Totuus kotiäidin arjesta
Päivisin lapset ovat tosi nätisti, leikkivät keskenään kun olen facessa tai av:lla, pelailen candy crushia tai katselen netflixiä. Tuttavaperheen tytttö hoitaa siivouksen pientä palkkiota vastaan tai hoitaa lapsia, kun käyn ystävieni kanssa kahvilla. Salilla ollessani lapsiparkissa viihtyvät lapsoset. No rentouttavan päivän jälkeen valitan miehelle, miten olenkaan raatanut ja mies leikkii lasten kanssa. Voin sitten viettää omaa aikaa tai puuhailla mieluisiani. Ruuanlaitto on oikeastaan välttämätön paha, mutta ainahan sitä voi ostaa saarioista.
Kommentit (4)
Meillä näin. Kun mies lähtee töihin, hinaan imurin eteiseen ja pyykkikorin kamariin vaatekaapin eteen, pesuainesuihke johonkin esille ja rättejä myös. Päivän pyörin netissä tai teen jotain muuta vähintään yhtä passivoivaa. Lapset saavat huomiota kun sitä itse tulevat minulta hakemaan. Ulkoillaan jossain vaiheessa aamupäivää, vieressä on kiva puisto. Ruokin lapset pariin kertaan, ihan ravitsevasti, mutta nopeasti esille otettavilla ja vähän sotkua aiheuttavilla ruoilla ja välipaloilla. Päiväunet kuuluvat kaikilla ohjelmaa tietysti. Noin tuntia ennen kuin mies tulee kotiin, laitan suikalejuureksia, kinkkupaloja ja kermaa uunivuokaan ja tyrkkään sen uuniin. Vaihtoehtoisesti joku muu yhtä helppo ja vähän tiskiä tuottava.
Kun mies tulee kotiin, olen ikään kuin lopettelemassa siivousta. Kerään rätit ja pesuaineet pois ja talutan imurin takaisin kaappiin. Sitten hyppään lenkkareihin ja huudan ovelta miehelle, että jos se vois syötyään laittaa tiskit koneeseen ja tyhjentää pyykkikorin kaappiin. "Lenkkeilen" kirjastoon lukemaan päivän lehdet.
Hei! Lapset ovat 5v ja 3v :) Kivasti leikkivät jo keskenään ja on kasvatettu reippaan omatoimisiksi. Arki on oikeasti ihanaa ja helppoa :) ap
Meilläkin 2v juuri katsoo dvd:tä ja napostelee riisikakkua kun itse otan rennosti. :D
Kuulostaa tosi mukavalta. Minkä ikäiset lapset teillä on? Ilmeisesti aika omatoimisia ovat. Meillä on varmaan vähän matkaa tuohon, aikuisen apua tarvitaan vähän väliä. Ulkoilemme lisäksi aamupäivisin, sisälläolo valitettavasti kostautuu. Ruuanlaitto vie paljon aikaa, samoin esillelaitto ja siivoaminen. Omaa aikaa on lähinnä päiväunien aikana, silloinkin tulee yleensä laitettua pyykkiä, seuraavaa ateriaa tai järjesteltyä. Siivousapu olisi kiva mutta se saisi olla koko ajan perässä järjestelemässä ja lakaisemassa tai pyyhkimässä.