Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiuru: Kouluihin palaaminen ei ole turvallista –

Vierailija
07.01.2022 |

Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiurun mukaan kouluihin palaaminen maanantaina ei ole turvallista. Etäopiskeluun siirtymistä käsitellään tänään kello 14 alkavassa koronaryhmän kokouksessa.

Kiurun mukaan pelkona on, että tautitapausten määrä tuplaantuu ja sairaalajärjestelmä romahtaa. Tänään raportoidaan 10 000 tautitapausta Suomessa.

– Nyt ei ole enää leikin asia. Olemme jo menettäneet perusterveydenhuollossa kantokyvyn Uudellamaalla.

Kommentit (702)

Vierailija
501/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laboratoriossa luotiin hirviöinfluenssa - virus tappaisi puolet ihmiskunnasta

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/laboratoriossa-luotiin-hirvioinf…

"Lintuinfluenssavirus muunnettiin tarttumaan ilman kautta. Kyseessä on pelottavin taudinaiheuttaja, minkä useat tutkijat sanovat nähneensä."

Covidin globaali tukahdutus olisi ollut hyvä harjoitus tällaisia vastaan, oltaisiin nähty että tappajaviruksetkin voidaan pysäyttää. On selvää että luonnosta tulee tai laboratoriosta pääsee ennen pitkää tällainen kymmeniä prosentteja jopa puolet tartunnan saaneista tappava supervirus. Vielä todennäköisempää on teknologian ja tieteen kehittyessä kovaa vauhtia että lähivuosina jo joku pahistoimija kehittää tällaisen ehkä etnisestikin tappavan superviruksen. Covidin kukistaminen olisi näyttänyt että näitä vastaan voidaan taistella. Rahan ja bisnesten takia nyt antauduttiin liian helpolla.

Saarikko ei halua edes kouluja kiinni jotta kuppilat voivat olla auki

Eikö vaan

Melko hyvä huomio.

Kuppilaan ei kenenkään ole pakko mennä, mutta kouluun on.

Vierailija
502/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni mutta äänekäs foliohattujen joukko fantasioi Koronan tukahduttamisesta ja lockdownista. He höyryävät long covidista, pakkorokotuksista, rajoituksista ja he tarvitsisivat psykologista apua korona pelkoonsa.

Onneksi suurin osa suomalaisista on kuitenkin tolkun ihmisiä jotka tajuavat sen että omicron tulee ottaa vastaan.

Tiedän erään äidin joka koronatestaa 4-vuotiasta lastaan vähän väliä koska äiti pelkää hysteerisesti koronaa (perusterve ja rokotettu). Tämä ei ole ihme sillä media on rummuttanut koronapelkoa jo kaksi vuotta jokaikinen päivä. Kiuru lisäksi julistaa tuomiopäivän sanomaa säännöllisesti.

Luulen että on paljon ihmisiä jotka tarvitsisivat ammattiapua apua koronapelkoonsa :(

Minäkin tiedän tällaisen hysteerisen äidin. En halua edes ajatella montako kertaa hänen 8v tyttärensä on käynyt testeissä vain huviksi. Helmikuussa ainakin kävi kaksi kertaa viikossa. Nyt varmaan on hamstrannut kotitestejä ja kaivaa lapsensa nenää aamuin illoin.

Kauheaa varmaan lapselle ja lisäksi tuollaiset hysteeriset sekopäät tukkii järjestelmän. Tuolle äidille ilmoitettiin jossain vaiheessa keväällä kun yritti saada lastaan testiin (turhaan) että ihan tosissaan täytyy olla oireita ennen kuin seuraavaksi otetaan testiin. Oli hyvin loukkaantunut.

Minäkin tiedän tällaisen äidin. Toivottavasti lapsensa ovat tottuneet siihen nenänkaiveluun. Heillä rynnätty testiin jos joku on edes joku pieni oireentapaiseksi tulkittava. En ymmärrä miksi.

Jep. Tuo tuntemani äiti tuntuu oikein toivovan että lapsella olisi korona.

En pysty ymmärtämään. Itse olen joutunut yhden lapsista käyttämään kerran testissä ja se oli hyvin ikävää. 4v oli kyllä ihan reipas ja antoi hyvin ottaa näytteen, mutta oli kuulemma tosi kipeä juttu. Itse en ainakaan halua ehdoin tahdoin viedä lasta tuollaiseen. Ihan vain jos on pakko.

Münchhausen by proxy

Ihan vaan sivuhuomautuksena että päiväkotiin ei saa viedä oireista lasta, jos ei ole testattu negatiiviseksi. Minä ainakin olen toiminut ohjeen mukaan ja käyttänyt lapsia koronatesteissä siksi koska en voi millään olla vikkotolkulla poissa töistä sen vuoksi että lapsella pientä nuhaa tai yskää. Moni myös testaa aina ennen riskiryhmäläisten tapaamista. Minusta tuo kertoo vain siitä että on tunnollinen ja haluaa suojata muita koronalta. Hyvin kaukana ollaan Munchausen by proxy- oireyhtymästä.

Vanhaa tietoa. Lapsen saa viedä päiväkotiin nykyisin lievissä oireissa

Vakaope

Voisitko kertoa tämän myös meidän päiväkodille? Sieltä soitellaan jatkuvasti hakemaan lasta kotiin jos pienestikään alkaa nenä vuotamaan kesken päivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien peruskoulun perimmäinen tarkoitus on ollut toimia lasten sijoituspaikkana? Suurin tehtävä ei olekaan opetus vaan ruokkiminen ja säilöntä vanhempien jaloista?

Eikö oikeesti kolmasluokkalaiset osaa olla yksin kotona? Eikö vanhemmilla oo sen verran aikaa, että muun yhdessäolon aikana voisi auttaa koulutehtävissä? Vai onko aivan kaikki peruskoululaisten vanhemmat vuorotyössä ja henkisiltä ja sosiaalisilta taidoiltaan niin kyvyttömiä, ettei lasten kasvatus onnistukaan?

Jösses. Yhteiskunta on opettanut kansalaiset avuttomiksi rääpäleiksi, joilla ei ole vastuuta edes omasta itsestään. Tää ei oo kestävää.

Tarkoitus:

Tässä laissa tarkoitetun opetuksen tavoitteena on tukea oppilaiden kasvua ihmisyyteen ja eettisesti vastuukykyiseen yhteiskunnan jäsenyyteen sekä antaa heille elämässä tarpeellisia tietoja ja taitoja. Lisäksi esiopetuksen tavoitteena on osana varhaiskasvatusta parantaa lasten oppimisedellytyksiä.

Opetuksen tulee edistää sivistystä ja tasa-arvoisuutta yhteiskunnassa sekä oppilaiden edellytyksiä osallistua koulutukseen ja muutoin kehittää itseään elämänsä aikana.

Opetuksen tavoitteena on lisäksi turvata riittävä yhdenvertaisuus koulutuksessa koko maan alueella.

Vierailija
504/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitää ajatella vanhuksia, heille tämä tauti on tappava. Kyllä koulussa ehtii lapset myöhemminkin olla, vanhuksilla elinaikaa voi olla vain joitain kuukausia tai vuosia. Suojellaan heitä ja mahdollistetaan tämä aika.

Kalliiksi tulee nämä monisairaiden vanhusten viimeiset elinvuodet yhteiskunnalle kun lasten ja nuorten tulevaisuus uhrataan heidän vuoksi. Karusti sanottu mutta totuus.

Etenkin kun loppua ei näy. Kuinka monta vuotta tarkalleen voidaan lasten lapsuutta ja nuoruutta tuhrata, jotta 89v näkee 90v syntymäpäivänsä?

Omani olivat 3 ja 4 koronan alkaessa. Tästä kun mennään pari vuotta eteenpäin niin nuorempikin on koulussa ilman minkäänlaista muistikuvaa ajasta ennen koronaa. Vanhemmalla sentään on muutama muisto tuollaiseltakin ajanjaksolta.

Vierailija
505/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitää ajatella vanhuksia, heille tämä tauti on tappava. Kyllä koulussa ehtii lapset myöhemminkin olla, vanhuksilla elinaikaa voi olla vain joitain kuukausia tai vuosia. Suojellaan heitä ja mahdollistetaan tämä aika.

Kalliiksi tulee nämä monisairaiden vanhusten viimeiset elinvuodet yhteiskunnalle kun lasten ja nuorten tulevaisuus uhrataan heidän vuoksi. Karusti sanottu mutta totuus.

Kysyin itse lapselta haluaako hän mennä leikkimään muiden lasten kanssa tietäen että tämän takia hänen mummonsa kuolee. Kertoi että pysyy sisällä eikä mene virusta hommaamaan. Ollaan leikitty ihan omalla porukalla sisällä nyt korona-aika ja kaikki on olleet tyytyväisiä.

Tämä on tietenkin provo, mutta valitettavasti näitä lapsiaan pelottelevia on paljon. Suljetaan lapset ulos maailmasta ja tartutetaan oma pelko.

Tämä tulee olevaan pahin koronan seuraus. Näiden lasten mielenterveys on mennyt. Ja se tauti on pitkä.

En tunne ketään tämmöistä vanhempaa enkä ole kuullut tämäntyyppisistä.Täällä vaan joku provoaa.. ei kannata uskoa kaikkea mitä täältä lukee. Eiköhän ole aika harvinaista että kukaan pelottelis lapsiaan. Faktat tietenkin voi kertoa, esim. että testi pitää ottaa ettei viedä koronaa mummolle. Se että rauhallisesti kertoo faktoja ei pilaa kenenkään mielenterveyttä. Ei tietenkään aleta pelottelemaan mummon kuolemalla vaan sanotaan että testi otetaan ennen mummon tapaamista kaiken varalta.

Sekin riittää, että itse on paniikissa. Estää lapsen näkemästä kavereita tai kieltää syömästä koulussa.

Kyllä se testin ottaminenkin varmuuden vuoksi on pimeetä.

No en ole kuullut kevään 2020 jälkeen ettei lapset sais nähdä kavereita tai syödä koulussa. Jos joku nuori väittää että äiti sanonut ettei saa syödä koulussa niin epäilen kyllä enemmän että nuori peittelee tuolla syömishäiriötään kuin että kenenkään äiti noin neuvois. Taidat nyt vähän liioitella ja pistää omias.

Vierailija
506/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun nepsylapsella vain tehostettu tuki ja 5. luokka. Etäopetukseen mentäessä kahdesta yhteiskunnan kannalta kriittisellä alalla työskentelevästä vanhemmasta toinen jää kotiin. Palkkauksesta johtuen se olen minä.

Terv. sh

Ja jos hän menee kouluun, hän sairastuu ja taas olet kotona. Sitten sinä sairastut, sitten miehesi ja kaikki uhosi on yhtä tyhjän lanssa.

Sitäpaitsi etäopetus ei edes koske erityislapsia.

Jos lapsi sairastuu kotona ollaan noin 5pv, karanteeni aika tulee lyhenemään ensi viikolla. Etäkoulu alkaessaan tulee kestämään kuukausia.

Ai niin, että terve lapsi ei pärjää etäkoulussa mutta sairas lapsi tarvitsee aikuista vain viisi päivää ja sitten voi jäädä yksin kotiin.

Vierailija
507/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni mutta äänekäs foliohattujen joukko fantasioi Koronan tukahduttamisesta ja lockdownista. He höyryävät long covidista, pakkorokotuksista, rajoituksista ja he tarvitsisivat psykologista apua korona pelkoonsa.

Onneksi suurin osa suomalaisista on kuitenkin tolkun ihmisiä jotka tajuavat sen että omicron tulee ottaa vastaan.

Tiedän erään äidin joka koronatestaa 4-vuotiasta lastaan vähän väliä koska äiti pelkää hysteerisesti koronaa (perusterve ja rokotettu). Tämä ei ole ihme sillä media on rummuttanut koronapelkoa jo kaksi vuotta jokaikinen päivä. Kiuru lisäksi julistaa tuomiopäivän sanomaa säännöllisesti.

Luulen että on paljon ihmisiä jotka tarvitsisivat ammattiapua apua koronapelkoonsa :(

Minäkin tiedän tällaisen hysteerisen äidin. En halua edes ajatella montako kertaa hänen 8v tyttärensä on käynyt testeissä vain huviksi. Helmikuussa ainakin kävi kaksi kertaa viikossa. Nyt varmaan on hamstrannut kotitestejä ja kaivaa lapsensa nenää aamuin illoin.

Kauheaa varmaan lapselle ja lisäksi tuollaiset hysteeriset sekopäät tukkii järjestelmän. Tuolle äidille ilmoitettiin jossain vaiheessa keväällä kun yritti saada lastaan testiin (turhaan) että ihan tosissaan täytyy olla oireita ennen kuin seuraavaksi otetaan testiin. Oli hyvin loukkaantunut.

Minäkin tiedän tällaisen äidin. Toivottavasti lapsensa ovat tottuneet siihen nenänkaiveluun. Heillä rynnätty testiin jos joku on edes joku pieni oireentapaiseksi tulkittava. En ymmärrä miksi.

En pysty ymmärtämään. Itse olen joutunut yhden lapsista käyttämään kerran testissä ja se oli hyvin ikävää. 4v oli kyllä ihan reipas ja antoi hyvin ottaa näytteen, mutta oli kuulemma tosi kipeä juttu. Itse en ainakaan halua ehdoin tahdoin viedä lasta tuollaiseen. Ihan vain jos on pakko.

Münchhausen by proxy

Ihan vaan sivuhuomautuksena että päiväkotiin ei saa viedä oireista lasta, jos ei ole testattu negatiiviseksi. Minä ainakin olen toiminut ohjeen mukaan ja käyttänyt lapsia koronatesteissä siksi koska en voi millään olla vikkotolkulla poissa töistä sen vuoksi että lapsella pientä nuhaa tai yskää. Moni myös testaa aina ennen riskiryhmäläisten tapaamista. Minusta tuo kertoo vain siitä että on tunnollinen ja haluaa suojata muita koronalta. Hyvin kaukana ollaan Munchausen by proxy- oireyhtymästä.

Vakaope

Voisitko kertoa tämän myös meidän päiväkodille? Sieltä soitellaan jatkuvasti hakemaan lasta kotiin jos pienestikään alkaa nenä vuotamaan kesken päivän.

Tämä. Ei naurata näin Suomen olosuhteissa. Melkein joka viikko se lapsi pitää sieltä hakea. Ja kun meistä kumpikaan ei voi tehdä etätöitä, niin on aika tympeää.

Vierailija
508/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laboratoriossa luotiin hirviöinfluenssa - virus tappaisi puolet ihmiskunnasta

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/laboratoriossa-luotiin-hirvioinf…

"Lintuinfluenssavirus muunnettiin tarttumaan ilman kautta. Kyseessä on pelottavin taudinaiheuttaja, minkä useat tutkijat sanovat nähneensä."

Covidin globaali tukahdutus olisi ollut hyvä harjoitus tällaisia vastaan, oltaisiin nähty että tappajaviruksetkin voidaan pysäyttää. On selvää että luonnosta tulee tai laboratoriosta pääsee ennen pitkää tällainen kymmeniä prosentteja jopa puolet tartunnan saaneista tappava supervirus. Vielä todennäköisempää on teknologian ja tieteen kehittyessä kovaa vauhtia että lähivuosina jo joku pahistoimija kehittää tällaisen ehkä etnisestikin tappavan superviruksen. Covidin kukistaminen olisi näyttänyt että näitä vastaan voidaan taistella. Rahan ja bisnesten takia nyt antauduttiin liian helpolla.

Saarikko ei halua edes kouluja kiinni jotta kuppilat voivat olla auki

Eikö vaan

Melko hyvä huomio.

Kuppilaan ei kenenkään ole pakko mennä, mutta kouluun on.

Ei ole sinnekään pakko mennä. Opetuksen voi järjestää myös kotona. 

Vierailija
509/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koulu ei ole turvallinen paikka lapsille, joille korona ei edes aiheuta oireita ja vanhemmat on kahdesti rokotettu, niin miten se koti kaveriporukalla aikaa viettäen on turvallinen?

Korona aiheuttaa lapsillekin long covidia, joka on paha ja pitkä tauti. Lapsia joutuu myös sairaalaan etenkin omikronin takia.

i.

Uuden tutkimuksen mukaan jopa 15 - 300 lasta voi saada viikossa pitkän koronan.

Kiurun mielestä näin on.

Selvityksen yksi kirjoittaja oikoo väärinkäsitystä.

Ja sinä hatkat dpämmäystä nyt sanot "tutkimuksen". Minkä tutkimuksen?

15-300 lasta voi saada pitkän koronan? Mitä? Missä?618

Vierailija
510/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Münchhausen by proxy

Vakaope

Siis oikeasti? koronaoireissa? Vai testataanko se ensin?

Vierailija
511/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa koulujen ruokailussa omikron todella leviää. Siellä ollaan ilman maskeja iso määrä samassa tilassa ja kosketaan yhteisiin kauhoihin ja niillä käsillä syömään.

Tähän ruokailutilanteeseen pitäisi kiinnittää paljon enemmän huomiota kouluissa.

Vierailija
512/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin itse lapselta haluaako hän mennä leikkimään muiden lasten kanssa tietäen että tämän takia hänen mummonsa kuolee. Kertoi että pysyy sisällä eikä mene virusta hommaamaan. Ollaan leikitty ihan omalla porukalla sisällä nyt korona-aika ja kaikki on olleet tyytyväisiä.

Tämä on tietenkin provo, mutta valitettavasti näitä lapsiaan pelottelevia on paljon. Suljetaan lapset ulos maailmasta ja tartutetaan oma pelko.

Tämä tulee olevaan pahin koronan seuraus. Näiden lasten mielenterveys on mennyt. Ja se tauti on pitkä.

En tunne ketään tämmöistä vanhempaa enkä ole kuullut tämäntyyppisistä.Täällä vaan joku provoaa.. ei kannata uskoa kaikkea mitä täältä lukee. Eiköhän ole aika harvinaista että kukaan pelottelis lapsiaan. Faktat tietenkin voi kertoa, esim. että testi pitää ottaa ettei viedä koronaa mummolle. Se että rauhallisesti kertoo faktoja ei pilaa kenenkään mielenterveyttä. Ei tietenkään aleta pelottelemaan mummon kuolemalla vaan sanotaan että testi otetaan ennen mummon tapaamista kaiken varalta.

Sekin riittää, että itse on paniikissa. Estää lapsen näkemästä kavereita tai kieltää syömästä koulussa.

No en ole kuullut kevään 2020 jälkeen ettei lapset sais nähdä kavereita tai syödä koulussa. Jos joku nuori väittää että äiti sanonut ettei saa syödä koulussa niin epäilen kyllä enemmän että nuori peittelee tuolla syömishäiriötään kuin että kenenkään äiti noin neuvois. Taidat nyt vähän liioitella ja pistää omias.

En minäkään paitsi palstahörhöt tätä spämmää.

Vien lapset kouluun, käyttää hengityssuojaimia, ei syö koulussa, ei harrasta, ei näe kavereita.

Vierailija
513/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hoitaa nämä huono-osaiset lapset, kun he saavat koulusta koronan?

Auttaisiko heitäkin, jos jollain rajoituksilla otettaisiin vähän tätä koronatilannetta hallintaan.

Vierailija
514/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen lukiossa moni nimenomaan ei osallistu ruokailuun. Se on se riskialttein paikka saada tartunta. Lapsen parhaan kaverin vanhemmat on lääkäreitä ja he on tässä täysin ehdottomia.

Vierailija
515/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Kuka on tämä Perse- ja persepalveluministeri Liru, joka ajattelee ettei koulujen palaminen ole turvallista?

Ilmiliekkeihin vaan sanon minä!

Vierailija
516/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa koulujen ruokailussa omikron todella leviää. Siellä ollaan ilman maskeja iso määrä samassa tilassa ja kosketaan yhteisiin kauhoihin ja niillä käsillä syömään.

Tähän ruokailutilanteeseen pitäisi kiinnittää paljon enemmän huomiota kouluissa.

Todella leviää vai voi levitä?

Ja miksi juuri omricon? Ei muuten korona? Ei muut infektiot?

Vierailija
517/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahoito on jo kaatumassa. Varasairaaloita valmistellaan käyttöön otettavaksi.

Eikä sairaalassa näy vielä nämä tämän viikon suuret lukemat. Kiuru on ihan oikeassa tässä.

Jopa nämä etäkoulua jyrkästi vastustavat infektiolääkärit valittavat tästä.

Vierailija
518/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koulu ei ole turvallinen paikka lapsille, joille korona ei edes aiheuta oireita ja vanhemmat on kahdesti rokotettu, niin miten se koti kaveriporukalla aikaa viettäen on turvallinen?

Korona aiheuttaa lapsillekin long covidia, joka on paha ja pitkä tauti. Lapsia joutuu myös sairaalaan etenkin omikronin takia.

i.

Kiurun mielestä näin on.

Tässä vielä selvitys.

Kiuru laitto vähän omiaan...

Vierailija
519/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella leviää vai voi levitä?

Ja miksi juuri omricon? Ei muuten korona? Ei muut infektiot?

Omikron on näistä herkimmin leviävä.

Voit perustaa oman noro-ketjun, jos olet esim. siitä kiinnostunut.

Jokaiseen ketjuun ilmestyy lopulta näitä vähättelijöitä tarkoituksella sekoittamaan keskustelua.

Vierailija
520/702 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

i.

Kiurun mielestä näin on.

Mä luin juuri mitä tutkimukseen osallistuja oikein. Kiuru veti liian tiukat johtopäätökset vaikka tutkimus ei täytä vielä niitä kriteerejä, jotka toisivat merkittävän tilastollisen näytön. Käytännössä tutkimuksissa ei  ollut kunnollisia vertailuryhmiä eikö huomioitu kunnolla paljonko lapsilla oli muitakin oireita. Se ei kuitenkaan tarkoita, että tutkimuksen tulokset olisivat vääriä. Ne ei vaan vielä täytä kiistattoman tutkimuksen kriteereitä. Ja käsittääkseni Kiuru sanoi, että long covid voi tulla 150 - 300 lapselle, mutta ei sanonut, että varmasti tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi