Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheelliset häät - jätän lapsettomat kutsumatta

Vierailija
29.04.2015 |

Meillä on kesällä iloiset ja lapsirakkaat perheelliset häät, ohjelmaa on lapsille paljon ja uskon, että sukulais-ja ystäväperheemme viihtyvät hyvin häissämme. Jätämme kuitenkin kutsumatta sinkut ja lapsettomat parit, sillä meidän hääpäivänä haluamme juhlia paitsi rakkauttamme, myös perhettämme johon ihanat lapsemme kuuluvat. Nyt ystäväni, joka ei lapsista ole koskaan edes ollut kiinnostunur, loukkaantui kun ei saanutkaan kutsua! Ehdotin, että tulisi sitten kummilapsensa kanssa mutta eipä se hänelle kelvannut.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:28"]Onko ajatuksesi tausta positiivinen vai negatiivinen? Onko se kosto jostain vai nouseeko se todellisesta tarpeesta? Miten lapsettomat häiritsisivät juhlaa? Toisiko lapsettomien läsnäolo jotain hyvää tilanteeseen? Jos syysi ovat viattomat, anna palaa. Jos syysi ovat katkerat, haluatko todella viettää elämäsi tärkeimmän päivän katkeruudessa?
[/quote]

Ei minulla ole mitään katkeria syitä, päinvastoin! Olen itse ollut häissä, jotka olivat epämukavat, ehkä jopa tylsät. Suurin osa lapsettomista ystävistäni/sukulaisistani yksinkertaisesti pitää eri asioista ja juuri nuo bilehäät tms olisi enemmän heidän tyylistään. Meillä perheellisillä sitten taas on ne omat juttumme. Lapsettomille olisi varmasti tylsää katsella etupäässä lapsille suunnattua ohjelmaa. Eli kyllä tässä on ihan vilpitön ajatus takana! Jotkut haluavat lapsettomat häät, me haluamme juhlia omiamme lasten kanssa, lasten ehdoilla.

Vierailija
22/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:31"]Ystävyyssuhteesi siis perustuvat lisääntymiseen. Voi olla millainen kusipää tahansa, mutta kunhan on lisääntynyt, kelpaa ystäväksesi. Fiksu, kiva, luotettava lapseton ei läpäise seulaasi. Just, joo. 
[/quote]

Ei, mutta me äidit pidämme tiiviisti yhtä ja meillä on tietysti omat juttumme. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:06"]

Meillä on kesällä iloiset ja lapsirakkaat perheelliset häät, ohjelmaa on lapsille paljon ja uskon, että sukulais-ja ystäväperheemme viihtyvät hyvin häissämme. Jätämme kuitenkin kutsumatta sinkut ja lapsettomat parit, sillä meidän hääpäivänä haluamme juhlia paitsi rakkauttamme, myös perhettämme johon ihanat lapsemme kuuluvat. Nyt ystäväni, joka ei lapsista ole koskaan edes ollut kiinnostunur, loukkaantui kun ei saanutkaan kutsua! Ehdotin, että tulisi sitten kummilapsensa kanssa mutta eipä se hänelle kelvannut.

[/quote]

Tällaisia häitä saisi olla enempikin. Varsinkin kun me lapsettomat vietämme yleensä aktiivista elämää ja nuo juhlatilaisuudet sattuvat valitettavan usein jonkun muun reissun/tapahtuman kanssa samaan aikaan, josta pitää sitten jäädä rannalle.

t: toistaiseksi lapseton sukujuhlissa ei-niin-hyvin viihtyvä.

Vierailija
24/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:12"]Tiän että tää on provo, mutta kysyisi ap:lta että mihin vetäisit rajan esim 18 vee sukulaistytön kanssa? Jossei hänellä olis viä lapsia? Ei pääse vai? Entä 23 vee joka myös opiskelee muttei oo viä lapsia? Ihan vaan testaan kuinka hyvin oot suunnitellu tän taustatyön? ;)
[/quote]

En usko 18v sukulsistytön niinkään viihtyvän häissämme, joten mieluummin kutsumme ystäväpiiristämme juuri niitä perheellisiä aviopareja. Meille sukulaisuus sinänsä ei ole mikään perustelu kutsua häihin ellei muuten ole pidetty yhteyttä edes. Molempien sisarukset perheineen toki kutsutaan ja vanhemmat, mutta ne "pakolliset" sukulaiset olikin siinä. Niin, me emme halunneet bilehäitä ja nämä ovat nyt meidän näköisemme häät. Siitä tulee ihana päivä toisten perheiden kanssa. Häälahjaa emme tarvitse, pyysimme ottamaan mieluummin esimerkiksi Planin kautta kummilapsen tai lahjoittamaan Pelastakaa lapset ry:lle. Ap
[/quote]

Hihiii. Kiitos, tää viesti pelasti mun päivän. :D Aika kauan sulla kyllä meni keksiä.
[/quote]

Olen lasten kanssa kotona, välillä on tosiaan näitä tilanteita täällä jotka vaativat huomiota :D Eli välillä voi tosiaan kestää. Ap

Vierailija
25/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:28"]Onko ajatuksesi tausta positiivinen vai negatiivinen? Onko se kosto jostain vai nouseeko se todellisesta tarpeesta? Miten lapsettomat häiritsisivät juhlaa? Toisiko lapsettomien läsnäolo jotain hyvää tilanteeseen? Jos syysi ovat viattomat, anna palaa. Jos syysi ovat katkerat, haluatko todella viettää elämäsi tärkeimmän päivän katkeruudessa?
[/quote]

Ei minulla ole mitään katkeria syitä, päinvastoin! Olen itse ollut häissä, jotka olivat epämukavat, ehkä jopa tylsät. Suurin osa lapsettomista ystävistäni/sukulaisistani yksinkertaisesti pitää eri asioista ja juuri nuo bilehäät tms olisi enemmän heidän tyylistään. Meillä perheellisillä sitten taas on ne omat juttumme. Lapsettomille olisi varmasti tylsää katsella etupäässä lapsille suunnattua ohjelmaa. Eli kyllä tässä on ihan vilpitön ajatus takana! Jotkut haluavat lapsettomat häät, me haluamme juhlia omiamme lasten kanssa, lasten ehdoilla.
[/quote]
Oletko harkinnut sellaista vaihtoehtoa, että kutsuisit lapsettomat, mutta varoittaisit heitä ajoissa että ohjelma on lapsipainotteista ja heistä mahdollisesti tylsää? Silloin he voisivat itse päättää tullakko vai ei, ja kaikille jäisi hyvä mieli.

Vierailija
26/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo perhearvot ovat noin tärkeät, niin miten on mahdollista, että ap on menossa naimisiin vasta tässä vaiheessa, kun on jo synnissä siitty ja susiparina asuttu?

Vierailija
27/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:06"]

[/quote]

Tällaisia häitä saisi olla enempikin. Varsinkin kun me lapsettomat vietämme yleensä aktiivista elämää ja nuo juhlatilaisuudet sattuvat valitettavan usein jonkun muun reissun/tapahtuman kanssa samaan aikaan, josta pitää sitten jäädä rannalle.

t: toistaiseksi lapseton sukujuhlissa ei-niin-hyvin viihtyvä.
[/quote]

Aivan! Kiitos, tämä on oikeasti kaikille win-win. Ap

Vierailija
28/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ikionnellinen varoituksesta, että minua uhkaisi joutuminen kiljuvan kakaralauman keskelle. En kokisi menettäväni mitään, päinvastoin säästyisivrahat, kuulo ja hermot. Ei kiitos lastenjuhlille.

Vierailija
29/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:28"]Onko ajatuksesi tausta positiivinen vai negatiivinen? Onko se kosto jostain vai nouseeko se todellisesta tarpeesta? Miten lapsettomat häiritsisivät juhlaa? Toisiko lapsettomien läsnäolo jotain hyvää tilanteeseen? Jos syysi ovat viattomat, anna palaa. Jos syysi ovat katkerat, haluatko todella viettää elämäsi tärkeimmän päivän katkeruudessa?
[/quote]

[/quote]
Oletko harkinnut sellaista vaihtoehtoa, että kutsuisit lapsettomat, mutta varoittaisit heitä ajoissa että ohjelma on lapsipainotteista ja heistä mahdollisesti tylsää? Silloin he voisivat itse päättää tullakko vai ei, ja kaikille jäisi hyvä mieli.
[/quote]

Niin, voisihan tosiaan tuokin olla vaihtoehto. Itse en ennen lapsia koskaan viihtynyt sukujuhlissa jne. kun lapset kiljuivat ja juoksivat ympärillä. Ap

Vierailija
30/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:41"]Itse olisin ikionnellinen varoituksesta, että minua uhkaisi joutuminen kiljuvan kakaralauman keskelle. En kokisi menettäväni mitään, päinvastoin säästyisivrahat, kuulo ja hermot. Ei kiitos lastenjuhlille.
[/quote]

Aivan, ymmärrän tämän hyvin koska ajattelin itsekin näin ennen lapsia! Nyt vieraiden ei tarvitse keksi tekosyitä tai tylsistyä väkisin kuoliaaksi. Me haluamme mahdollisimman aidot häät, joissa ei oikeasti tarvitse teeskennellä.

Vierailija
31/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:24"]Musta tää oli oikein mielenkiintoinen ajatusleikki! Hyvä kääntää asetelma ympäri, ja miettiä, millaisia fiiliksiä se herättää.
[/quote]

Sillä erolla toki, että lapsettomissa häissä myös lapselliset ovat toki kutsulistalla, mutta heidän lapset eivät.

Vierailija
32/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:41"]Itse olisin ikionnellinen varoituksesta, että minua uhkaisi joutuminen kiljuvan kakaralauman keskelle. En kokisi menettäväni mitään, päinvastoin säästyisivrahat, kuulo ja hermot. Ei kiitos lastenjuhlille.
[/quote]

Aivan, ymmärrän tämän hyvin koska ajattelin itsekin näin ennen lapsia! Nyt vieraiden ei tarvitse keksi tekosyitä tai tylsistyä väkisin kuoliaaksi. Me haluamme mahdollisimman aidot häät, joissa ei oikeasti tarvitse teeskennellä.
[/quote]
Ei kutsuun kieltävästi vastaamiseen tarvita tekosyitä. Pelkästään sen pelossa ei mielestäni kannata jättää ketään kutsumatta. Varsinkin jos selvästi ilmoitat että kyseessä on lastenjuhlan kaltainen tapahtuma.

Saattaahan sitä paitsi olla että joku lapseton ystäväsi nauttisi kovasti lasten keskellä juhlimisesta.

Vierailija
33/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:24"]Musta tää oli oikein mielenkiintoinen ajatusleikki! Hyvä kääntää asetelma ympäri, ja miettiä, millaisia fiiliksiä se herättää.
[/quote]

Sillä erolla toki, että lapsettomissa häissä myös lapselliset ovat toki kutsulistalla, mutta heidän lapset eivät.
[/quote]

No siinä kutsutaan osa perheestä, osa ei. Tässä on niinku lapset kutsuttu ja ilman lapsia ei aikuisia eli tavallaan sama systeemi.

Vierailija
34/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:28"]Onko ajatuksesi tausta positiivinen vai negatiivinen? Onko se kosto jostain vai nouseeko se todellisesta tarpeesta? Miten lapsettomat häiritsisivät juhlaa? Toisiko lapsettomien läsnäolo jotain hyvää tilanteeseen? Jos syysi ovat viattomat, anna palaa. Jos syysi ovat katkerat, haluatko todella viettää elämäsi tärkeimmän päivän katkeruudessa?
[/quote]

[/quote]

Miksi haluatte suosia aviopareja mutta jättää sinkut yhärit lapsineen kutsumatta?

Vierailija
35/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, hääpari ei sitten voi osallistua omiin häihinsä.

Eihän teillä voi olla lapsia, jos ette ole syntiä tehneet...

Vierailija
36/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:24"]Musta tää oli oikein mielenkiintoinen ajatusleikki! Hyvä kääntää asetelma ympäri, ja miettiä, millaisia fiiliksiä se herättää. [/quote] Sillä erolla toki, että lapsettomissa häissä myös lapselliset ovat toki kutsulistalla, mutta heidän lapset eivät.

[/quote]

Olisiko seuraavan provon paikka että ei kutsu ihmisiä jotka ovat synnyttäneet/ siittäneet?

Sitten ikärajan pohdinnan sijaan mietitään että missä kohtaa kesken mennyt raskaus lasketaan lapsen saamiseksi.

Vierailija
37/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin, kukin pitäköön sellaiset häät kuin tahtoo ja kutsukoon juuri ne jotka juhliinsa tahtoo. 

Vierailija
38/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:24"]Musta tää oli oikein mielenkiintoinen ajatusleikki! Hyvä kääntää asetelma ympäri, ja miettiä, millaisia fiiliksiä se herättää.
[/quote]

[/quote]

No siinä kutsutaan osa perheestä, osa ei. Tässä on niinku lapset kutsuttu ja ilman lapsia ei aikuisia eli tavallaan sama systeemi.
[/quote]
Toivottavasti siellä häissä on ohjelma suunniteltu lasten näkökulmasta riittävän viihdyttäväksi. Pomppulinnaa, pelleä, poneja, prinsessoja, taikuria yms. unohtamatta... Muuten tulee känkkäränkkämeininkiä ja hirveä huuto ja riehuminen. Tosin se kyllä tulee joka tapauksessa, kun on lapsilauma paikalla.

Vierailija
39/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ajatus tähän lähti siitä, että tosiaan meillä on paljon perheellisiä ystäviä ja sukulaisia. Häät ovat lapsiperheissä melkoinen kriisi ellei lapsille ole ohjelmaa ja koko aikaa menee niiden toppuutteluun kun tylsistyvät ja koheltavat. Me otettiin tästä sitten teema häihin; lapsiperheet! Ohjelmassa on tosiaan nukketeatteria, taikuri, pomppulinna, poni jne. Ja kun lapset viihtyvät me aikuiset saadaan rauhassa nauttia kesäpäivästä, musiikista, ruuasta, tunnelmasta ja seurustelusta eli mukava päivä kaikille. Ap

Vierailija
40/57 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 12:24"]Musta tää oli oikein mielenkiintoinen ajatusleikki! Hyvä kääntää asetelma ympäri, ja miettiä, millaisia fiiliksiä se herättää.
[/quote]

[/quote]

[/quote]
Toivottavasti siellä häissä on ohjelma suunniteltu lasten näkökulmasta riittävän viihdyttäväksi. Pomppulinnaa, pelleä, poneja, prinsessoja, taikuria yms. unohtamatta... Muuten tulee känkkäränkkämeininkiä ja hirveä huuto ja riehuminen. Tosin se kyllä tulee joka tapauksessa, kun on lapsilauma paikalla.
[/quote]

Juuri näitä meillä on! Ja lapsille on oma menu lapsille usein maistuvista ruuista. Tavoite on se, että kaikki vieraat viihtyvät :) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan