään ole vaadittu ja opetettu ottamaan vastuuta. Oikeesti, varsinkin poikien kohdilla sorrutaan edelleen tähän "se on poika, niin eihän se nyt ymmärrä/tajua" mantraan, mitä tulee vaikka kotitöihin tai omista asioista huolehtimisiin.
Tuollaisia on kuulemma rippileirilläkin toisinaan.
"Ei mulla oo pyyhettä kun äiti unohti".