Olin tänään ensimmäistä kertaa vapaaehtoistyössä, kyllä tuntuu hyvältä :)
Olin lipaskerääjänä Unicefin Jano-keräyksessä Syyrian lasten sekä Nepalin maanjäristyksen uhrien hyväksi. Ja kyllä oli kiva että niin moni piti asiaa tärkeänä ja lahjoitti! Yllätyin vähän kuinka erilaiset ihmiset lahjoittivat. Siis ihan miehet ja naiset, lapset, vanhukset, keski-ikäiset, teinit, suomalaiset, ulkomaalaiset... Ihan paras mieli mulle tuli kahdesta n.15-16 vuotiaasta pojasta joilla oli mopokypärät käsissä ja toivat kolikoita lippaaseen! Hienoa pojat! Vitsi sain kyllä sellaisen mielihyväbuustin että oikein harmittaa etten pääse huomena enkä torstaina uudelleen :( Sanoin kyllä ehdottomasti tulevani jatkossa muihinkin keräyksiin mukaan! Kyllä hyvän tekemisestä tulee hyvä mieli! :)
Kommentit (4)
kuika idiootti pitää olla että lahjoittaa rahaa tuntemattomille ihmisille jotka on toisella puolella maapalloa
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:03"]
Minäkin olin! On mahtavaa huomata, kuinka myötätuntoisia ja ajattelevaisia ihmiset ovat, monet antavat rahaa vaikkei olisi suuretkaan tulot :)
[/quote]
Tämä! Ja nimen omaa se 20senttiäkin auttaa äärettömän paljon! Kyllä oli ihanaa nähdä vaihteeksi maailman ja ihmisten hyvyyttäkin! :)
-ap
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:08"]
kuika idiootti pitää olla että lahjoittaa rahaa tuntemattomille ihmisille jotka on toisella puolella maapalloa
[/quote]
Onneksi Suomi ei ole maanjäristysalttiilla alueella, mutta saanen kysyä miten aijoit järjestää esim oman puhtaan veden saantisi jos kuitenkin järistys hajoittaisi putkistot täälä? Tai miten hoidat yöpymisen kun oma asuntosi on sortunut/sortumisvaarassa? Kyllä varmaan silloin kelpaa ulkomaalaisten, tuntemattomien ihmisten apu? Tai entä jos Suomessa olisi sota? Entä jos lapset eivät pääsisi kouluun? Ruuasta olisi pulaa? Lääkkeistä? Etkö siltikään ottaisi vastaan apua "idiootilta tuntemattomalta ihmiseltä joka asuu toisella puolella maailmaa"?
Minäkin olin! On mahtavaa huomata, kuinka myötätuntoisia ja ajattelevaisia ihmiset ovat, monet antavat rahaa vaikkei olisi suuretkaan tulot :)