Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

epäsiistit lapset päiväkodissa

Vierailija
28.04.2015 |

hiukset takussa, nenässä kuivunutta räkää & naamassa kuivunutta ruokaa, likainen paita.. ymmärrän, että joskus tulee kiire ja lapsi viedään tarhaan eilisessä paidassa kaakaoviiksineen, mutta JOKA HEMMETIN PÄIVÄ? :O

tulee vaikutelma on vanmhempi on täysin välinpitämätön, ehkä jopa masentunut !

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselta puuttuu sukat, alushousut, hanskat yms. Näitäkin olen tavannut.

Vierailija
2/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä vaan mieleeni että mun anoppini alkoi mua morkkamaan kun vaihdan omat ja vauvan vaatteet heti jos niihin on puklua tai maitoa tai muuta sotkua mennyt. Hänen mielestään vaatteet ihan kuuluisi olla sotkuset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 07:56"]Lapselta puuttuu sukat, alushousut, hanskat yms. Näitäkin olen tavannut.
[/quote]
lapsilta puuttuu varavaatteet ,vaipat.mutta kylllä päiväkodista saa ilmaiseksi.ulkovaatteet ei pestä koskaan ,sadevaatteet ei hajuakaan.

Vierailija
4/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä vanhempi ON masentunut. Säälittää ne lapset mutta ei se asia korjaannu täällä haukkumalla.

Vierailija
5/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:13"]

Ehkä tämä vanhempi ON masentunut. Säälittää ne lapset mutta ei se asia korjaannu täällä haukkumalla.

[/quote]

Juuri näin. Jos olet ammattilaisena päiväkodissa, sinun tehtäväsi on hoitaa lasta mahdollisimman hyvin. Peset naaman ja pyyhit ruokaroippeet vaatteista. Keskustelet vanhempien kanssa ja kuuntelet onko kotona lasu -tarvetta.

itselläsi on jotain ongelmaa myös, kun täällä palstalla huutelet moisista asioista. Sinun pitäisi etsiä ratkaisua, ei juoruilla tai päivitellä.

Vierailija
6/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masentunut, hän ei kertakaikkiaan osaa. Hänellä on oppimisvaikeus tai adhd, häärää siinä aamulla kaikenlaista, kulkee tupakalla, eikä tajua katsoa miltä lapsi näyttää. Tuo masennusdiagnoosi tungetaan turhan moneen paikkaan.

Vierailija
7/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä heikosti koulutettua sakkia päiväkodissa, jos eivät osaa keksiä mikä kotona voisi olla vialla ja että asia ei parane AV:lla ällistelemällä.

Vierailija
8/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa taas näitä ammattitaidottomia, joilla suu käy mutta ei tehdä sen vertaa, että pyyhittäisi se lapsen naama puhtaaksi.

Vierailija
9/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:19"]

Ei masentunut, hän ei kertakaikkiaan osaa. Hänellä on oppimisvaikeus tai adhd, häärää siinä aamulla kaikenlaista, kulkee tupakalla, eikä tajua katsoa miltä lapsi näyttää. Tuo masennusdiagnoosi tungetaan turhan moneen paikkaan.

[/quote]

Näinpä, mun miehellä on adhd. Jos en katso perään, lapset menee ruokaa naamassa, räkää nenässä, väärissä kengissä ja tähän aikaan vuodesta talvivaatteissa päiväkotiin. Ei mene kaaliin, ellen tarkista tai tee valmiiksi. Joka aamu en tee valmiiksi, koska lapset ei tuosta kuole. Meidän perheessä mennään eri kaavan mukaan, onneksi pk työntekijät tietävät asian ja suhtautuvat hienotunteisemmin kuin esimerkiksi sinä. Kannattaisiko hakeutua työnohjaukseen?

Vierailija
10/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden lääkäripariskunnan, joiden lapset ovat todella resuisia aina tarhassa. Vaatteet ovat rikkinäisiä ja kuluneita merkkivaatteita, tai sitten ehjiä merkkivaatteita jotka eivät mielestäni sovellu päiväkotikäyttöön. Ei kuravaatteita yms, aina joudutaan lainaamaan tarhasta, eivätkä muuten palaudu jos ei muista ottaa pois kun lapsi lähtee.

Vierailija
11/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei vaan tajua. Ihan pirteä äiti on lapseni kaverin äiti, mutta hirveässä likaisissa rievuissa vähillä vaatteilla aina liikkeellä. Itseni hänellä pahanhajuiset vaatteet ja likainen tukka.

Meidän lapsille kyllä on hiukset monesti takussa ja eri pari sukat

Vierailija
12/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:26"]Tiedän yhden lääkäripariskunnan, joiden lapset ovat todella resuisia aina tarhassa. Vaatteet ovat rikkinäisiä ja kuluneita merkkivaatteita, tai sitten ehjiä merkkivaatteita jotka eivät mielestäni sovellu päiväkotikäyttöön. Ei kuravaatteita yms, aina joudutaan lainaamaan tarhasta, eivätkä muuten palaudu jos ei muista ottaa pois kun lapsi lähtee.
[/quote]

Onneksi on tuollainen "lääkäripariskunta", niin kaltaisellasi nyhveröllä on jotakin arvosteltavaa.

Minä muuten olen lääkäri ja mieheni on vastaavassa ammatissa. Ja lapsemme on päiväkodissa merkkivaatteissa. Ne on valittu täysin lapsen mukavuuden perusteella, ja kuluminen/rikkoontuminen ei haittaa. Sitten ne heitetään pois. Merkkivaatteissa vain on usein mukavimmat materiaalit.

Vierailija
13/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä tukka pienellä tytöllä on muuten hirveän epäkäytännöllinen, koska lapsi ei muista harjata joka aamu ja äiti ei välttämättä ehdi! sitten on takkuja ja pahimmassa tapauksessa myös räkää ja ruokaa :X

Vierailija
14/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän ruokota muksut ennen päiväkotiin vientiä, mutta joskus aamu kuuden jälkeisessä lähdössä saattaa räkää jäädä kuopuksen poskelle tai esikoinen epähuomiossa napata housut vaatekaapin sijaan pyykkikorista :/

T. Lastenosaston nuori sh..

Vierailija
15/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:26"]Jotkut ei vaan tajua. Ihan pirteä äiti on lapseni kaverin äiti, mutta hirveässä likaisissa rievuissa vähillä vaatteilla aina liikkeellä. Itseni hänellä pahanhajuiset vaatteet ja likainen tukka.

[/quote]
Hän saattaa esittää sinulle pirteää vaikka on jaksamisensa äärirajoilla. Ei minustakaan puolitutut arvaisi että olen välillä itsemurhan partaalla. Pystyn näyttelemään normaalia sen aikaa kun liikun kodin ulkopuolella. Romahdan sitten kun olen piilossa katseilta.

Vierailija
16/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 08:26"]Jotkut ei vaan tajua. Ihan pirteä äiti on lapseni kaverin äiti, mutta hirveässä likaisissa rievuissa vähillä vaatteilla aina liikkeellä. Itseni hänellä pahanhajuiset vaatteet ja likainen tukka.

[/quote]
Hän saattaa esittää sinulle pirteää vaikka on jaksamisensa äärirajoilla. Ei minustakaan puolitutut arvaisi että olen välillä itsemurhan partaalla. Pystyn näyttelemään normaalia sen aikaa kun liikun kodin ulkopuolella. Romahdan sitten kun olen piilossa katseilta.
[/quote]

Sama, en ole itsemurhan partaalla mutta keskivaikeasti masentunut kuitenkin jo ties kuinka monetta vuotta. Päiväkoti nyt on viiminen paikka missä alkaisin voivotella. Ja muutenkin olen ison osan ajasta ihan "pirteä" vaikka esimerkiksi yöllä ei uni meinaa tulla kun ajatukset kiertää niin synkkiä kehiä. Mikään aloituksessa mainittu ei varsinaisesti ole lapsen kehitykselle vaarallista, huolestuneempi olisin jos lapsi on todella väsynyt, nälkäinen tai oireilee psyykkisesti. Sitä mahdollisesti uupunutta vanhempaa ja hänen lastaan ei yhtään auta se, että päiväkodistakin vihjaillaan ettei vanhempi ole tarpeeksi hyvä.

Vierailija
17/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lastensuojelu puutu. Iso osa näistä perheistä joissa lapset kulkevat vajanaisissa ja likaisissa rievuissa on työssäkäyvien ja hyvin toimeentulevien vanhempien lapsia. Äidillä saattaa olla asut viimeisen päälle kenkiä ja laukkua myöten, isällä puku päällä ja silti lapset on puettu miten sattuu. Olen pitkän uran aikana todennut, että kaikkia ei kiinnosta eikä edes haluta kiinnostaa. Lapset kasvaa, miksi tuhlata rahaa niiden vaatteisiin jos saa ilmaiseksi 4 serkulla kiertäneet loppuun kulutetut vaatteet 1990-luvulta. Onhan se yhdenlaista välinpitämättömyyttä ja lapsen heitteillejättöä, mutta siihen on äärimäisen vaikea puuttua. Ja kun puututaan, voi olla että ostetaan uusi haalari, tosin 2 numeroa liian suuri jotta se menee mahdollisimman pitkään. Eikä meillä tehdä sellaisista ilmoituksia lastensuojeluun.

Osa vanhemmista on pöyristyneitä jos vaikka pyydetään hankkimaan uudet kuravaatteet entisten reikäisten tilalle, "ihan hyvät ne on, ei meidän lasta haittaa jos kastuu". Ja kuravaatteissa on enemmän reikää kuin ehjää pintaa, turhasta emme sano. Olen sitä mieltä että kahdella työssäkäyvällä vanhemmalla tulee olla varoja panostaa myös lapsen vaatetukseen. Jos on rahasta tiukkaa niin käytettyinä saa myös uudempaa ja siistimpää. Joillekin tuntuu ratkaisevan hinta. Jos pitää ostaa pipo, ostetaan kirpparin halvin pipon kunnosta viis, kunhan on halpa. Euron kalliimpi ehjä ja lapsen päähän sopivampi ei kelpaa kun se maksaa euron enemmän. 

Tästä on kyse ap:n aloituksessa (en ole ap). Masentunut hakekoot hoitoa. Päivähoito ei auta masennukseen.

Vierailija
18/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, piheys on niin raastavaa. Olen nähnyt, että tosiaan joku kolmen euron juttukin jää ostamatta lapselle kalliina. Sitten mennään kauppaan ja ostetaan pari tupakka-askia ja olutta. Itseen vaan satsataan.

Vierailija
19/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole merkkivaatteisiin varaa ja muutenkin lapsilla on tosi vähänlaisesti vaatetta. 1 ulkoiluasu/sää ja yhdet tai kahdet kengät yleensä käytössä. Vaatteet on kuitenkin ehjiä ja yleensä myös puhtaita. Lapset 5 ja 6v. osaavat itse jo katsoa että laittavat siistit vaatteet päiväkotiin. Mua ainakin henkilökohtaisesti hävettäisi jos muksut kulkis likaisissa ja puhkikuluneissa vaatteissa, vaikka muuten ollaankin aika vähävaraisia. Aina ollaan kuitenkin yritetty laittaa päiväkotiinkin säänmukaiset vaatteet. Ei se varmaan ole tulo- eikä koulutustaustastakaan kiinni kuinka ne lapset on puettu. Jotkut ei vaan tajua tai sitten ei välitetä.. Toivoisin kyllä että päiväkodin henkilökunnalla olisi rohkeutta puuttua epäkohtiin. Ei se ole helppoa ottaa tuollaisia asioita puheeksi.

Vierailija
20/26 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tämä on TODELLA ällöttävää. Varsinkaan silloin en ymmärrä kun vanhemmat itse on huoliteltuja. Lapset saa sotkea se kuuluu asiaan mutta jos naama on aina likainen ja paidassa monet eri kuivuneet ruuat niin laittaa miettimään että MIKSI vanhemmat ei huomaa tai ei kiinnosta... Ja sitten pidetään snobina kun meidän lapsilla on uusia ja ehjiä vaatteita... Ja hiukset (lähes) aina harjattu...