Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Husin alueella päivystykseen joutunut pahimmillaan jonottamaan 68 tuntia

Vierailija
07.01.2022 |

– Meilahdessa pisimmät odotusajat ovat olleet 68 tuntia, Peijaksessa 44 ja Haartmanin sairaalassa 56 tuntia, Husin alueen ensihoidosta ja päivystyksestä vastaavan Hus Akuutin toimialajohtaja Maaret Castrén sanoi Ilta-Sanomille.
Odotellessa saattaa tulla väsy ja nälkä.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on rikas maa ja meillä on maailman paras terveydenhuolto. Buhaha.

Itseasiassa suomen (julkinen) terveydenhuolto on sijalla 30, egyptin kanssa.

Tänne oli lottovoitto syntyä joskus.

Nyt tänne on lottovoitto tulla.

Vierailija
42/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata murtaa kättä tms.

Oikeasti homma on jo vaarallista! Koulut etään.

Potilas poistuu sairaalasta kipsin ja koronan kera

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kehitysmaa. Täällä ei terveydenhuolto järjesty ja lapset ja nuoret käyvät koulua, vanhassa, kunnostamattomassa murjussa, joka on kuin suoraan jostain Venäjän köyhältä syrjäseudulta. Näin täällä missä minä asun.

Vierailija
44/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massahysteria

Vierailija
45/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Peijaksessa tuo on normitilanne.

Vierailija
46/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne Meilahdessa oli jo kesällä aika kauhea. Mm. kirurgiset päivystyspotilaat joutuivat (minä mukaanlukien) yöpymään siellä päivystyksessä, kun osastolle ei mahtunut. Silloin oli koronan suhteen rauhallinen aika. Nyt siellä mahtaa olla hlvtti irti.

Vierailija
47/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne Meilahdessa oli jo kesällä aika kauhea. Mm. kirurgiset päivystyspotilaat joutuivat (minä mukaanlukien) yöpymään siellä päivystyksessä, kun osastolle ei mahtunut. Silloin oli koronan suhteen rauhallinen aika. Nyt siellä mahtaa olla hlvtti irti.

SIitä huolimatta kaiken maailman kiintiöitä ollaan lisäämässä vaikka ei täällä pystytä huolehtimaan edes omistaan

Vierailija
48/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivystys toimii esim. Helsingissä ajanvarauksella. Turha mennä jonnekin paikan päälle jonottamaan, kun ajanvarauspotilaat menevät ohi.

Jos ei yksityiselle voi mennä, kannattaa lopettaa ainakin tammikuuksi tapaturmia aiheuttavat urheilulajit. Ylipäätään kannattaa nyt miettiä, ettei sairastu. Flunssapotilaita ei tietenkään edes oteta päivystykseen.

Mistä lähtien sairaalapäivystys on toiminut ajanvarauksella? Ei ainakaan kesällä vielä.

Ei sinne edelleenkään varata aikaa. Alla esimerkkinä Malmin yhteispäivystyksen ohjeet.

https://www.hus.fi/potilaalle/sairaalat-ja-toimipisteet/malmin-sairaala…

Vierailija
49/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa turvallista esim astmaatikkona odottaa tuollaisessa ryysiksessä. Täytyy varmaan eristäytyä nyt täysin ja kokonaan. Itse olen joutunut ihan tavallisesta flunssaviruksestakin olemaan päivystyksessä, kun hengittäminen on ollut niin raskasta. Olen aiemmin saanut valitusta siitä että en lähde tarpeeksi ajoissa lääkäriin ja pahan hengenahdistuksen kanssa ei saisi odottaa yli vuorokautta. Joskus on tökkäisty kortisonit suoneenkin. 

Vierailija
50/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massahysteria kirjoitti:

Massahysteria

Ei vaan omikron joka on sairastuttanut henkilökunnan. Kuinka typerä kommentti taas kerran.

Vierailija
51/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhh. Jopas on aika odottaa 68 tuntia. Nyt ei parane loukata itseään. Luulin että ensimmäinen synnytykseni oli pitkä kun kesti 53 h…. (seuraavalla kerralla suostuin vain suunniteltuun sektioon)

Vierailija
52/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta potilaatkin tyhmiä, jos menee flunssan takia tai koronaohjeita kysymään.

Ei ole sairaalan vika jonot.

Vierailija
53/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä syy olla ylivarovainen. Olisi kamalaa joutua onnettomuuteen tai vaikka liukastua jäisellä kadulla juuri nyt. Sanokaa nuorillekin että nyt ei kannata tehdä mitään uhkarohkeaa tai edes rohkeaa, ettei kuormita entisestään terveydenhuoltoa. Saattaa tulla vaikka rumia arpia, jos joutuu odottamaan pelkän haavan tikkaamista tuntikausia.

Vierailija
54/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit menee päivystykseen kun on vähän flunssan oireita. Peloteltu liikaa koronalla. Kuormittavat päivystystä täysin turhaan. Päivystykseen mennään kun oikeasti hätä. Ei kuviteltu hätä.

Vierailija
55/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa turvallista esim astmaatikkona odottaa tuollaisessa ryysiksessä. Täytyy varmaan eristäytyä nyt täysin ja kokonaan. Itse olen joutunut ihan tavallisesta flunssaviruksestakin olemaan päivystyksessä, kun hengittäminen on ollut niin raskasta. Olen aiemmin saanut valitusta siitä että en lähde tarpeeksi ajoissa lääkäriin ja pahan hengenahdistuksen kanssa ei saisi odottaa yli vuorokautta. Joskus on tökkäisty kortisonit suoneenkin. 

Saisitkos ostettua ihan oman happipullon?

Vierailija
56/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta potilaatkin tyhmiä, jos menee flunssan takia tai koronaohjeita kysymään.

Ei ole sairaalan vika jonot.

Odottaako joku flunssan takia 68 tuntia?

Nyt taitaa olla jo kyse ihan oikeista päivystyspotilaista eikä enää koronaoireiden ja testiin pääsemättömyyden takia panikoivista. Koronapotilaita otetaan myös sairaalaan sitä tahtia, että päivystykseen saattaa hakeutua oikeasti myös vakavaksi muuttuneista oireista kärsiviä. Vaikuttaisiko myös joululomasesonki asiaan? Monet ovat lomilla ja harrastavat ja telovat siinä itsensä.

Vierailija
57/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele, poika mursi ranteensa koulussa ja menin hänen kanssaan sinne. Olimme3,5 h ja näin koko aikana neljä muuta potilasta, suurin osa hoitohenkilökunnasta kahvilla/ruokkailemassa, ainoa joka teki hommat nopeasti oli tyttö, joka kipsasi. Osastolla muuten koronapotilaiden vastaanotto, siellä ei mitään liikettä, tapahtui joulukuun alussa.

On siellä muitakin potilaita, vaikket kaikkia näe. Röntgeniinkin voi olla jono, rtg kuvakin saatetaan joutua lähettämään sähköisesti kaupungin toiseen päähän, jos talossa ei sillä hetkellä ole radiologia. Sielläkin voi olla jono, kuka kuvat katsoo. Sit tehdään päätös, leikataanko vai kipsataanko. Joskus on ryysis, kaikki tulee samalla oven avauksella (potilaat siis) ja joskus odotustilat tyhjät, mutta huoneissa potilaita. Mut plussat siitä, että henkilökunta ehti syömään ja juomaan kahvia. Joskus nekin eväät saa kantaa takaisin kotiin.

Vierailija
58/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni ehtii kuolla esim. puhjenneen umpilisäkkeen aiheuttamaan vatsakalvontulehdukseen ennen kun saa hoitoa?

Vierailija
59/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisitkos ostettua ihan oman happipullon?

Ai jotain hitsaushappea? - Eri -

Lääkinnällistä happea ei saa Motonetistä. Tai mistään muualtakaan.

Vierailija
60/98 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja THL sekä infektiölääkärit haluavat koronan leviämiseen lisävauhtia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi