Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häätö vuokra-asunnosta

Vierailija
29.04.2015 |

Miten käytännössä etenee varoituksen jälkeen?
Voiko asiasta enää keskustella jos häiriöihin on ollut esimerkiksi sairaudellinensyy ja niitä on tapahtunut harvoinpa asian voi todistaa?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille tuli vaan lappu postissa mihin mennessä asunnon on oltava tyhjä ja avaimien pöydällä.

Vierailija
2/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako joku taho uuden asunnon saamisessa jos itse ei saa asuntoa esimerkiksi luottotietojen vuoksi? Vai joutuuko oikeasti Suomessa kadulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:19"]

Miten käytännössä etenee varoituksen jälkeen? Voiko asiasta enää keskustella jos häiriöihin on ollut esimerkiksi sairaudellinensyy ja niitä on tapahtunut harvoinpa asian voi todistaa?

[/quote]

Avaas vähän tuota sairauttasi. Ekasta varoituksesta ei saa häätöä.

Vierailija
4/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä häätö on viimeinen keino kaikkien varoutusten ym. jälkeen. Jos vastustaa poismuuttoa virkavalta voi tulla paikalle tai oveen tulee uusi lukko. Jos sairauden vuoksi olet joutunut häätöuhan alle, sinun on syytä ensin neuvotella asiasta asianomaisten kanssa. Asunto on kuitenkin toisen omaisuutta ja täten omistaja voi kyllä halutessaan häätää sinut pois.

Vierailija
5/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse joudut sen asunnon hakemaan ja hoitamaan kaiken. Kuka muukaan sen tekisi? ja vaikka ei olisi luottotietoja, se ei tarkoita heti sitä etteikö saisi asuntoa. T: 2

Vierailija
6/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:28"]

Miten käytännössä etenee varoituksen jälkeen? Voiko asiasta enää keskustella jos häiriöihin on ollut esimerkiksi sairaudellinensyy ja niitä on tapahtunut harvoinpa asian voi todistaa?

[/quote]

[/quote]Alkoholismi?

Vierailija
7/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn psykoterapiassa opettelemassa keinoja selviytyä arjen pikku haasteista jotka minulle tuntuvat valitettavasti vuorilta, tämän takia olen masentunut ja itken paljon. Usein en uskalla itkeä kotonakaan häädön pelossa ja se aiheuttaa sen että satunnaisesti olen saanut muutamia valtavia kovaäänisiä itku- ja paniikkikohtauksia :(
Muuten en bileitä tai mölyä, olen asunut sanassa asunnossa melkein 10v ja käyn töissä sekä opiskelemassa :(

Vierailija
8/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit ottaa yhteyttä vuokranantajaan, ja jos vaikuttaa siltä että tulevaisuudessa saat maksettua vuokrasi + velkasti niin todennäköisesti hekin voivat joustaa. Mutta ei se asuntojenvuokraaminen hyväntekeväisyyttä ole, joten sairaudellakaan tuskin voit selittää maksamattomia vuokria, jollei Kela korvaa.

Vierailija
9/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:34"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:28"]

[/quote]

[/quote]Alkoholismi?
[/quote]
En juo laisinkaan

Vierailija
10/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:29"]Yleensä häätö on viimeinen keino kaikkien varoutusten ym. jälkeen. Jos vastustaa poismuuttoa virkavalta voi tulla paikalle tai oveen tulee uusi lukko. Jos sairauden vuoksi olet joutunut häätöuhan alle, sinun on syytä ensin neuvotella asiasta asianomaisten kanssa. Asunto on kuitenkin toisen omaisuutta ja täten omistaja voi kyllä halutessaan häätää sinut pois.
[/quote]Vuokranantajalla on oikeastaan hyvin vähän keinoja vaikuttaa vaikkapa siihen kuka asunnossa asuu, vaikka omistaisikin asunnon.

Vierailija
11/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat maksan aina ajallaan, luottotiedot meni opintotuesta ja sairaslomasta.

Vierailija
12/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhka liittyy siis naapurien valitukseen melusta jota on siis tuo muutaman kerran tapahtuneet paniikki ja itkukohtaukset.

Vuokria ei ole maksamatta, luottotiedot oli kun rämän vuokrasin pelkään vain että kukaan ei halua tarvittaessa vuokrata minulle uutta asuntoa koska Luottotietoja ei enää ole, kukaan vuokranantaja tuskin uskoo että vuokran maksuvaikeuksia ei ole ollut.

Vierailija
13/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Mistä syystä sait varoituksen?

Vierailija
14/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:45"]Uhka liittyy siis naapurien valitukseen melusta jota on siis tuo muutaman kerran tapahtuneet paniikki ja itkukohtaukset.

Vuokria ei ole maksamatta, luottotiedot oli kun rämän vuokrasin pelkään vain että kukaan ei halua tarvittaessa vuokrata minulle uutta asuntoa koska Luottotietoja ei enää ole, kukaan vuokranantaja tuskin uskoo että vuokran maksuvaikeuksia ei ole ollut.
[/quote]

Millaista mökää sinä sitten pidät, jos siitä naapurit valittavat? Tai vastaavasti millaisia kyttääjämummoja naapurissasi asuu, jos satunnainen itku ja huuto haittaa? Yhdestä varoituksesta ei seuraa vielä yhtään mitään.

Vierailija
15/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asunnosta kuului mölyä eli minun itkuani ja paniikkikohtauksen ääniä ja miehen rauhoittelua.

Vierailija
16/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:37"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 00:29"]Yleensä häätö on viimeinen keino kaikkien varoutusten ym. jälkeen. Jos vastustaa poismuuttoa virkavalta voi tulla paikalle tai oveen tulee uusi lukko. Jos sairauden vuoksi olet joutunut häätöuhan alle, sinun on syytä ensin neuvotella asiasta asianomaisten kanssa. Asunto on kuitenkin toisen omaisuutta ja täten omistaja voi kyllä halutessaan häätää sinut pois.
[/quote]Vuokranantajalla on oikeastaan hyvin vähän keinoja vaikuttaa vaikkapa siihen kuka asunnossa asuu, vaikka omistaisikin asunnon.
[/quote]
Kannattaakin aina siksi tarkasti miettiä kenelle asunnon vuokraa ja tarkistaa luottotiedot sekä ottaa takuuvuokrat ym.

Vierailija
17/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itket ja huudat (?) niin kovaa, että olet saamassa häädön?
Erikoinen tilanne. Toisaalta tuntuu epäoikeudenmukaiselta, koska kyse on sairaudesta. Ymmärrän kyllä naapureitakin
Oletko toimittanut lääkärintodistuksen vuokranantajalle, jos hän ymmärtäisi?

Vierailija
18/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun patoumat purkaantuvat niin itken kyllä sydämeni kyllyydestä enkä voi sille mitään. Tämä on tapahtunut vain sen muutaman kerran.

Varmasti kuuluu itku ja ulina naapuriin ja ei sitä varmasti ole ollut kiva kuunnella mutta harmittaa että minun pahanolon itkuni on syy häädön uhkaan :(

En tosiaan pysty silloin oikeasti olemaan hiljaa kun sydäntäraastava tuska vyöryy ulos, sitä käyn kuitenkin opettelemassa kokoajan :(

Vierailija
19/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Minä olen saanut paniikki- ja itkukohtauksia yöllä jotka ovat varmasti kuuluneet muihin asuntoihin ja ovat voineet kestää parikin tuntia pahimmillaan. Puhumattakaan kovaäänisistä parisuhderiidoista jossa mies vittuillakseen hakkaa seiniä ja yritän estää. Mutta siltikään kukaan ei ole tehnyt valitusta tai ainakaan ei ole minulle asti päätyneet. Sinuna laittaisin viestiä jossa kertoisin paniikkihäiriöstä, laittaisin myös naapureille. Ja ehkä vähän valaisisin taustaa jos uskoisin että se saattaa auttaa heitä suhtautumaan suopeammin. Tsemppiä!

Vierailija
20/44 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut varoituksen taloyhtiöltä, vuokranantajana asuu ulkomailla eikä hänestä kuulu koskaan mitään.

Onko minulla jotain tehtävissä että voisin selitellä tätä asianosaisille ja välttää mahdollisia seuraamuksia..

Laiputkin jaoin naapureille ja selitin ja pyysin anteeksi.