Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusavuton kaupunkilainen kysyy laskettelusta

Vierailija
07.01.2022 |

Minä ja mieheni ei olla koskaan käyty laskettelemassa mutta olisi kiva että lapset (8&10) pääsisivät kokeilemaan. Voiko ton ikäisille jo laittaa sukset jalkaan ja sanoa laske? Asumme Helsingissä ja kaikki lähialueen laskettelukurssit kestävät liian kauan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että menette päivän aloittelijakurssille koko perhe. Parempi, että laskettelija vie suksia eikä päin vastoin.

Vierailija
2/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jokaisesta laskettelukoulusta saa myös yksityistunteja. Ainakin itse olen parikin kertaa hommannut omalle lapselleni yksitystunnin, kun halusi alkaa lautailla, enkä osannut sitä hänelle itse opettaa (lasken itse suksilla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestäänkö ne olis laskettelemaan oppineet? Todellakin pitää opetella tekniikka ja pelisäännöt rinteessä tai muuten voi tulla isoa vahinkoa.

Vierailija
4/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitoin ensimmäisenä lapsen yksityistunnille jossa saa auktorisoidun opettajan hyvät opit. Itse en alkanut opettamaan vaikka olenkin tasolla advanced/pro. Toki nyt voin jaella neuvoja mutta korostan myös sitä että itsekin otan vuosittain tunnin/pari yksityisopetusta.

Vierailija
5/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ala-asteella luokkakaveri mursi reisiluunsa lasketteleussa. Mielestäni iha hyvä idea että saavat opetusta ensin...

Vierailija
6/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin poikani kanssa myös vain päivän kurssin aikanaan kun hän halusi opetella lautailemaan. Itsekin laitoin laudan jalkaan ja kaatuilin koko kurssin ajan enkä sen jälkeen ole lautaillut mutta lapsi on sitä harrastanut menestyksekkäästi sekä koti-, että ulkomailla jo 30 vuotta.

Vierailija
7/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pahimpia rinteessä ovat sellaiset, jotka eivät hallitse suksiaan eivätkä ymmärrä ottaa huomioon muita. Eli taidot ensin kuntoon ja yleiset käytöstavat mäessä. Sitten voi mennä yksin.

Vierailija
8/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisen laskettelun oppimisen lisäksi on tärkeätä että lapsi oppii rinteessä liikkumisen säännöt niin että laskettelu on kaikille turvallista ja mukavaa. Itse paljon lasketelleena olisin luultavasti pystynyt varsinaisen laskettelun opettamaan lapsilleni mutta omani tuntien halusin että oppivat rinne etiketin ja turvallisuuspuolen heti alkuun, ne asiat menevät vieraalta joka on auktoriteetti ihailtuun toimintaan, paljon paremmin perille.

On sitä laskettelua opetettu niinkin että on viety laskettelusukset navetan katolle ja sanottu lapselle että siitä päästät menemään, mihinkään tunturiin lähdetä sinua viemään, mutta miten järkevää se sitten on, onkin jo toinen tarina.

Vierailija
9/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävät liian kauan? Ainakin etelässä peruskurssi taitaa olla 2x4h.

Ette te sieltä rinteestä nopeammin pois pääse itse opettelemallakaan.

Vierailija
10/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me opetettiin lapset itse ja hyvän laskutaidon saaminen vei kyllä jonkin aikaa. Nyt lapset laskevat jo taitavasti pohjoisenkin rinteitä ja saan itse nautiskella minttukaakaolla.

Mutta vuokratkaa välineet ja ottakaa lapsille opettaja sieltä laskettelukeskukselta, niin pääsevät turvallisesti kokeilemaan. Oppii painotukset, käännökset, säännöt ja hissien käytön. Vuokratkaa myös kypärät.

Ilman opetusta laji on vaarallinen lapsillenne sekä muille laskettelijoille. Laskettelusuksia ei hallita, jos ei ole hajuakaan tekniikasta, jarruttamisesta jne. Sillon vedetään täysillä pöpelikköön.

Laskettelu on mukava, joskin melko kallis harrastus.

Vierailija
11/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hissijonossa kuulin kun äiti huusi kovaan ääneen natiaiselle jolla vauhti oli kiihtymässä jo huolestuttavan lujaksi ”NOJAA TAAKSEPÄIN”.

Vierailija
12/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siis se että kestävät la+su ja koska lapsilla on pelejä viikonloppuisin niin ei millään pysty venymään matkoineen.

AP

Vierailija
13/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Eli yksityistunnit otetaan. Itse lähtisin enemmän kuin mielelläni mukaan mutta polvi ei kestä :/ mies ei vaan halua/ole kiinnostunut. Onko vielä vinkkejä hyvistä laskettelukeskuksista? Asumme kantakaupungissa mutta auto löytyy.

Vierailija
14/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen myös talvilomaa jossain hiihtokeskuksessa. Itse olen (etä)töissä niin jättäisin lapset päivisin kurssille.

Vierailija
15/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä helvetti, ysärillä teininä maksoin perheen Rukan reissulla omista säästöistäni lumilautailun alkeiskurssin joka kesti yksityisopetuksena muutaman tunnin plus vuokraamosta kamat. Oli näppärää sitten vaan seuraavina päivinä painella itsenäisesti mäessä.

Vierailija
16/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikanappi ja muut niksit sisältyy.

Vierailija
17/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuu mieleen takavuosien skimbareissu silloiseen Jugoslaviaan äitini kanssa. Vuokrakamat alle, hiihtohissillä 15 minuuttia mäen päälle ja laskemaan. Laskin kunnes jäisellä kohdalla menin nurin. Himmailin sitten alas ja loppuloman olin suosiolla loivassa lasten rinteessä äidin lähinnä seuratessa toimintaa rinneravintolan terassilta. Viikon aikana opin, mutta paljon nautinnollisempaa olisi ollut aloittaa hiihtokoulusta opettajan johdolla.

Vierailija
18/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siis se että kestävät la+su ja koska lapsilla on pelejä viikonloppuisin niin ei millään pysty venymään matkoineen.

AP

Näyttäisi tuolla Talmassa olevan viikollakin kurssi iltasella jos sellainen sopii paremmin:

Ti 11. TammikuuKello: 18-19:50

To 13. TammikuuKello: 18-19:50

Ti 18. TammikuuKello: 18-19:50

To 20. TammikuuKello: 18-19:50

Tai sitten 8 viikolla talvilomalla on viitenä perättäisenä päivänä myös kurssi jos sinne asti jaksaa odottaa ja ei ole muuta hommaa buukattu.

Omat lapset kävi Talmassa LumiWerneri hiihtokoulun, oltiin tyytyväisiä.

Vierailija
19/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talman hiitokoulukalenteri: https://talma.axess.fi/fi/kurssit/

Vierailija
20/31 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kova on kiire lapsilla suorittaessaan lapsuutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän