Mies nalkuttaa veden ja sähkön tuhlauksesta
Kun en tykkää käyttää pesukoneiden säästöohjelmia ja suihkussakin käyn välillä jopa kahdesti päivässä, talvella en edes sammuta suihkua saippuioinnin ajaksi, kun en halua jäätyä.
Hänen mielestään turhaa rahanmenoa, mutta mun mielestä ei voi rahojaan arkipäivässä paremmin sijoittaakaan. En halua tunkkaisia vaatteita, huonosti peseytyneitä astioita enkä likaisia hiuksia.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lihava peppusi on?
Tällaisissa tapauksissa se tuppaa olemaan kalberia "seitsemän sekaleivän uuni"
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lihava peppusi on?
Ympärysmitta 95 cm, jos se nyt on jotenkin olennainen asia tässä.
Ap
Lupaa maksaa vesi- ja sähkölasku itse.
Kuka maksaa sähkölaskun? Jos sinä, niin mies voi pitää suunsa kiinni.
Käyn itse töissä siksi, että pääsen suihkuun ja voin käyttää kodinkoneita. Sairasta tuollainen säästäminen ja kyttääminen.
Jos itse maksat laskut niin ei kai sen väliä.
Vierailija kirjoitti:
Lupaa maksaa vesi- ja sähkölasku itse.
Miehen pitää maksaa laskusta oma osuutensa, nainen voi maksaa vähän enemmän. Ihan samalla tavalla miehen käyttämät astiat ja miehen vaatteet peseytyvät, tuskin niitä pestään eri koneissa erikseen.
Tuskin olette ainoa pari, jolla on erilaiset näkemykset sähkön ja veden tuhlaamisesta. Nuo ovat kuitenkin niitä asioita, jotka pitäisi pystyä sopimaan ihan kumppanusten kesken.
Suihkussa 2 kertaa pv . Teetkö jotain hyvin likaista työtä ? En ymmärrä tuota lotraamista jatkuvasi suihkussa. Ei siinä kauan mene kun itsensä saippuoi ja turhaa sitä vettä on lorottaa sen aikana.
Pesukoneen säästöohjelmia en kyllä itse purematta niele. Tosin harvoja vaatteita tarvitsee pestä yli 40 lämmössä, varsinkin tekokuituja
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa sähkölaskun? Jos sinä, niin mies voi pitää suunsa kiinni.
Maksetaan vuorotellen. Tuntuisi ihan naurettavalta alkaa laskea 20 euron sähkölaskusta jotain prosenttiosuuksia varsinkaan, kun ei kumpikaan olla köyhiä, mies vielä vähemmän ja laittaa rahaa ihan surutta omiin harrastuksiinsa.. Joku outo pakkomielle tuon asian kanssa vaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa 2 kertaa pv . Teetkö jotain hyvin likaista työtä ? En ymmärrä tuota lotraamista jatkuvasi suihkussa. Ei siinä kauan mene kun itsensä saippuoi ja turhaa sitä vettä on lorottaa sen aikana.
Pesukoneen säästöohjelmia en kyllä itse purematta niele. Tosin harvoja vaatteita tarvitsee pestä yli 40 lämmössä, varsinkin tekokuituja
Harrastan liikuntaa joka päivä ja aamuisin en saa itseäni hereille, jos en käy suihkussa (en kestä sitä yön aikana tullutta nuhjuista oloa). 15 minuuttia menee suihkussa käymiseen, kun pesen hiukset. Pikasuihku 2 min.
Ap
Olen puolellasi. Mikään ei ole kamalampaa kuin vuosikausien minimisäästö ja kauhea palelu joka paikassa. Omat asunnot ja nalkuttava mies voi säästää omassa luukussaan? Vai miten hän lopettaisi sen? Toisen nalkutus ei tee hyvää sinulle eikä parisuhteelle. Ei ole pakko sietää ja sinullakin saa olla mielipide, tee kuten haluat.
Kermaperseiden ongelma.
Normaali ihminen ei jynssää itseään eikä pese pyykkiä jatkuvalla syötöllä.
Muistan lapsuudenkodissa, kun isä valitti meidän naisten suihkussa käynnistä. Piti muka pitkien hiusten kanssa selviytyä samalla minuuttimäärällä pesuista, kuin hän kaljupää. Tuli hänelle ihan puskista, että meitä olikin nyt 3 pitkähiuksista naista (minä, siskoni ja äiti).
Ihan tyhjäpäistä yrittää säästää vesilaskussa ja sähkölaskussa.
Maksimisäästö parikymppiä kuussa. Sitten palellaan jne. Ostaa kerran tonnin halvemman auton niin saa loppuelämän käydä niin paljon suihkussa kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kermaperseiden ongelma.
Normaali ihminen ei jynssää itseään eikä pese pyykkiä jatkuvalla syötöllä.
Niinpä. On vaan hyvä asia, jos vähän paska ja hiki haisee. Tulee parempi vastustuskykykin, kun ei liikaa pese käsiään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyhjäpäistä yrittää säästää vesilaskussa ja sähkölaskussa.
Maksimisäästö parikymppiä kuussa. Sitten palellaan jne. Ostaa kerran tonnin halvemman auton niin saa loppuelämän käydä niin paljon suihkussa kuin haluaa.
Tai uusii älypuhelimen vain kun edellinen ei enää toimi, pakkoko niitäkään on ostaa joka kerta kun uusin malli tulee myyntiin, äkkiä säästää tonnin vuodessa ja on varaa maksaa niitä vesiä ja sähköjä ja jää vielä muuhunkin tarpeelliseen rahaa, saa vaikka aurinkosähköä katolta asennukseen.
Minäkään en ymmärrä miksi kympin tai kahden säästö on peruspuhtautta tärkeämpää joillekin.
Miten saat kulumaan 15 min hiusten pesuun? Laskepa 15 min vettä ämpäreihin ja laske paljonko vettä kuluu sillä aikaa. Miten teillä jäätyy suihkussa, eikö teillä ole lattialämmitystä?
Joskus yritti laittaa kuivausrumpuakin käyttökieltoon.. Yritykseksi jäi.
Ap