Läheisyys vaikeaa toiselle
Mun mies ei ole tottunut lapsena saamaan haleja, hellyyttä ja läheisyyttä, oli opetettu halailun olevan jotenkin tyhmää ja sellaista mitä ei tehdä. Minä taas olen siihen tottunut.
Vuosia olen koittanut sopeutua siihen, että hän ei vaan välitä sellaisesta. Välillä se on raskasta, kun sitä kaipaa kovasti.
Erota tämän takia en halua. Hän kuitenkin rakastaa minua hyvin paljon, vaikka läheisyys on vaikea asia hänelle.
Ihmetystä aiheuttaa se, miksi eläimien helliminen hänelle tulee luonnostaan, mutta ihmisen ei? Tuntuu pahalta, että lemmikkien paijaaminen on päivittäistä ja helppoa. Mun halaaminen on vaikeaa, vaikka olen useasti sanonut kaipaavani läheisyyttä ja hän sanoo yrittävänsä oppia.
Ymmärrän, että hän ei ehkä muutu tuosta, ja mun on vaan sopeuduttava, mutta tuo hämää, että se onnistuu kuitenkin elämien kanssa. Kamalaa katsoa, kun en itse saa halia muutakin pyytämällä tai itse tunkemalla syliin ja hän on jotenkin vaikeana.
Jos olet itse hänenlaisensa, kerro ihmeessä miksi niin.
Kommentit (3)
Olisko sellaisia läheisyyden muotoja jotka sopii molemmille - esimerkiksi hieronta tai lyhyet halaukset? Pitkäaikainen kyljessä kyhnääminen ja "roikkuminen" voi olla kaikista vaikeinta jos on haasteita läheisyyden kanssa. Läheisyyttähän on ok hakea myös parisuhteen ulkopuolelta jos sitä kaipaat, siis esim halata ystäviä ym. Onko teillä intiimielämää? Sitä on hankalampi muualta hakea.
Vierailija kirjoitti:
Olisko sellaisia läheisyyden muotoja jotka sopii molemmille - esimerkiksi hieronta tai lyhyet halaukset? Pitkäaikainen kyljessä kyhnääminen ja "roikkuminen" voi olla kaikista vaikeinta jos on haasteita läheisyyden kanssa. Läheisyyttähän on ok hakea myös parisuhteen ulkopuolelta jos sitä kaipaat, siis esim halata ystäviä ym. Onko teillä intiimielämää? Sitä on hankalampi muualta hakea.
No mulle on tärkeää että se läheisyys tulee puolisolta, ei kaverilta. Ei oikein tunnu rakkausliitolta ilman läheisyyttä. Kyllä meillä ihan ok intiimielämä on. Tuo roikkuminen on varmaan ihan totta, ei pidä vaatia niin paljon. Pointti on se, että sitä ei saa pyytämättä. Tai lemmikit saa kyllä, minä en. Eikä ole rakkaudesta kiinni. Ollaan puhuttu usein tästä mutta ei osaa sanoa mitään.
On kuitenkin sanonut yrittävänsä oppia niin toivoa vielä on.
Älä luovuta. Jos halii sitten kun tunget syliin, sitten tunget syliin. Tarpeeksi tiheään niin oppii kyllä.
Tsemppiä :)