Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako eri hedelmät laittaa kaupassa samaan pussiin?

Vierailija
28.04.2015 |

Ihan järjetöntä: Ostan 1 sitruunan, 3 omenaa, 2 päärynää, 2 tomaattia ja paprikan. Kaikki laitetaan eri pusseihin ja punnitaan. Sitten menen kotiin ja heitän pussit roskiin... Voisinko punnita hedelmät ilman pussia ja laittaa kaikki yhteen kangaskassiin johon lyön tarrat kylkeen? Lidlissä se ei toki onnistu kun punnitsevat vasta kassalla... Vai alkaako kassamyyjä valittamaan asiasta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon laittanut samaan pussiin monia eri hedelmiä. Etiketit vaan tarpeeksi kauas toisistaan ja kassalla sanon asiasta. Ei kukaan ole ainakaan ääneen valittanut.

Vierailija
2/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunaa ei tarvitse laittaa pussiin, ellei sen kuori ole syötäväksi tarkoitettu. Oon kyllä usein miettinyt samaa. Ostan siksi tarkoituksella vaikka viisi päärynää kolmen sijasta ja koetan syödä kaikki ennen kuin pilaantuvat.

- sinkku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan vaan yhden hedelmän niin lyön sen etiketin suoraan kiinni siihen. Varsinkin jos se kuoritaan.

Vierailija
4/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunasta yleensä tippuu se etiketti jos lyö suoraan kiinni, ja raastetaanhan se kuorikin monesti syötäväksi. Sama ku paprika, sitä ei voi kuoria niin mielummin laitan pussiin vaikka onhan se varmasti pyörinyt vaikka ja missä ennenkuin sen sinne pussiin laitan. Mutta pitääpä alkaa ottamaan kangaskassi mukaan hedelmille ja vihanneksille :) valittakoot ääneen jos ei sitten kelpaa.

Vierailija
5/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa saa laittaa samaan pussiin!!

Vierailija
6/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne pussit pistää "hyötykäyttöön", esim roskapussiksi tonnikala- ja ananaspurkeille

Vierailija
7/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa. Kunhan vaan hintalaput on jokaisesta

Vierailija
8/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 23:00"]Voihan ne pussit pistää "hyötykäyttöön", esim roskapussiksi tonnikala- ja ananaspurkeille
[/quote]
Minä kyllä vien ne keräykseen roskaämpärissä jo suoraan :) en oikein keksi niille käyttöä. Mutta kiitos asiallisesti vastanneille!

Ap

Vierailija
9/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voi laittaa! Myös esimerkiksi jos ostaa useamman kurkun voi ne laittaa samaan aikaan vaa'alle ja näin säästää tarroja.
.
Itse ainakin kaupan kassana arvostan kun joku säästelee pussien kanssa eikä hamstraa vain koska ovat ilmaisia.

Vierailija
10/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hedelmille ja vihanneksille tarkoitettu kestokassi. On suljettava kiristysnyörillä ja näkee läpi mitä siellä on. Siihen kylkeen vain tarrat ja lähtevät helposti sen jälkeen siitä irti.

Vierailija
11/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei missään tapauksessa saa laittaa samaan pussiin!!" - Uteliauudesta miksi ei missään tapauksessa  voisi? - Ei kai ne hedelämä sielllä lisääntymään keskenään ala(?) 

Vierailija
12/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ainakin Citymarketit myyvät SPR:n kestopusseja hedelmä- ja vihannesosastolla.

Vierailija
13/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 23:16"]

"Ei missään tapauksessa saa laittaa samaan pussiin!!" - Uteliauudesta miksi ei missään tapauksessa  voisi? - Ei kai ne hedelämä sielllä lisääntymään keskenään ala(?) 

[/quote] Näinhän on saanut alkunsa kaiken maailman hedelmämutaatiot kuten persimoni ja muut!

Vierailija
14/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 23:00"]Voihan ne pussit pistää "hyötykäyttöön", esim roskapussiksi tonnikala- ja ananaspurkeille [/quote] Minä kyllä vien ne keräykseen roskaämpärissä jo suoraan :) en oikein keksi niille käyttöä. Mutta kiitos asiallisesti vastanneille! Ap

[/quote]

Luin tänään noitten pussien hyötykäytöstä. Niitähän ollaan kieltämässä Suomessa. Voit laittaa niihin jääkaappiin menevää ruokaa, käyttää vaikka biopusseina, ottaa seuraavalla kerralla kauppaan ja käyttää uudestaan. Otat vaan laput pois. Koirankakkapusseina. Ja niille, jotka sanovat, etteivät maadu, niin sama on kalliissa kakkapusseissa. Pidän itse yöpöydällä roskiksena, kun nuha yllättää. Osta kiva söpö roskis vessaan ja käytä niitä roskapusseina. Itse löysin sopivan kokoisen kukkaruukun. Mies teki siihen kannen. Ym.ym.

Vierailija
15/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes laitat hedelmiä pussiin jos ostat vain muutaman? Itse laitan yksittäisten hedelmien kylkeen sen lapun, samoin jos ostan muutaman sipulin niin laitan yhteen lapun, jonka sain kun punnitsin kaikki yhdessä.

Vierailija
16/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on kolme eri hedelmää ja kaikkien kilohinta on sama

Vierailija
17/17 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 23:36"]

Entä jos on kolme eri hedelmää ja kaikkien kilohinta on sama

[/quote]

Miksi kolmme hedelmällä tarvitsee pussin, kun menevät ilman pussia irtona??