raskaana 40+ mies vaatii abortin
Tämä siis tilanne. Eli olemme naimisissa ja meillä muutama lapsi. Nuorin täytti vuoden ja olen ollut menossa sterilisaatioon. Nyt mieheni sitä mieltä että ei enempää lapsia vaikka ollut TIEDOSSA että näin voi käydä. Itse pitäisin lapsen mutta pitää miestäkin ehkä kuunnella. Viikkoja jo 13+ ja miehen mieli siis muuttui nyt yhtäkkiä. Taloudellisesti kaikki ok ja molemmat olemme töissä.
Halusin nyt vaan hieman avautua ja en kaipaa moralisointia.
Kommentit (25)
Muutama lapsi? Öö? No jos niitä on jo muutama, niin mitä väliä jos niitä on yksi enemmän? Ja onhan 1-vuotiaalle sisarus elämässä tukena ja turvana, kun te olette jo noin tolkuttoman vanhoja.
Mä kyllä lähtisin tohon, kun vauva-arki on kuitenkin meneillään. Siinä tapauksessa, että teidän kaikki muut lapset ovat 16, 17 ja 18-vuotiaita, en TODELLAKAAN aloittais uudestaan alusta.
Harkitkaa ja ennen kaikkia puhukaa asia kunnolla halki poikki ja pinoon. Ei jää synkkä varjo suhteen päälle.
Taitaa olla jo myöhäistä tehdä abortti ihan muuten vaan ilman, että lapsi on sairas/vammainen.
Johan se mahku tehdä abortti sosiaalisin syin meni. Teillä on taloudellinen tilanne hyvä ja viikkoja on yli 12.
Jos talous on ok, molemmat työkuntoisia ja edellinenkin lapsi noin pieni niin varmaankin tekisin lapsen, ja ehkäpä tekisin vaikka mies sitten lähtisi jos kerran itse olisin siinä kunnossa että kykenisin hoitamaan.
Omassa tilanteessani nelikymppisenä tekisin abortin, koska mikään ei ole ok, kummallakaan ei ole kykyjä eikä voimia.
Miehen kanssa teimme päätöksen että kaksi lasta riittää. Ja ikääkin tuo yli 40. Ei ollut vaikeaa päätyä aborttiin kun tilanne koitti
Mä ajattelin otsikon perusteella, että sulla on raskausviikkoja 40+... Olisin vaan tullut kertomaan, että myöhäistä on ja sairaalakassia pakkaamaan! :D
Olisin vedellyt miestä pitkin korvia! Jos viikkoja jo noin paljon, niin silloin ei todellakaan puhuta abortista! Miehellä on kuitenkin ollu aikaa miettiä asiaa. Ja niin kuin sanoit, olitte tietoisia että näin voi käydä ja näin kävi. That´s it. Teillä on kaikki edellytykset vanhemmiksi ja lapsenne saavat uuden sisaruksen.
Nro kahdeksalle: Ette kuitenkaan kahden lapsen jälkeen pitäneet tarkempaa huolta ehkäisystä jos olitte kahdesta niin varma? Kun kerran olitte päättäneet kahdesta, niin kolmas sitten tapetaan. Tällaisten kommenttien jälkeen ymmärrän yhä paremmin sitä gynekologia, joka eräässä dokumentissa mainitsi äidin olevan syntymättömän lapsen pahin uhka. Ihan niin kuin sinä.
Älä tee vie mies mukaan ultraaniin .kyllä mieli muuttuu sen jälkeen jos kerran taloudellisesti asiat menee hyvin älä tee abortin.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:44"]Taitaa olla jo myöhäistä tehdä abortti ihan muuten vaan ilman, että lapsi on sairas/vammainen.
[/quote] Höpöhöpö. Sosiaalisilla syillä saa valviran luvalla keskeyttää 19+6 saakka. Luvan saa ainakin ap:n tapauksessa, koska ikää yli 40v.
Mutta en siis kannata aborttia noin pitkällä. -nro 12-
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:47"]
Miehen kanssa teimme päätöksen että kaksi lasta riittää. Ja ikääkin tuo yli 40. Ei ollut vaikeaa päätyä aborttiin kun tilanne koitti
[/quote]
et oo tosissas?
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 21:41"]
Muutama lapsi? Öö? No jos niitä on jo muutama, niin mitä väliä jos niitä on yksi enemmän? Ja onhan 1-vuotiaalle sisarus elämässä tukena ja turvana, kun te olette jo noin tolkuttoman vanhoja.
Mä kyllä lähtisin tohon, kun vauva-arki on kuitenkin meneillään. Siinä tapauksessa, että teidän kaikki muut lapset ovat 16, 17 ja 18-vuotiaita, en TODELLAKAAN aloittais uudestaan alusta.
[/quote]
Lapset on parasta mitä on. 2. Vauvakierroksella osaa suhtautua asiaan vielä paremmin :)
Ap jatkaa
Omaa syytäkin on kun en mennyt ajoissa siihen toimenpiteeseen. Mies nyt vaan totesi että ei enään enempää lapsia. Meillä lapset terveitä ja odotukset menneet helposti. Mutta luulen että jos en suostu nyt miehen päätökseen tulee ero vaikka ei ole isompia ongelmia ollut. No pitää nyt miettiä koskaan en aiemmin olisi kyllä aborttia suostunut tekemään. Yhden keskenmenon kokeneena oli kyllä aika rankka kokemus ja miten itse tästä selviäisin psyykkisesti. Mies ei ole koskaan päässyt ultriin mukaan ja ei varmaan muuttaisi tilanetta vaikka saisin mukaan. Toisaalta en kyllä yksinhuoltaja pärjäisi, työni on hyvin sitovaa.
Aika heikolla pohjalla avioliitto jos yksi lapsi lisää saa miehen jättämään koko perheensä. Onkohan sillä joku toinen jossain? Jättäisin miehen, en tekisi aborttia. Yksinkin kyllä pärjää, on ne muutkin pärjänneet. Ihme äijä sulla kun tässä vaiheessa alkaa painostamaan, ette taida edes saada aborttia enää. Yhdessähän se on alulle pistetty. Vastuukin on yhteinen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 16:20"]Eikö se ole parempi tehdä kantansa selväksi kuin valehdella? Kyllä minäkin haluan tyttöystäväni tekevän abortin, jos hän kuitenkin ehkäisystä huolimatta tulisi raskaaksi. Ei tulisi mieleenkään esittää muuta.
[/quote]
"Ehkäisystä huolimatta" on avainsana.
Aika paskapää mies sinulla kun haluaa tällaisen tappaa
Lapsi
Sikiö painaa noin 30 g. Pää-perä-mitta on keskimäärin 7.0 cm. Kasvonpiirteet muodostuvat sekä sormet ja varpaat ovat todettavissa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 22:36"]
Ap jatkaa
Omaa syytäkin on kun en mennyt ajoissa siihen toimenpiteeseen. Mies nyt vaan totesi että ei enään enempää lapsia. Meillä lapset terveitä ja odotukset menneet helposti. Mutta luulen että jos en suostu nyt miehen päätökseen tulee ero vaikka ei ole isompia ongelmia ollut. No pitää nyt miettiä koskaan en aiemmin olisi kyllä aborttia suostunut tekemään. Yhden keskenmenon kokeneena oli kyllä aika rankka kokemus ja miten itse tästä selviäisin psyykkisesti. Mies ei ole koskaan päässyt ultriin mukaan ja ei varmaan muuttaisi tilanetta vaikka saisin mukaan. Toisaalta en kyllä yksinhuoltaja pärjäisi, työni on hyvin sitovaa.
[/quote]
Miten itse koet uuden lapsen? Jos ajatellaan, että miehelle asia olisikin ok, niin mitä mieltä puhtaasti itse olisit?
Herää kyllä kysymys, miksi mies ei itse mennyt vasektomiaan? Paljon pienempi toimenpide miehelle. Ja kyllähän mies tiesi, että et ollut vielä käynyt toimenpiteessä eli jos ette käyttäneet ehkäisyä niin ei raskaus voinut tulla hänelle mitenkään täydellisenä yllätyksenä.
Hyväksyn täysin abortin, mutta itse en mitenkään pystyisi tekemään sitä, etenkään noilla viikoilla. Jos koet, että asia olisi sinulle vaikea, niin ei kannata leikkiä mielenterveydellään.
Ja camoon, teillä on pikkutaapero. Pikkulapsiaikanne pidentyy yhdellä vuodella (juu, on toki raskaampaa kahden kanssa mutta ajallisesti). Luulisi, että mies selviää siitä.
Ei se voi mitään vaatia. Olis menny vasektomiaan vai onko vauva jonkun muun?