Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Covid-rokotus vaikuttaa naisten kuukautiskiertoon, on nyt sitten ihan tutkimuksessa todettu (NY Times 6.1.22)

Vierailija
07.01.2022 |

https://www.nytimes.com/2022/01/06/health/covid-vaccine-menstrual-cycle…

Tämähän piti olla ihan valheellista väittämää.

Mitä seuraavaksi? Miten rokote, jolla on vaikutusta kuukautiskiertoon voi olla vaikuttamatta lisääntymisterveyteen ja raskauteen??

Kommentit (1663)

Vierailija
141/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kaikilla. Ja jos vaikuttaa, palautuvat kyllä vähän ajan päästä.

COVID-19 muuten aiheuttaa saman ilmiön. Kas kun et sitä tutkimusta siteeraa.

Vierailija
142/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutukset kuukautiskiertoot ovat pieniä ja väliaikaisia. Rokotetta suositellaan siitä huolimatta.

"We see a less-than-one-day change in their menstrual cycle length with vaccination," Edelman says.

In other words, people who were vaccinated experienced — on average — a slightly longer menstrual cycle around the time of their first and second doses.

"It's really nothing to get alarmed about," Bianchi says. Nevertheless, she adds, it does prove that the vaccines are affecting menstruation independently of other possible factors such as pandemic stress." https://www.npr.org/sections/health-shots/2022/01/06/1070796638/covid-v…

"Study links Covid-19 vaccination to small increase in menstrual cycle length, but experts say it's no cause for concern" https://edition.cnn.com/2022/01/06/health/covid-vaccine-menstrual-cycle…

Toisaalta salaliittohörhöille ei jää tutkimuksesta päähän kuin se, että vaikutus on olemassa - kaikki muut tutkijoiden sanomiset jäävät huomiotta 🤣

It's really nothing to get alarmed about," Bianchi says. Nevertheless, she adds, it does prove that the vaccines are affecting menstruation independently of other possible factors such as pandemic stress

Kuka näitä sanoja keksii...pandemia stressi..terveysturvallisuus...

Eikö pandemic stress ole jo melko vakiintunut ilmaisu?

Ei tuo edes näin maallikon silmään vaikuta miltään fuulalta. Pandemia kun totta vie aiheuttaa stressiä, ja stressi vaikuttaa kuukautiskiertoon.

Erikoista minusta tässä on se, että vainoharhaset nettihörhöt uskovat tutkimuksesta sen osan, että rokotteella voi olla vaikutusta kuukautiskiertoon, mutta sitten ummistavat välittömästi korvansa, kun jatketaan, että vaikutus on väliaikainen ja harmiton.

Ilmeisesti sieltä tutkimustiedota valitaan ainoastaan ne kohdat, jotka toimivat parhaiten pelottelussa.

Väliaikainen ja harmiton...

Jos kivut lisääntyy se ei ole harmitonta, jos ne jäävät kokonaan pois kuinka voit sanoa että se on väliaikaista?

"After getting a dose of Covid-19 vaccine, women had an average menstrual cycle length of about one day longer than usual, according to a study published Thursday.

The findings validate some claims from women across social media that the Covid-19 vaccine affected their menstrual cycle. But the change is not clinically significant, and experts say it shouldn't cause worry." https://edition.cnn.com/2022/01/06/health/covid-vaccine-menstrual-cycle…

Aiheuttavatko koronarokotukset tuon uuden tutkimuksen mukaan mielestäsi kipujen lisääntymistä tai kuukautisten poisjäämista(?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että rokotteen tai infektion aiheuttama muutos kuukautisissa on näin yllättävä asia tavan tallaajille. Kuukautiset heittää häränpyllyä aika monestakin asiasta, ja niiden korjailu tai korjaantumisen odottelu on ihan peruskauraa.

Kiva että se on nyt saatu tutkimuksilla vahvistettua että tämä(kin) rokote näin tekee, on suoraviivaisempaa pyytää korjaavat hormonit 😌

Näin se lääketiede toimii, eteenpäin.

No eipä ainakaan itselläni 20-vuotisen kuukautishistoriani aikana ole menkat heitelleet häränpyllyä yhtä tehden, enkä pitäisi mitenkään normaalina jos sellaista olisi.

Kannattaisi sinunkin hormonihäiriöisen joskus varmaan käydä esimerkiksi gynellä. Jotain sulla on pahasti pielessä, kun kuukautiskiertosi reistaa.

Vierailija
144/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatte kuitenkin neljännen, pienen painostuksen jälkeen. Onhan se jo nähty ettei suurimmalla osalla ole selkärankaa ollenkaan.

Vierailija
145/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://thl.fi/fi/thl/talous

Thl:n kolmanneksi suurin rahoittaja Sanofi Pasteur MSD

=Sanofi Pasteur on ranskalaisen monikansallisen lääkeyhtiön Sanofin rokoteryhmä. Sanofi Pasteur on maailman suurin rokotteille omistettu yritys.

Niin, mitä sitten? On ihan kohtuullista, että jos THL osallistuu johonkin tutkimukseen, niin se saa silloin myös korvauksen työstään.

Kummallista, että teidän typerysten pitää jauhaa jatkuvasti asiasta, jota ette edes ymmärrä. Se on sinunkin etusi, että THL ja muutkin laitokset toimivat yhdessä lääkevalmistajien kanssa. 

Ole vain iloinen. Näin saat turvallisempia tuotteita, jotka perustuvat tutkittuun ja luotettavaan tietoon.

Vierailija
146/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Mulla normaalisti kellontarkka kierto sekosi sairastetun koronan jälkeen, liekö yhteyttä.

Vierailija
147/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää hakuun duckduckgo.com hakukonetta. Google blokkaa kaikki tutkimukset, joissa haittavaikutuksia on.

Vierailija
148/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävintä on tiedon salailu ja se, ettei haitoista saa kertoa. Erittäin epäilyttävää.

Vierailija
149/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://thl.fi/fi/thl/talous

Thl:n kolmanneksi suurin rahoittaja Sanofi Pasteur MSD

=Sanofi Pasteur on ranskalaisen monikansallisen lääkeyhtiön Sanofin rokoteryhmä. Sanofi Pasteur on maailman suurin rokotteille omistettu yritys.

Hämmästyttävää, lääketeollisuus rahoittaa terveydenhoitoa. Pysättäkää painokoneet.

Oliko sinulla jotain näyttöä siitä, että Pasteur on saanut rahoitukselleen vastineesti jotain lehmänkauppaa?

Vierailija
150/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutukset kuukautiskiertoot ovat pieniä ja väliaikaisia. Rokotetta suositellaan siitä huolimatta.

"We see a less-than-one-day change in their menstrual cycle length with vaccination," Edelman says.

In other words, people who were vaccinated experienced — on average — a slightly longer menstrual cycle around the time of their first and second doses.

"It's really nothing to get alarmed about," Bianchi says. Nevertheless, she adds, it does prove that the vaccines are affecting menstruation independently of other possible factors such as pandemic stress." https://www.npr.org/sections/health-shots/2022/01/06/1070796638/covid-v…

"Study links Covid-19 vaccination to small increase in menstrual cycle length, but experts say it's no cause for concern" https://edition.cnn.com/2022/01/06/health/covid-vaccine-menstrual-cycle…

Toisaalta salaliittohörhöille ei jää tutkimuksesta päähän kuin se, että vaikutus on olemassa - kaikki muut tutkijoiden sanomiset jäävät huomiotta 🤣

Jos vertaa noita kirjoituksia siihen, mitä täältä lukee, nuo jutut on valetta.

Oletatko sinä yksinkertainen olento, että ihmiset ei osaa ajatella itse? Salaliittohörhöt varoittivat tästä asiasta ja osuivat oikeaan, taas.

Väärä turvallisuudentunne rokotteesta saattaa aiheuttaa ongelmia, koska tällaista rokotetta ei ole koskaan aiemmin ollut. Ja tällä hetkelläkin se on vasta testausvaiheessa.

Mistä sinun kaltaisiasi hörhöjä sikiää?

Jos vertaa vauvafoorumin nimettömiä kirjoituksia haastateltujen asiantuntijoiden näkemyksiin eivätkä ne täsmää, niin johtopäätöksesi on se, että nimettömät nettihuutelijat ovat oikeassa? :D

Tutkimukseenhan te viittaatte tässäkin ketjussa koko ajan.

Ilmeisesti ainoastaan pelotteluun kelpaavat tutkimukset kelpaavat, ja muuten asiantuntijoiden näkemykset voi ohittaa?

Lopeta lapsellisuudet. Tässä pelissä on satoja miljardeja potissa. Rahalla saa juuri sellaisen lausunnon kuin asiakas haluaa. Tyhmä saa olla, muttei yksinkertainen.

Niin, maailmanlaajuisissa rokotuksissa liikkuu paljon rahaa.

Se yksinään vaan ei todista yhtään mitään. Sen takia puhutaan salaliittoTEORIOISTA.

Hassuna yksityiskohtana netin salaliittopettereillä ei ole mitään yhteinäistä näkemystä siitä, keitä salaliittoon kuuluu tai mikä sen päämäärä on.

Jokaisella sivulla on oma versionsa ja ainoita yhdistäviä tekijöitä on linkit blogeihin, tokentube-videoihin yms.

Jatka vaan haluasi olla yksinkertainen. Elä ruusunpunaisessa pumpulissa ja ota ihan kaikki totena, mitä sinulle syötetään. Sinä tulet kohtaamaan totuuden, mutta älä vaan usko siihen.

Ihmisen pitää valita mihin tietoon luottaa.

Minä uskon ensisijaisesti tieteelliseen menetelmään, tiedeyhteisöön, terveysviranomaisiin ja siihen pahamaineiseen valtamediaan.

Ei se tarkoita sitä, että uskoo sinisilmäisesti kaiken lukemansa.

Tokentube, Rapsodia, MV-lehti yms vaihtoehtomediat ovat sensaationhakuisia ja läpinäkymättömiä, eivätkä niiden sensaationhakuiset väitteet kovinkaan usein selviä edes kursorisesta faktantarkistuksesta.

Minäkin olen katsonut Salaisia Kansioista, ja nuorena olin kuten Fox Mulder ja "halusin uskoa", mutta valitettavasti netin salaliittoteoreetikoiden väitteet ovat 99% naurettavia, mikä tekee uskomisesta melko hankalaa.

Lähinnä

”Jäkäkäjäjäjäjäjääjäjääkhäjäj en kuuleeee en kuulenkuuleenkuule enenennen! Rokote hyvä! Rokote turvallinen täydellinen ei haittavaikutuksiaeieieieieei”

Vierailija
151/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota enää kolmatta covid-piikkiä.

Vierailija
152/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilyttävintä on tiedon salailu ja se, ettei haitoista saa kertoa. Erittäin epäilyttävää.

Haitoista on kyllä kerrottu, mutta sinä olet valheellisen propagandan aivopesemä, joten et ota vastaan oikeaa tietoa.

Suurempi ongema kuitenkin on se, että olet tyhmä, joten et ymmärrä saamaasi oikeaa tietoa. Sinuun uppoavat vain nuo äärioikeistolaisten kanaviesi valheelliset viestit, jotka on nimenomaan tehty niin, että tyhmät nielevät ne.

Vierailija
153/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkäs covid vaikuttaa naisen kehoon? Pitkäaikaiset keuhkovauriot yms. Te rokotekriittiset näette aina vain yhden puolen asioista.

No ei yhtään mitenkään. Parin päivän pikkulenssu ja siinä se. En tosin kärsi mt-ongelmista, niin mikään long covid ei yllättäen ole ilmaantunut.

Minä, minä ja minä. Voi perhana. Kaikki eivät sairasta samalla tavalla kuin sinä. Hyvin monille jää koronasta pitkäaikaisia oireita ja suomalaisilla on vieläpä niille altistava geenimuunnos.

Juuri näin. Minä, minä ja lisäksi ehkä serkkuni tyttären kaveri aivastivat pari kertaa ja siinä koko korona.

Pitää olla ihmisen yksinkertainen.

Vierailija
154/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se haitoista kertominen on kielletty?

On yksi asia kertoista haitoista, siihen soveltuu mainiosti esim. Fimea.

Nimettömillä foorumeilla haittojen paisuttelu ilman lähteitä näyttäytyy lähinnä fudina.

Vierailija
155/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi rokotetta. Ensimmäisestä jäi 1 kierto pois ja toisesta 2. Kolmannesta varmaan sitten 3 :D

Ei hirveesti naurata kun just ennen ekaa piikkiä mulla oli alkanut vuoden olla about normaalit menkat ekaa kertaa elämässä. Olen kärsinyt koko ikäni kuukautishäiriöistä, toisin sanoen siitä, ettei niitä vain ole. Hormonitoiminta jotenkin nukkuu, kaikki on tutkittu ja kaiken pitäisi olla ok testien mukaan, mutta kuukautisia vain ei ole eikä tule. Teininä alkoi kyllä ja kierto oli jotain 3kk välein. 24-28 vuotiaana mulla ei ollut kertaakaan menkkoja. Sitten alkoi tulla eka kerran vuoteen, sitten pikkuhiljaa useammin. Olen nyt 33. Vaihdevuodet sitten seuraavaksi jo tulee ellei sitten koronarokotteet tepsi ensin.

Lapsia en kyllä ajatellut tehdä että sinänsä ihan sama, hieman tosin mietityttää.. 😂

Vierailija
156/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä ei kerrottu etukäteen? Joko asiantuntijat eivät tienneet tai sitten halusivat salata asian. Joka tapauksessa molemmat vaihtoehdot ovat huolestuttavia.

Kun ei ole aikaa. MRna-koronarokotetta ei ole voitu ajaa pitkän linjan testejä vaan se on lennosta nyt tulossa että oho, tuollaistakin ilmenee. Phitzerillä vastuuvapaus. Tässä on se ydin miksi juuri mrna-rokote on ollut vaikea asia rokotepelkoiselle.

Rämetin ja Nokynekin agendalla kaikki muu on toisarvoista kunhan koko kansa on phitzeröity riittävän usein jotta teholta ei kulje porukkaa tiedätte-minne.

Valtionkonttorilta ei tule saamaan kukaan kuin yksikkö tuhansia euroja haittakorvausta tapahtui mitä vain annetuilla koronarokotteilla. Se tullaan näkemään että Suomeen tulevat uudet koronarokotteet menee kuin kuumille kiville jo phitseriä saaneille.

Vierailija
157/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkääs nyt viitsikö. Korona-aikahan nimenomaan räjäytti syntyvyyden uuteen nousuun. Jos jonkun menkat nyt päivän tai kaksi heittää, niin se ei vielä merkkaa, että ihmiskunta kuolee sukupuuttoon. Minä olen saanut kolme piikkiä, teini-ikäinen tytär kaksi ja menkoissa ei mitään ihmeellistä. 

Muistele tätä sitten, kun vanhuksena kudot sukkaa lapsenlapselle jota ei koskaan tullut.

En harrasta kutomista. Mutta itse voisit vaikka hengittää välillä paperipussiin, niin paniikkisi ehkä vähän rauhoittuu. Ja lue sitten tuo artikkeli ajatuksen kanssa. Jos osalla on kierto pidentynyt keskimäärin alle vuorokaudella, niin tuskin tämä vielä on ihmiskunnan loppu. 

Luuletko että tällaiset asiat tunnustetaan kertaheitolla? Ehei, pikkuhiljaa tiputellaan tutkimus tutkimuksen jälkeen. Pidentynyt päivällä, eikun viikoilla, kuukausilla…. Niin no taitavat tosiaan aiheuttaa lapsettomuutta, sori!

Tämä on juuri se, miten tässä tulee käymään. Eikä kuukautisoire ole ainoa, jossa tätä kaavaa noudatetaan. Nyt kohuttu long covid oire lievän ja oireettoman taudin jälkeen tunnustetaan tulevaisuudessa rokotehaitan kuvioksi. Sitä ennen se kiistetään ja leimataan salaliittoteoriaksi.

Long covidista on puhuttu jo pitkään jo ennen koronarokotuksia.

Vierailija
158/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa vauhkoamista taas. Se on lueteltu ihan virallisiin mahdollisiin haittaoireisiin, ei sillä lisääntymiskyvyn kanssa mitään tekemistä ole. Kuukautiskierto voi mennä monista eri syistä naisen eri elämän vaiheissa sekaisin johtuen hyvin erilaisista syistä, mutta ei sitä mitkään rokotteet lopullisesti sotke.

Monestako syystä miehillä siittiöt lakkaavat liikkumasta? Olen ottanut kaksi rokotusta ja olin siemennesteen luovuttaja, nykyään tuhkamuna.

Naisilla on tullut valtavasti ongelmia rokotteista. Onko tavoitteena syntyvyyden merkittävä vähentäminen? Nykytilanne näyttää siltä, että vastaus on vahva kyllä.

Eiei, tämä koronahan kehittyi Kiinassa jostain lepakosta. Näinhän tämä asia on meille myyty tähän päivään asti.

Mitä luulette, kun selviää, että jos tämä olikin kiinalaisen labran tulos? Rokote oman maan kansalaisten syntyvyyden säännöstelyyn.

Silloin mielestäni puhutaan ihan oikeasti ydinsodan vaarasta.

Kiinassa ei vähennetä syntyvyyttä, vaan päinvastoin kohta pakotetaan 3 lapsen politiikalla lisääntymään enemmän.

Vierailija
159/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sehän on vain stressi, joka helpottaa, joka ilmiön aiheuttaa. Kuulin yhdeltä Mikalta.

Mika Rämet sanoi, että kyseessä on rokotteen aiheuttama stressi elimistölle. Hän ei ole sanonut, että ihminen kokisi stressiä. Onko sulla älyllisiä edellytyksiä ymmärtää näiden kahden käsitteen ero?

Luki ihan, että voi johtua helpotuksesta, kun sai rokotteen.

Rämetin sanomana

Vierailija
160/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ole tätä kieltänyt, ei edes viranomaiset. Se on huvittanut, kun jokainen jolla jätättää päivän on pistänyt sen rokotteen syyksi.

Kyllähän tätä on vähätelty ihan huolella. Muistan itse ainakin otsikoiden kertoneen häiriöiden johtuvan helpotuksesta eikä rokotusaineesta. Ja tuo huvittuneisuutesikin on vähättelyä. Kyllä rokotushaitoista täytyy saada puhua ilman huvittuneita reaktioita ja vähättelyitä. Ja niistä täytyy tiedottaa.

Jos olisin itse lisääntymisiässä oleva rokotettu nainen, niin varmasti kokisin aiheesta huolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi