Mennäänkö maanataina kouluun vai ei, kuka päättää, vai päättääkö kukaan?
Varmaan ite on päätettävä, tälläkin kertaa. Dejavuuu.
Kommentit (57)
Kyllä näin on, kukin käyttäköön omaa subjektiivista perustuslakiin nojautuvaa itsemääräämisoikeuttaan, mutta suositellaan terveeseen maalaisjärkeen perustuvaa harkintaa.
Sunnuntaina tulee tieto, kun neuvottelut päättyvät.
Mikä tässä nyt on epäselvää? Koulut ovat auki ellei toisin ilmoiteta. Ja alaluokkia ei voi etäkouluun siirtää ilman poikkeuslakia.
Helsingissä on ainakin jo kutsuttu kouluun.
Oletko siis koululainen? Itse tässä odotan koululaisten vanhempana vielä su iltana, tuleeko wilma viestiä.
Kunnat ja koulutuksen järjestäjät päättävät.
Nyt ainakin Helsinki on päättänyt, rttä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina tulee tieto, kun neuvottelut päättyvät.
Ei näissä neuvotteluissa sitä päätetä.
Asiassa ei olisi mitään epäselvää, jollei ministeri kiuru olisi päättänyt heittää julkisuuteen aivopierua, että kouluihin ei ole ensi maanantaina turvallista mennä.
Jos ei tule viestiä, se tarkoittaa, että koulua on normaalisti. Tyhmemmille tiedoksi.
Hallituksen suositusta todennäköisesti noudatetaan, olipa se suositus sitten mikä tahansa.
Poikkeustilalla saadaan koulut etään, jos ymmärtävät toimia. Jos eivät ymmärrä, niin me vanhemmat kyllä ymmärretään.
Hölmö kysymys! Minä en mene mutta lapset menevät.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeustilalla saadaan koulut etään, jos ymmärtävät toimia. Jos eivät ymmärrä, niin me vanhemmat kyllä ymmärretään.
No hyvä että ymmärrät. Lapset kouluun vaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän "te" ootte uhanneet. Ei vaan oo näkyny.
Vierailija kirjoitti:
No pidä ne kakaras vaan kotona, eristä kavereista ja jätä jälkeen koulutyössä sekä selittele rehtorille. Siitä vaan.
Itse olen opettaja yläkoulussa ja sormet ristissä toivon etäkoulua. Olisi niiiiiin kiva aloittaa työnteko ikään kuin pehmeästi etänä.
Lahdessa alkaa lähiopetuksessa. Seuraa paikallista tiedotusta. Paikallisesti päätetään.
Kouvolassa on lähiopetusta ainakin nyt alkuun. Paikallinen päätös tuli jo.
Lapset ovat olleet lomalla lähes kolme viikkoa ja sinä aikana koronaan sairastuneita on tullut valtava määrä.
Mitä etäkoulu nyt auttaisi?
Meille tuli jo koulusta viesti että tervetuloa kouluun maanantaina.