Pettämisen selvät merkit ja psyykkeen hajoaminen
En haluaisi myöntää itselleni, tiedän että mies pettää. Olen löytänyt sattumalta hänen talostaan mm. vieraat villasukat, pinkin hammasharjan, kolme puuteria.. Tänään yöpöydältä oli hävinnyt kolme kortsua. Whatsapp ja facebook-messenger hänellä piippaa yötäpäivää. On alkanut tulemaan ihmeellisiä "mun täytyy hoitaa yks juttu" menoja, koulu- ja työaikatailujen äkillisiä muutoksia, uutta pukeutumistyyliä.. Ei aluksi halunnut seurustella kanssani, oli muka jotenkin sitoutumiskammoinen.
En tiedä miten psyyke kestää kun kaikki leviää käsiin. Ensimmäisellä poikaystävälläni oli kolmen kuukauden ajan salasuhde ja lukuisia muita naisia. Tilanne kärjistyi lopulta niin, että mies yritti tappaa minut. Riittänee tiivistykseksi suhteen laadusta. Hänen jälkeensä olin 5 vuotta pääosin onnellisessa, mutta kuitenkin henkisesti hyvin kuluttavassa suhteessa miehen kanssa, jolla on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sairaus paljastui vasta suhteen aikana. Elämäni yksi raskaimmista päätöksistä lähteä siitä suhteesta, sillä rakastin häntä todella. Yritettiin ihan kaikkea, pariterapiaakin. Lähdin, koska suhteen viimemetreillä mies mm hajotti tavaroitani monen sadan euron edestä.
Kun tapasin nykyiseni, ajattelin että ehkä nyt olen kärsinyt tarpeeksi ja ansaitsen vihdoin auringonpilkahduksen elämääni. Hetken olinkin hyvin onnellinen. Pikkuhiljaa totuuden valjetessa olen alkanut saamaan huolestuttavia oireita. Pelkään, että kaikki läheiseni ovat minua vastaan. Luulen, että poikaystäväni luona on kameroita joista hän tarkkailee minua, hänen soittamansa musiikki sisältää minulle tarkoitettuja ilkeitä piiloviestejä.. Olen menettämässä psyykeni. Pian en jaksa enää. Tiedän, että kohta matto vetäistään taas jalkojen alta. Pelottaa. Olen ihan yksin tämän asian kanssa, siksi avautuminen tänne.
Kommentit (13)
Reaktio mun kysymykseen oli huvittunut, alkoi vaan nauraa ja sano mua Neiti Etsiväksi. Välillä muuttui vihaiseksi ja turhautuneeksi. Ne kortsut oli siitä pöydältä hävinny povariin. Ensin selitti "Siks ettei meen mutsi nää jos se käy täällä." (liukkarin hän oli kuitenkin jättänyt siihen edelleen näkyville?!). Sitten tarina yhtäkkiä muuttui, eikä hän tiennytkään enää selkeätä syytä, että miksi hän oli laittanut ne povitaskuunsa. Kuulemma muuten vaan, ettei loju pöydällä.. ja koska ne on miehelle vähän sama asia ku naiselle kuukautissiteet, että aina hyvä olla mukana (mitä vittua?!?!) ja koska niitä saattaa joskus joku kaveri tarvita. Hahhah, aika paksua. Puuterit oli kuulemma saanut äidiltään (ei mun mielestä edes käytä meikkiä) koska hänen oli joskus pitänyt meikata joku mustelma piiloon. Selkee homma, mutta ottaa kyllä aikansa hyväksyä se totuutena. Satuttaa niin helvetisti ajatus siitä, että mies jota rakastan sydämeni pohjasta, käyttääkin mua kylmäverisesti hyväkseen. Olen hänelle pelkkä kotiapulainen ja seksilelu.
Sinun kannattaa omalta osaltasi päättää erota siitä miehestä: hän on eronnut sinusta kun on päättänyt aloittaa uuden suhteen. Vaikuttaa siltä että hän on siis sen aloittanut. Älä mieti merkkejä, epäilyksiä, valheita vaan keskity toimimaan: sinulle epäterve suhde kannattaa lopettaa. Sinun oman mielenterveyden takia TEE MUUTOS pian.
Yritin tehdä kappalejaot mutta ei ilmeisesti onnistu kännykällä. - ap
Irrottaudu tästä miehestä, mahdollisimman nopeasti. Hae apua ammattilaiselta, jotta saat tukea elämällesi. Voimia!
Taidat olla niin väsynyt, stressaantunut tms, että oireilet psykoosimaisesti. Masennuspsykoosikin tunnetaan. Kannattaa varmaan käydä lääkärissä ja kertoa noista ajatuksista, että tuntuu kuin joku tarkkailisi ja piilottelisi kameroita. Voit saada ohjauksen eteenpäin psykiatrisen avun piiriin. Jätä varsinkin heti pois nyt alkoholi ja mahdolliset muut päihteet.
Voi voi, hakeudu terapiaan tms jos se vaikka auttaisi.
Onpa ikävää. Oman mielenterveyden kustannuksella ei kannata roikkua suhteessa. Jos et voi suhteessa hyvin, lähde. Oli pettämistä tai ei.
ajattele positiivisesti,ota olvia ja että "vain yks juttu", voisi olla monta juttua.
Muthei oikeesti;
mutta jos teillä suhe pyörii vain sen revenneen ympärillä ja se on revennyt.niin kannattaisiko olla jotain muutakin kuten vaikkapa Shakespierren kootut?
Lopeta heti tuo suhde ja mieti, mitä sellaista yhteistä kaikissa noissa petturimiehissä on, mikä vetää sua puoleensa? Se on selvästi jotain alitajuista, jota et ole its tiedostanut, kun osut aina samanlaisiin kusipäihin. Kivojakin miehiä on olemassa, mutta sun täytyy ensin tutkiskella itseäsi ja tuntea itsesi paremmin, ennen kuin alat vetää heitä puoleesi hyväksikäyttäjien sijasta.
Sulla on nyt ihan oikeasti psyyke hajoamassa. Olen kokenut saman, tosin en itse tajunnut sitä lainkaan. Juuri miehen pettämisen vuoksi aloin oireilla. Meillä tuo tilanne meni liian pitkälle, sillä vaikka yritin saada miehestä totuutta uskoin silti hänen valheisiinsa. Meillä suhde päättyi väkivaltaan ja siihen että mies jäi oikeasti rysänpäältä kiinni. Älä sinä jää odottamaan sitä, vaikka se ei nyt siltä tunnukkaan niin mä aidosti uskon että tulet löytämään vielä Sen Oikean, tää mies ei ole sitä. Vaikkei pettäisikään niin se et mies saa sut edes tuntemaan näin on merkki epäterveestä suhteesta.
Ota aikaa itsellesi, suosittelen että varaat ajan esimerkiksi työterveyslääkärille, opiskelijasairaanhoitajalle tai viimekädessä soitat paikkakuntasi mielenterveyspäivystykseen ja kerrot oireistasi. Jos sinulla on joku ystävä, sisar tai vanhempi jolle voit puhua niin tee se, kerro mitä on tapahtunut ja miltä sinusta tuntuu. Se voi tuntua pelottavalle, mutta tästä jolle uskoudut voi tulla sinulle ihan mieletön voimavara. Hän voi tulla mukaasi lääkäriin tai jos menet huonompivointiseksi hän voi olla puolestasi yhteydessä sinua hoitavaan tahoon.
Yritä unohtaa mies kokonan. Olet selvästi traumatisoitunut, saatat jopa kärsiä traumaperäisestä stressioireyhtymästä. Saat apua kunhan uskallat sitä hakea ja otat tarjotun avun vastaan.
Suurella sydämellä 23-vuotias kohtalontoverisi, joka on kolmen vuoden taistelun jälkeen ehkä selviämässä.
Olet ilmeisesti aika nuori. Onko lapsia? Nyt unohdat miehet ja selvität oman elämäsi kuntoo ja keskityt itseesi. Sullakin vaikuttaa olevan aika raskaita kokemuksia taustalla. Jaksamista. Toivottavasti sulla on ystäviä joille jakaa asioita.
Sä olet ruvennu suhteeseen sellaisen miehen kanssa jolla ei alkuunkaan ollu tarpeeksi motivaatiota siihen. Eroa siitä. Nuo oireet on kyllä vähän huolestuttavan kuuloisia, jos ne pahenee niin varmaan sitte alkaa olla psykoosia.