Nainen yritti ehtiä junan kyytiin Rovaniemellä. Jäi roikkumaan jynan kylkeen, putosi ja jäi selkäranka murtuneena virumaan pakkaseen kun kukaan ei huomannut
Henkilökunta ei huomannut junan ulkopuolella roikkunutta ihmistä, sillä juna kiihdytti vauhtiaan. Lopulta sen kyljessä roikkunut matkustaja putosi radanvarteen.
Rovaniemellä oli tapahtuma-aikaan reilut 17 astetta pakkasta.
Sivullinen huomasi radanvarressa makaavan loukkaantuneen naisen ja hälytti tälle apua. Muiden muassa selkärankamurtumia onnettomuudessa saaneen junamatkustajan loukkaantumista pahensivat kovan pakkasen aiheuttamat vakavat paleltumavammat.
VR vahvistaa, että Rovaniemellä tapahtui junamatkustajan vakavaan loukkaantumiseen johtanut onnettomuus joulun alla.
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista! Voimia toipumiseen onnettumuuden uhrille!
Toivottavasti tästä otetaan opiksi ja jatkossa otetaan rutiiniksi tarkistaa aina lähdössä, että kukaan ei ole ovien välissä. Oikeastaan kummallista, ettei se ole jo vakiokäytäntö.
Ei tässä uhri ollut oven välissä eikä junaa edes saa liikkeelle jos kaikki ovet ei ole kiinni.
Uhri tässä on ainoastaan VR.
Nyt tuli lisätietoa: yritti avata ovea, joka ei enää auennut. Jäi astinlaudalle seisomaan ja piti kahvasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli lisätietoa: yritti avata ovea, joka ei enää auennut. Jäi astinlaudalle seisomaan ja piti kahvasta kiinni.
En pysty käsittämään, mitä naisen päässä on liikkunut! Miksei ole hypännyt laiturilla pois kyydistä!
Joo tai miksi roikkui kun ovi ei alennus. Kilometrejä roikkui tuossa
Pitääkö sitä olla niin itsepäinen ja tyhmä. Maksoi viisi euroa lipusta, minähän roikun tässä kun olen maksanutkin, vaikka selkäranka murtuisi. Only in Finland.
Ajatteliko ensin, että kyllä se juna pysähtyy kun huomaavat minut. Ja sitten juna jo kiihdyttikin ja oli liian myöhäistä hypätä pois.
On muuten todella kylmää kyytiä
Aika narskua ajatella että kuski huomaa minut ja pysähtyy kun roikun junan sivussa
Ainakin on jotain muisteltavaa vanhana : D on eletty ja koettu, sano mamma junan kyljessä roikkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli taas sellainen viime tipassa tulija, joka ei missään tapauksessa halua olla yhtään etuajassa missään, ettei vaan joudu odottamaan.
"Nainen pyysi linja-auton kuljettajaa soittamaan veturinkuljettajalle, jotta juna odottaisi muutaman minuutin. Linja-auton kuljettaja vakuutti naisen ehtivän junan kyytiin.
Nainen saapui junalaiturille viime tipassa, mutta kun hän oli nousemassa vaunuun, juna lähtikin liikkeelle. Nainen jäi junan kylkeen roikkumaan."
"Pyysi soittamaan veturinkuljettajalle"... Mikä on veturinkuljettajan puhelinnumero? Linja-autonkuljettaja ajaa autoa, ei etsiskele VR:n henkilöstön numeroita. Nainen olisi voinut soittaa veturikuskille ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli taas sellainen viime tipassa tulija, joka ei missään tapauksessa halua olla yhtään etuajassa missään, ettei vaan joudu odottamaan.
"Nainen pyysi linja-auton kuljettajaa soittamaan veturinkuljettajalle, jotta juna odottaisi muutaman minuutin. Linja-auton kuljettaja vakuutti naisen ehtivän junan kyytiin.
Nainen saapui junalaiturille viime tipassa, mutta kun hän oli nousemassa vaunuun, juna lähtikin liikkeelle. Nainen jäi junan kylkeen roikkumaan."
"Pyysi soittamaan veturinkuljettajalle"... Mikä on veturinkuljettajan puhelinnumero? Linja-autonkuljettaja ajaa autoa, ei etsiskele VR:n henkilöstön numeroita. Nainen olisi voinut soittaa veturikuskille ihan itse.
Sitä minä en tiedä, kenelle se myöhässä olevan bussinkuljettaja silloin soittaa, kun juna on merkitty sen bussin jatkoyhteydeksi. Sen tiedän, että joskus on juna seisonut Rovaniemen asemalla vähän tavallista pitempään, koska kuulutuksen mukaan on odotettu jotain myöhässä olevaa bussia. Tästä on tosin aikaa enkä tiedä, mikä on nykykäytäntö.
Oli ostanut bussilipun erikseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hypännyt liikkuvaan junaan :D . Odotin Riihimäellä pikajunaa Tampereen suuntaan, mutta se oli hieman myöhässä. Vihdoin juna saapui, ja hiljensi aseman kohdalla vauhtiaan, kun vauhtia oli sellainen ripeä kävelyvauhti, minä päätin jo hypätä kyytiin. Junassa oli sellaiset vanhanaikaiset itse avattavat ovet. Hyvin pääsin sisälle ja ihmettelin sitten että eihän tämä juna pysähdykään, vaan alkoi kiihdyttää vauhtia.
No en miettinyt asiaa enempää kunnes Hämeenlinnaa ennen tajusin että kyseessä oli Intercity, jonka ei ollut tarkoituskaan pysähtyä Riihimäellä, eikä sen puoleen Hämeenlinnassakaan.
Mutta minun täytyi päästä ulos Hämeenlinnassa, joten aloin vaatia junan pysäyttämistä siellä, koska juna oli minun mielestäni hiljentänyt niin paljon että Riihimäeltä pääsi kyytiin. Ja lopulta sain suostuteltua että juna pysähtyi minun takiani Hämeenlinnassa. Ihmiset, jotka aneluni kuulivat, taputtivat kun sain tahtoni läpi. Ja kuulutus oli "juna pysähtyy poikkeuksellisesti Hämeenlinnassa", ja minä painelin tyytyväisenä ulos.
Joo, olin nuori opiskelijalikka, ja toimin typerästi. Mutta en olisi lujemmassa vauhdissa kyytiin kyllä yrittänyt.
Seli seli. Intercityn ovet ovat aina lukossa kun juna on liikenteessä.
Mahtoi olla ruuhka-aikaa, kun Intrcityssä oli niin vanhanaikaisia vaunuja.
No ei ollut, tämä tapahtui muistaakseni vuonna 1992.