Miksei Kuopiossa ole ruotsinkielisiä tienviittoja?
Ei sillä, että niitä näin suomenkielisenä tarvitsisin, mutta tosi outoa mun mielestä :D Miksei niitä ole? Eikös Kuopio ole kumminkin suht iso kaupunki Suomen mittakaavassa, niin luulisi olevan kyltit myös ruotsiksi. Ekaa kertaa olen Kuopiossa käymässä ja kiinnitin huomiota tähän, osaako joku selittää :D
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:29"]
Oheisen kartan vaalealla alueella on kyltit ja tienviitat vain suomeksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_ruotsin-_ja_kaksikielisist%C3%A4_kunnista
[/quote]
:O Onko tosiaan? Ja Kehä kolmosesta huutelijoille: Olen mä aikaisemmin käynyt Turussa, Kemiössä, Paraisilla, Kirkkonummella, Tammisaaressa, Sipoossa, Siuntiossa ja Inkoossa, en siis ole elänyt koko elämääni kehä kolmosen sisäpuolella :D Ja myös Espoon kehän ulkopuolella olevilla alueilla on tullut käytyä useampaan kertaan :) -ap
[/quote]Käsittämättömän suppeata on ollu sinun matkustaminen. Suomessa on uskomattomia paikkoja, kun viitsii vähän reissata
Tosiaan ketään ja mitään yleistämättä pääkaupunkiseutu on aika lailla, erittäin paljon, erilaisempi kuin muu Suomi. Ja Suomeen kyllä mahtuu paljon erilaisia alueita, onhan tämä aika hieno maa :D