Piinaavat ruokahetket
Olisi varmaan Arhisella töitä meidän kanssa. Inhoan ruokailuhetkiä, inhoan ruuanlaittoa ja sitä sotkua mikä siitä tulee. Aikaa menee ja ruoka on syöty 10 minuutissa. Lapset nirsoilee ja valittaa melkeinpä joka ruuasta, varsinkin niistä mitä olen laittanut - murekkeesta, jauhelihakeitosta, lasagnesta, pihveistä jne jne. Syövätkin siis pääasiassa pinaattilettuja, valmismakaronilaatikkoa, nugetteja.
Vihanneksiin eivät koske pitkällä tikullakaan, vaikka niitä on välillä tarjolla. Olen niin kypsä koko ruokailuun, harvoin edes olemme samaan aikaan ruokapöydässä eikä kyllä innostakaan kuunnella sitä kitinää pahasta ruuasta.
Lapset ovat sen ikäisiä, että osaavat ottaa jotain jääkaapista itse, joten tänään taas valitusta kuultuani päätin lopettaa koko homman. Syökööt mitä löytävät, miksi turhaan vaivaudun jotain laittamaan näille kiittämättömille. Rajansa kaikella.
No jos ei kerran perusruoka maita, niin viikolla voisikin olla einespäiviä (lapset kai syövät jotain koulussa?). Viikonloppuisin kannattaisi sitten kokkailla ja ruokailla yhdessä. Lapset mukaan ostos- ja ruokalistan suunnitteluun sekä kokkailuun.
Teetkö liian samanlaisia ruokia? Maistuuko edes esim. tortillat (täytteitä voi vaihdella ja yhdistellä miten mielii), ruokaisa kanasalaatti, itse tehdyt lihapullat plus hyvä kastike ja muusi/lohkoperunat, tex mex kanakeitto, tonnikala lasagnette jne. Näistä monesti useimmat lapset ja teinit tykkää.
Uusia reseptejä on myös kiva etsiä netistä tai lehdistä.