Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta yli 50 + työttömien elintaso tippuu kun koulutuksiin ei oteta eikä töihin pääse…

Vierailija
07.01.2022 |

Ja töitä pitää hakea neljään työpaikkaan kuukaudessa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyköön sitten omaisuuttaan ja käyttäköön säästöjään. 50plus porukalla on talot, autot, mökit ja sijoitusasunnot maksettu, se jengi ei itse asiassa edes töitä enää tarvitse. Kolme viimeks mainittua ei oo välttämättömiä kenellekään joten myymällä ne pois saa rahaa. Ihan oikein muutenkin ahneille viiskymppisille että elintaso laskisi. Siinäpä oppisivat olemaan vähemmän itsekkäitä.

Ja mitähän nämä viiskymppiset on sulle tehneet... Koulusta valmistuttiin suoraan 90-luvun lamaan. Esim. omassa kunnassa työttömyysprosentti oli silloin 20% ja nyt se taitaa olla noin 10%. 

Vierailija
22/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain työvoimapula-alueella voidaan ehdottaa tuota 4 hakemusta, mutta luulen että esim. täällä meidän alueella ei... mä aikoinaan ihan asiallisesti selitin mitä töitä on turha tarjota, millaisiin en missään nimessä nimessä hae jne. ja täällä ainakin otettiin se huomioon - mutta ilmeisesti joka puolella noi te-virkailijat ei ole yhtä järkeviä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää ihan huoletta kotiin ja hyväksy ikäsi, olet jo elämäsi ehtoo puolella, nauti vapaa ajastasi. Ite jäisin mielelläni jo eläkkeelle nyt 50 v. Elämässä pitäisi sinun iässäni olla jo muutakin sisältöä. 10 v. Päästä saatan olla jo haudassa. Itellä nyt just ikä kriisi menossa, ei oo rahaa ja pienipalkkaisessa paska duunissa. Elämäni on jo pilalla ja joudun kestämään tätä joka tapauksessa hautaan saakka. Vaivat ja sairaudet vaan lisääntyy iän myötä.

Vierailija
24/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyköön sitten omaisuuttaan ja käyttäköön säästöjään. 50plus porukalla on talot, autot, mökit ja sijoitusasunnot maksettu, se jengi ei itse asiassa edes töitä enää tarvitse. Kolme viimeks mainittua ei oo välttämättömiä kenellekään joten myymällä ne pois saa rahaa. Ihan oikein muutenkin ahneille viiskymppisille että elintaso laskisi. Siinäpä oppisivat olemaan vähemmän itsekkäitä.

Höpsis. Nykyiset viis-kuuskymppiset kohtasivat nuorina työnhakijoina 90-l. laman. Työura saattoi jumiutua lähtökuoppiin pitkäksi aikaa. Itse kuulun tuohon ryhmään.

Vierailija
25/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 60v eikä työkkäristä ole kuulunut mitään vuoteen vaikka olen viestillä pyytänyt ottamaan yhteyttä. Sellainen kuntakokeilu..

Vierailija
26/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun lamassa kävi näin myös.

Vierailija
27/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää ihan huoletta kotiin ja hyväksy ikäsi, olet jo elämäsi ehtoo puolella, nauti vapaa ajastasi. Ite jäisin mielelläni jo eläkkeelle nyt 50 v. Elämässä pitäisi sinun iässäni olla jo muutakin sisältöä. 10 v. Päästä saatan olla jo haudassa. Itellä nyt just ikä kriisi menossa, ei oo rahaa ja pienipalkkaisessa paska duunissa. Elämäni on jo pilalla ja joudun kestämään tätä joka tapauksessa hautaan saakka. Vaivat ja sairaudet vaan lisääntyy iän myötä.

Käytä aikaasi yhdyssanojen opetteluun.

Vierailija
28/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain kahteen te-koulutukseen, kumpaankaan en tullut valituksi, ikää lähes 60v. Ja jos tulee tämä 4 hakemuksen velvoite kuukaudessa niin toki se hoidetaan mutta crtl C + crtl V menetelmällä, vastaanottajan yhteystiedot ja pvämäärä muuttuvat mutta muu ei.

Vierailija
29/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie tuhkatkin pesästä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän nämä viiskymppiset on sulle tehneet... Koulusta valmistuttiin suoraan 90-luvun lamaan. Esim. omassa kunnassa työttömyysprosentti oli silloin 20% ja nyt se taitaa olla noin 10%. 

Nyt on 5-kymppisten vuoro, kun suuret ikäluokat on tulleet haukutuksi🤯

Vierailija
30/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viis tai viimeistään kuuskymppisellä voi olla myös sairas puoliso jonka terveydenhoitomenot maksavat monta tonnia vuodessa. Joskus olette itse kanssa siinä tilanteessa että ikänne takia teitä syrjitään työpaikalla, ja elämänkumppani sairas. Vaikka kämppä on maksettu niin ei se hirveän paljon lohduta jos sitä pitää jatkuvasti korjata ja sähkön ja lämmityksen hinta nousee.

Vierailija
31/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten olet itkemässä kun mamma ja pappa elivät niin että möivät kaiken, ostivat leipää eikä sulle jäänyt perintöä....

Vierailija
32/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Nykyiset viis-kuuskymppiset kohtasivat nuorina työnhakijoina 90-l. laman. Työura saattoi jumiutua lähtökuoppiin pitkäksi aikaa. Itse kuulun tuohon ryhmään.

Niin ja vaikka sai olla töissä niin me käytännössä maksettiin koko lama korkeina asunto ja opintolainojen korkojen muodossa jotta nuoremmilla sukupolvilla olisi tasoitettu tie.

Vierailija
33/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku peruskouluikäinen sekoittaa 50+ ikäiset boomereihin eli 75+. Me 50+ ikäiset valmistuttiin 90-luvun lamaan, hyvä Leevi. Meillä ei välttämättä ole mitään noista omaisuuksista, ei itsellänikään.

Vierailija
34/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen televisiosarjoista nämä käsitykset ovat peräisin?

Minä tein työttömäksi jäätyäni sen, mitä näillä palstoilla ja mediassa niin kärkkäästi kehotetaan tekemään: lähdin yrittäjäksi. Myin erinomaista osaamistani yrityksille toistakymmentä vuotta, kunnes ala luisui vuokratyöfirmojen haltuun. Yritin sinnitellä kaikin keinoin vuosikausia, ja kun lopulta ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi, jouduin byrokratian rattaisiin niin pitkäksi aikaa, että kaikki meni: puoliksi maksettu koti, säästöt, auto, irtaimisto ja terveys.

Elintasoni on nyt lähes niin matala kuin se tässä maassa voi olla. Matalampi se voisi olla, jos joutuisin taas kadulle. Huomaa: taas. 

Ole ihan rauhassa kateellinen niille, joiden asioiden tiedät olevan paremmin kuin itselläsi, mutta yritä nyt silti olla luulematta, että kaikilla on.

Vierailija
35/35 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on vähän korottanut päivärahaa: "Ilman korotuksia työttömyysetuuden määrä on keskimäärin 742 e/kk (21,5 x 354,50 e). Maksat veroa työttömyysetuudesta". Taitaa olla pilkkuvirhe mutta tuolla summalla per päivä jo eläisi 🤣

https://www.kela.fi/peruspaivarahan-maara-ja-maksaminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä