Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä aikuinen, JOKA VOISIT tehdä työsi etänä mutta et tee, miksi?

Vierailija
07.01.2022 |

Tiedän todella monia, jotka menevät väkisin työpaikoille vaikka työ hoituisi aivan ok etänä.
Miksi ihmeessä? ja samaan aikaan toivovat lapsilleen etäkoulua vaikkei itse viihdy kotona.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin taapero huutaa koko ajan, en voi keskittyä. Äärettömän raskassoutuinen tyyppi. Toivottavasti älyävät muuttaa pois yyhoo-äitinsä kanssa

Vierailija
2/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyönä onnistuvat työt ovat valtaosin näitä nykyajan keksittyjä töitä, jotka eivät ole millään tavalla tärkeitä. 

Mietippä, kun käyt kaupungilla seuraavan kerran. Kuinka monta eri alan työntekijää tapaatkaan. Ja moniko niistä voisi työt tehdä etänä? Aivan, ei kukaan. Koska ne oikeat työt on vaan tehtävä, eikä kotona kahvikupin äärellä "työskenneltävä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyönä onnistuvat työt ovat valtaosin näitä nykyajan keksittyjä töitä, jotka eivät ole millään tavalla tärkeitä. 

Mietippä, kun käyt kaupungilla seuraavan kerran. Kuinka monta eri alan työntekijää tapaatkaan. Ja moniko niistä voisi työt tehdä etänä? Aivan, ei kukaan. Koska ne oikeat työt on vaan tehtävä, eikä kotona kahvikupin äärellä "työskenneltävä".

Aika moni työtehtävä tehdään koneella, palaveeraamalla tai delegoimalla tai puhelimitse. Ainoa on aspa, duunari, hoitaja, ravintola, suunnilleen. 

Vierailija
4/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistolla on parempi ergonomia kuin kotona. Kotona multa puuttuu ulkonen näppis ja näyttö, toimistolla näyttöjä on jopa kaksin kappalein ja lisäksi vielä käytössä on kunnon työtuoli ja sähköpöytä.

Tosin aika yksinhän mä siellä toimistolla olen, joten koronan kannalta lähes se ja sama olenko toimistolla vai etänä.

Vierailija
5/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, joiden tiedän haahuilevan tarpeettomasti päivittäin omalla työpaikalla, ovat perheellisiä tai ulkomaalaisvahvistuksia. 

Vierailija
6/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurit on ortopedejä. Ison osan työajastaan kattelevat muualta Suomesta lähtettyjä röntgen- ja viipalekuvia ja antavat niihin lausuntoja ja hoitoohjeita. Miksi tämä ei onnistuisi myös kotoa käsin? Ja tämä on turha työ?

Vierailija
7/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisi 100% etänä (ja onnistui keväällä 2020), mutta työnantaja on niin vanhanaikainen että vaatii paikallaoloa.

Vierailija
8/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"nykyajan keksittyjä töitä"? Joo kai tavallaan, mutta paikkansahan on näilläkin töillä, joita voi pelkän tietokoneen kautta tehdä. Omalle työlleni on lähinnä se ja sama olenko kotona vai toimistolla, kun joka tapauksessa tärkeimmät työvälineet löytyvät tietokoneelta ja kommunikointi muiden ihmisten kanssa tapahtuu sähköpostitse, puhelimitse tai Teamsilla. Käytännössä vain yhden ihmisen kanssa tulee nykyään kasvotusten puhuttua työasioita, muuten kaikki "sidosryhmäni" ovat muualla kuin samassa toimipisteessä kanssani.

Vierailija
9/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voisin opettaa niitä lapsia etänä, mutta kun työnantaja on päättänyt, että lähiopetuksessa pysytään, niin sinne minä sitten menen.

Vierailija
10/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kollega, joka asuu puolisonsa (myös etätöissä) ja 3v (päiväkodissa eli usein siis kipeänä) kanssa 30m2 kämpässä. En yhtään ihmettele, että tekee paljon töitä toimistolla. Ja pakko sinne on lähteä itsekkin, ensi viikolla jos etäkoulu iskee päälle. Meillä on vaan yksi työhuone ja se on miehen käytössä, käytän lasten huoneita normisti, mutta jos he tarvitsevat omat työpöytänsä, mulle jää keittiö tai toimisto...

Vierailija
11/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se hoituu vain ok kotona. Pieni kolmio niin tänne ei ergonomista ja rauhallista työpistetta rakenneta.

En vaadi etäkoulua.

Vierailija
12/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On psyykkeelle huono jos koti on myös konttori. Jos työpaikka ja konttori pysyy erillään, niin aivot tajua että nyt saa ”rahoittuu ja levätä” ja unohtaa työjuttuja kun tulee kotiin.

Vierailija
13/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa voisin tehdä työni missä tahansa. Käytännössä... tällä hetkellä kotona ei ole tilaa paitsi keittiön pöydällä ja tykkään tulostimesta.

Koska minulla on työhuone, haluan nauttia tästä ylellisyydestä niin kauan kuin voin. Muutto avokonttoriin häämöttää jo.

Vierailija
14/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tee töitä etänä koska olen kotona lasten ja koiranpennun kanssa eikä täällä ole oikein työrauhaa. Se on kyllä nyt alkanut puhua rakennuttavansa meille okt:n, että voisi tehdä töitä työhuoneessa ja olla enemmän kotona. 😁

Itse olin vielä 2020 töissä, jota olisi voinut tehdä etänä, mutta sadistinarsistiesihenkilö ei antanut. Ei ollut tietoinen, että mies on sen verran hyvätuloisempi kuin omansa, ettei minun ole pakko töissä käydä ja tuntui kyllä hyvältä lopettaa.

Vierailija
15/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistolla on parempi ergonomia kuin kotona. Kotona multa puuttuu ulkonen näppis ja näyttö, toimistolla näyttöjä on jopa kaksin kappalein ja lisäksi vielä käytössä on kunnon työtuoli ja sähköpöytä.

Tosin aika yksinhän mä siellä toimistolla olen, joten koronan kannalta lähes se ja sama olenko toimistolla vai etänä.

Minulla sama. Periaatteessa se ja sama olenko etänä vai toimistolla. Asun yksin, joten pidempi etäily kaataa oikeasti seinät päälle ja passivoi. Onneksi meillä sai syksyllä palata toimistolle halutessaan, siellä sentään näkee ihmisiä ainakin harvakseltaan. Ei enää ikinä etäilyä, ellei ole pakko. 

Vierailija
16/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuisi 100% etänä (ja onnistui keväällä 2020), mutta työnantaja on niin vanhanaikainen että vaatii paikallaoloa.

Meillä on sama. Työt onnistuisivat etänä oikein hyvin, mutta työnantaja päätti elokuussa 2021, että meillä kaikki siirtyvät lähityöhön.

Vierailija
17/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuisi nopeasti näiltä ”oikean työn tekijöiltä” työt kuin seinään, jos nämä keksityt nykyajan työt jäisi tekemättä. :D

Vierailija
18/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurit on ortopedejä. Ison osan työajastaan kattelevat muualta Suomesta lähtettyjä röntgen- ja viipalekuvia ja antavat niihin lausuntoja ja hoitoohjeita. Miksi tämä ei onnistuisi myös kotoa käsin? Ja tämä on turha työ?

Potilastietojärjestelmien suojaukset ovat sen verran raskaita että yleensä lääkäreillä on niitä varten on oma erillinen tietokone, jolla ei saa tehdä mitään muuta. Lisäksi nämä kuvat kulkevat usein cd-levyllä sairaalan sisällä joten olisi myös äärimmäisen hankalaa tietosuojan kannalta jos lääkäri veisi niitä kotiinsa.

Vierailija
19/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin lähellä työpaikkaa ja olin sinkku, niin mielummin tein töitä konttorilla kuin kotona. Paremmat näytöt, hyvä työpaikkaruokala ja kuntosali.

Vierailija
20/25 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, sulla ei vissiin ole mitään hajua, mitä kaikkia töitä etänä voidaan tehdä. Moderni yhteiskunta pysähtyisi esim. ilman it-alan ammattilaisten tekemiä töitä.