Kuuluuko hotelliasiakkaan tervehtiä siivoojaa?
Käsittääkseeni siivouspalvelut ulkoistettu esim SOLille. Jotenkin outoa, että siivoaja tervehtii asiakkaista esim. käytävällä..
Kommentit (29)
En ole siivooja, mutta hotellissa myös töissä. Minusta on ilahduttavaa miten moni asiakas tervehtii myös kerroksia. Oikeasti ainakin 90% vastaa takaisin.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:36"]En ole siivooja, mutta hotellissa myös töissä. Minusta on ilahduttavaa miten moni asiakas tervehtii myös kerroksia. Oikeasti ainakin 90% vastaa takaisin.
[/quote]
Tarkoitin tietenkin kerroksilla :D
Joo kuuluisi, mutta saattaa olla etten itse välttämättä tervehdi. Olen aika ujo ja pidättyväinen. Toivon, ettei minusta saa hienostuneen tai koppavan vaikutelmaa. Olen vain aika arka ottamaan kontaktia muihin ihmisiin. Tervehdin kyllä mieluusti takaisin, jos siivooja ensin tervehtii.
Riippuu vähän ihmismäärästä. Hotellin käytävillä ei yleensä ole paljon ihmisiä, silloin vähintään nyökkään tervehdykseksi jos katseet kohtaa jonkun työntekijän kanssa. Omassa työpaikassani sairaalassa en todellakaan tervehdi jokaista vastaantulevaa ihmistä kun niitä on niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:37"]Joo kuuluisi, mutta saattaa olla etten itse välttämättä tervehdi. Olen aika ujo ja pidättyväinen. Toivon, ettei minusta saa hienostuneen tai koppavan vaikutelmaa. Olen vain aika arka ottamaan kontaktia muihin ihmisiin. Tervehdin kyllä mieluusti takaisin, jos siivooja ensin tervehtii.
[/quote]
Miten nyt kukaan voi niin jo olla, ettei suustaan edes "hei"-sanaa saa ulos??
Meille kirjallisissa ohjeissa sanottiin sol:illa että pitää tervehtiä asiakasta. Kai se mustakin joskus tyhmältä tuntuu mutta kun käskettiin
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:37"]Joo kuuluisi, mutta saattaa olla etten itse välttämättä tervehdi. Olen aika ujo ja pidättyväinen. Toivon, ettei minusta saa hienostuneen tai koppavan vaikutelmaa. Olen vain aika arka ottamaan kontaktia muihin ihmisiin. Tervehdin kyllä mieluusti takaisin, jos siivooja ensin tervehtii.
[/quote]
Ootko edes harkinnut kehittäväsi itseäsi tällä saralla? Jos et ole lapsena tätä oppinut, niin nyt olis hyvä hetki harjoitella sitä tervehtimistäkin! Täytyy olla ujoltakin aikuiselta mahdollista!
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 17:37"]Joo kuuluisi, mutta saattaa olla etten itse välttämättä tervehdi. Olen aika ujo ja pidättyväinen. Toivon, ettei minusta saa hienostuneen tai koppavan vaikutelmaa. Olen vain aika arka ottamaan kontaktia muihin ihmisiin. Tervehdin kyllä mieluusti takaisin, jos siivooja ensin tervehtii.
[/quote]
Ootko edes harkinnut kehittäväsi itseäsi tällä saralla? Jos et ole lapsena tätä oppinut, niin nyt olis hyvä hetki harjoitella sitä tervehtimistäkin! Täytyy olla ujoltakin aikuiselta mahdollista!
[/quote]
Olen ihan samanlainen mutta siivooja. Jotkut vaan on ujompia kuin toiset. Siis itse tervehdin koska se kuuluu rooliin mutta en minäkään yleensä hae kontaktia muista.
Tervehdykseen riittää pään nyökäytys ja pieni hymy tai vain 'huomenta' tms. Ei liene paljon vaadittu puolin ja toisin.