Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Covid-rokotus vaikuttaa naisten kuukautiskiertoon, on nyt sitten ihan tutkimuksessa todettu (NY Times 6.1.22)

Vierailija
07.01.2022 |

https://www.nytimes.com/2022/01/06/health/covid-vaccine-menstrual-cycle…

Tämähän piti olla ihan valheellista väittämää.

Mitä seuraavaksi? Miten rokote, jolla on vaikutusta kuukautiskiertoon voi olla vaikuttamatta lisääntymisterveyteen ja raskauteen??

Kommentit (1663)

Vierailija
321/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään alle 50-vuotias nainen ei ole Suomessa kuollut koronaan ja teholla enemmistö on miehiä. Miksi hedelmällisessä iässä olevien naisten terveys pilataan rokotuksilla miesten tähden? Rokotukset pitäisi kohdistaa riskiryhmille eli ylipainoisille ja epäterveellisesti eläville miehille sekä pitkäaikaissairaille, jotka tehohoitoa joka tapauksessa kuormittavat.

Ote Pertti Mustajoen kirjoituksesta : Lihavilla henkilöillä rokotuksen aikaansaamat vasta-ainetasot jäävät matalammiksi, mikä vähentää niiden tehoa. Toisinsanoen, mikä määrä on riittävä ylipainoisille? Heille sitten ilmeisesti 7 ja 8 annosta, ja sen perusteella pakotetaan muutkin samoihin määriin väkisin.

Vierailija
322/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kellontarkka kierto, säännöllinen rytmi ja menkat tulevat ja loppuvat just, kuten applikaatio ennustaa. Olen käyttänyt sitä useita vuosia, kuukautiset minulla on ollut 30 vuotta. Otin ensimmäisen rokotteen joulukuussa, koska pakko. Jos olisin saanut valita, en olisi ottanut rokotetta, mutta sitähän minulta ei nyt kysytä, jos haluan pitää työpaikkani.

Vuosin 4 viikkoa putkeen. Tein haittailmoituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa loppui menkat kokonaan tokan piikin jälkeen. Oon 43v. Hyvä, että loppuivat, ei haittaa ollenkaan.

Vierailija
324/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen vaivaanhan nyt sitten on vain yksi syy, korona-rokote.

Ihmiset on niin helppo saada massahysterian valtaan.

Selvennyksenä, että nyt ei puhuta kaikesta vaivasta, vaan kuukautiskierrosta.....

Vierailija
325/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä ei kerrottu etukäteen? Joko asiantuntijat eivät tienneet tai sitten halusivat salata asian. Joka tapauksessa molemmat vaihtoehdot ovat huolestuttavia.

R0gote on turvallinen ja tarpeellinen :) 

Vierailija
326/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa loppui menkat kokonaan tokan piikin jälkeen. Oon 43v. Hyvä, että loppuivat, ei haittaa ollenkaan.

No oispa tosiaan mahtavaa kun kaikilta menkka ikäsiltä loppuisi menkat kuin seinään, eikä palautuisi normaaleiksi. Ei haittaisi sinua, mutta saattaa haitata muutamaa muuta.

Vierailija
327/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotetta pitäisi tutkia tarkemmin.. ettei käy sama kuin pandemrixin kanssa.

Vierailija
328/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään alle 50-vuotias nainen ei ole Suomessa kuollut koronaan ja teholla enemmistö on miehiä. Miksi hedelmällisessä iässä olevien naisten terveys pilataan rokotuksilla miesten tähden? Rokotukset pitäisi kohdistaa riskiryhmille eli ylipainoisille ja epäterveellisesti eläville miehille sekä pitkäaikaissairaille, jotka tehohoitoa joka tapauksessa kuormittavat.

Ote Pertti Mustajoen kirjoituksesta : Lihavilla henkilöillä rokotuksen aikaansaamat vasta-ainetasot jäävät matalammiksi, mikä vähentää niiden tehoa. Toisinsanoen, mikä määrä on riittävä ylipainoisille? Heille sitten ilmeisesti 7 ja 8 annosta, ja sen perusteella pakotetaan muutkin samoihin määriin väkisin.

Ehkä läskini suojaa mua kuukautishäiriöiltäkin, kun ei piikkiprotskut kunnolla imeydy. Ekan jälkeen ei vaikutusta, tokan otin 5.1, joten saas nähdä ...

Tähän jää piikit minun kohdaltani.

Vierailija
329/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan niin hyvä ole. Kuukautisveren mukana kohdun kuollut limakalvo poistuu elimistöstä, ja nyt kun kuukautisesi jäivät pois, on se oiva kasvualusta kohdun limakalvon syövälle.

Nimenomaan tämä tollo iloitsee poisjääneistä kuukautisista, kun se on merkki / oire pahemmasta häiriöstä. Hänenä varaisin jo aikaa lääkärille ja ultraan & verikokeisiin.

Vierailija
330/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ole tätä kieltänyt, ei edes viranomaiset. Se on huvittanut, kun jokainen jolla jätättää päivän on pistänyt sen rokotteen syyksi.

Älä taas ala vähättelemään. Ei kukaan pistä sitä rokotteen syyksi jos kuukautiset heittävät päivällä. Monella kuukautiskierto on mennyt paljon pahemmin sekaisin. 

Vierailija
331/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko menkat liian aikaisin eli melkein heti rokotuksen jälkeen aina. Onneksi on nyt tasaantunut kierto.

Vierailija
332/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan niin hyvä ole. Kuukautisveren mukana kohdun kuollut limakalvo poistuu elimistöstä, ja nyt kun kuukautisesi jäivät pois, on se oiva kasvualusta kohdun limakalvon syövälle.

Rokote tai ei, on meidän suvussa menkat aina loppuneet aikaisin. Äitini oli 46v, kun loppuivat, mulla nyt 43v ikäisenä. Ei niitä naisella ikuisuuksia ole.

Vierailija
333/1663 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo ollut mitään vaikutusta.

Olisi kiinnostavaa tietää, ovatko kuukautishäiriöt tulleet ensisijaisesti niille, joiden kuukautiskiertoa ei ole hormonaalisesti manipuloitu ehkäisypillereillä tms. eli sekoittaako rokote nimenomaan luonnollisen kuukautiskierron?

Mulla luonnollinen säännöllinen kierto, ei mitään vaikutusta rokotteista. Yhtä säännöllinen kuin ennenkin.

Vierailija
334/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole väittänyt etteikö kuukautiset voisi mennä sekaisin rokotteesta. Ja juuri siksi on seuranta-aika, että näitä tutkitaan.

No hyvä että vapaaehtoisia koekaniineja on näin lukuisasti ilmoittautunut tähän ihmiskokeeseen. Kohta vain puuttuu verrokkiryhmä.

Ei ole kyse ihmiskokeesta, on kyse aivan normaalista seuranta-ajasta ja verrokkiryhmä koostuu ihmisistä itsestään. Ilman seuranta-aikaa haittoja ei raportoitaisi, sekö olisi hyvä vai?

Vierailija
335/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta tyttärelläni löydettiin ultrassa myooma nyt, ja tätä ei ollut kesällä. 2 rokotetta pfizeria saanut ja kierto ollut hänellä aivan sekaisin. Yrittävät vauvaa, jota ei kuulu :( 

Gyne sanonut, että kuukautihäiriöt suht yleisiä nuorilla naisilla näiden rokotusten jälkeen. Enempää ei osannut arvioida miten vaikuttaa raskautumiseen, mutta yritystä nyt takana huhtikuun lopusta lähtien ja negaa näyttää testit. Pian 26-vuotias ja avomies 27. 

Kyllä väkisinkin huolettaa tilanne. 

Voi ei. Toivottavasti tyttäresi puolisonsa kanssa onnistuu vielä saamaan lapsen.

Kyllä näillä p*skarokotteilla on kauaskantoiset seuraamukset. Ja lisää vaan halutaan lykätä ihmisiin!

Niin halutaan, koska hyödyt ylittää haitat. Raskautumisen yrittäminen vajaan vuoden ei ole vielä mitään, ikävä tosiasia.

Vierailija
336/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotuksen tarkoituksena on saada länsimaat lisääntymään ja kehitysmaat taas toisinpäin. Koska väki vähenee länsimaissa, rokotteen myötä yksi nainen pukaa enemmän kerralla. Tämä oli myös lehdessä. Tuo kierron sekaisuun vaan hakee uomaansa, kun kroppa valmistautuu monisikiöraskauksiin.

Vierailija
337/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole väittänyt etteikö kuukautiset voisi mennä sekaisin rokotteesta. Ja juuri siksi on seuranta-aika, että näitä tutkitaan.

No hyvä että vapaaehtoisia koekaniineja on näin lukuisasti ilmoittautunut tähän ihmiskokeeseen. Kohta vain puuttuu verrokkiryhmä.

Ei ole kyse ihmiskokeesta, on kyse aivan normaalista seuranta-ajasta ja verrokkiryhmä koostuu ihmisistä itsestään. Ilman seuranta-aikaa haittoja ei raportoitaisi, sekö olisi hyvä vai?

Kun olet koekaniini, etkä ymmärrä sitä itse...

Mulle on ihan sama mitä sanoo ihminen, joka ei ymmärrä kokeen ja tutkimuksen eroa.

Vierailija
338/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote tai ei, on meidän suvussa menkat aina loppuneet aikaisin. Äitini oli 46v, kun loppuivat, mulla nyt 43v ikäisenä. Ei niitä naisella ikuisuuksia ole.

Eli sulla alkoi vaihdevuodet, nyt puhutaan rokotteen aiheuttamasta haitasta. Olet väärässä ketjussa. Vaihdevuosille löytyy varmaan joku oma keskustelu.

Vierailija
339/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, niin. Kokeellinen rokote. Tutkimukset on paraikaa käynnissä. Ensimmäiset on luottaneet pelkkiin rottakokeista saatuihin tuloksiin. Nyt kun tässä on vuoden verran piikitetty ihmisiäkin, aletaan pikkuhiljaa saada tietoa haittavaikutuksista IHMISILLE.

Poikkeuksellista tässä rokotekokeessa on, että osallistujille ei kerrota kyseessä olevan koe, eikä verrokkiryhmääkään varsinaisesti ole - tai ainakin se pyritääm hävittämään. Kun tavan tallaaja ilmoittaa rokotehaitasta, niin ensimmäinen asiantuntijoiden reaktio on: ei voi johtua rokotteesta!

Pikkuhiljaa = miljardeja piikkejä kautta maailman jo pitkän aikaa.

Tavan tallaaja ilmoittaa rokotehaitasta Fimeaan tai vastaavaan = vakavat tutkitaan heti ja muista kerätään tietoa ja tutkitaan ja julkaistaan tutkimus sekä tiedotetaan että on tutkittavana. Todella ikävä, jos sinulle lääkäri on ilmoittanut että ei johdu rokotteesta, jos on oikea epäily että voi olla rokotehaitta.

Oma kokemukseni taas on, että lääkäreitä ei voisi vähempää kiinnostaa tutkia, onko kyseessä rokotehaitta vai ei. Minulla kyse ei ollut kuukautishäiriöstä, vaan sairaudesta, joka haittaa elämääni ihan jatkuvasti ja haittaan ei ole vielä 6kk jälkeenkään löydetty auttavaa lääkitystä.

Lääkäri sanoi minulle, että ajallinen yhteys ei implikoi syy-seuraus-suhdetta. Ymmärrän tämän, mutta mielestäni ajallinen yhteys vielä vähemmän implikoi syy-seuraus-suhteen puutetta.

Kaikkein pettynein olen siihen, ettei lääkäri edes kysynyt, tarvitsenko neuvoja rokotehaitan raportoimiseen. Jos rokotehaittojen raportoiminen on täysin sen varassa, osaako/ymmärtääkö/jaksaako/viitsiikö/haluaako potilas haittailmoituksen tehdä, niin on täysin varma, että tilastot haitoista ovat hyvin puutteelliset, eikä suurinta osaa haitoista ikinä tutkita.

Vierailija
340/1663 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, joillain kierto hieman pidempi. Kaikki infektiot voivat pidentää, sama rokotuksissa.

Mulla ei muuttunut yhtään, 3 piikkiä saatu.

No good for you. Voisitko silti ymmärtää että muilla saattaa olla toisin ja olla vähättelemättä muiden kokemuksia?

Mulla alkoi kuukautiset viikko ekan rokotuksen jälkeen, vaikka edellisistä oli vasta reilu viikko. Sen jälkeen tuli pitkä tauko, ja sitten jatkuvaa vuotoa melkein pari viikkoa. Sen jälkeen vaikutti normalisoituvan, ja tokan jälkeen sama pska alkoi taas. En ota kolmatta.

Luitko juttua edes? Vittasin tutkimukseen, sen mukaan kierto pidentynyt osalla. Muut kierrpn vaihtelut ei ole sen yleisempiä kuin rokottamattomilla.

Future studies using the database will examine other aspects of menstruation, such as whether periods were heavier or more painful after vaccination.

The findings of the new study may not apply equally to all women. Indeed, much of the change in cycle length was driven by a small group of 380 vaccinated women who experienced a change of at least two days in their cycle, said Dr. Alison Edelman, a professor of obstetrics and gynecology at Oregon Health & Science University and the paper’s lead author.

Some women who were vaccinated had cycles that were eight days longer than usual, which is considered clinically significant, Dr. Edelman said.

“Though the cycle length was less than one day different at the population level, for an individual, depending on their perspective and what they’re relying on menses for, that could be a big deal,” she said. “You might be expecting a pregnancy, you might be worrying about a pregnancy, you might be wearing white pants.”

It’s not clear why the menstrual cycle might be affected by vaccination, but most women with regular periods experience an occasional unusual cycle or missed period. Hormones secreted by the hypothalamus, the pituitary gland and the ovaries regulate the monthly cycle, and they can be affected by environmental factors, stressors and life changes.

(The changes observed in the study were not caused by pandemic-related conditions, the authors said, since women in the unvaccinated group were also living in the pandemic.)

Whether other vaccines affect menstruation is not known — clinical trials of vaccines and therapeutics do not generally track menstrual data points, unless investigators are specifically testing therapeutics as contraceptives or fertility enhancers, or they want to rule out pregnancy.

“We’re hoping this experience will encourage vaccine manufacturers and clinical trials of therapeutics to ask questions about the menstrual cycle, the same way you’d include other vital signs,” Dr. Bianchi said.

The information is important, just like knowing that one may experience a headache or develop a fever after vaccination, Dr. Edelman said.

“Individuals who menstruate spend a week out of every month, sometimes more, having to deal with menstruation,” Dr. Edelman said. “If you add up the time over 40 years, it’s practically ten years of menstruation.”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi