Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Infektiolääkärit toteaa. - jos nyt sorrutaan etäkouluun se kestäisi kuukausia

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi hallituksen pysyä hiljaa ja antaa niiden asiantuntijoiden tämä päättää. Joku huutelee, että sairaan lapsen kanssa pitää olla sitten kotona, ei kyllä muidenkaan sairastumisien kanssa kaikkien lasten kanssa kotona tarvitse olla. Oikeasti meinaatte, jos kymmenenvuotiaalla on  nuha, niin äidin pitää jäädä hoitamaan ? Valoja nyt päälle. Jos nyt pitkitetään, seuraavaksi saadaankin hyvä tekosyy neljänsille rokotuksille ja jälleen sitä kautta uusille rajoituksille,  kun suoja alkaa hiipumaan. Oikea aika sairastaa on nyt, kun suojat ovat riittävät.

Vierailija
22/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järvinen ei sitten itke henkilökuntapulaa, kun yhä useampi hoitaja on kotona lapsensa kanssa lapsen ollessa sairaana tai karanteenissa. 

Sairastaahan ne lapset vaikka ovat kotonakin. Ja jos etäopetus tulisi 4 luokasta ylös päin ei sen sairaanlapsen kanssa ainakaan palkallisena edes voi kotona olla.

Kunta-alalla työntekijä saa jäädä kotiin hoitamaan alle 12 vuotiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kestäisi kuukausia. Vain sen aikaa, että lapset saadaan rokotettua.

Vierailija
24/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järvinen ei sitten itke henkilökuntapulaa, kun yhä useampi hoitaja on kotona lapsensa kanssa lapsen ollessa sairaana tai karanteenissa. 

Se sairaanhoitaja on kotona kuukausia opettamassa lastaan. Tämäkö on parempi ratkaisu?

Esim. neljäsluokkalaisista kaikki eivät ole niin itseohjautuvia, että selviävät koko päivän yksin kotona ja vieläpä hoitavat koulutyön siellä kurinalaisesti.

Ei läheskään kaikilla sairaanhoitajilla ole sellaisia säästöjä (tai niin suurituloista puolisoa), että voisivat olla kuukausia kotona opettamassa lapsiaan. Kummasti alkaa tulla töihin ikävä, kun alkaa tarvita rahaa. 

En ole hoitaja mutta hyvin minulta onnistui olla kotona edellisen etäopiskelun ajan. Äitini oli osan aikaa opettajana joten pystyin käväisemään töissä ja hakemaan taas uutta saikkua. Selkäkipuja ja vähän kaikkea muuta epämääräistä sattui jotenkin iskemään juuri silloin.

Ahdistua on kuulemma hyvä kun siitä saa samantien pidemmän saikun ja sitä jatketaan helposti.

Vierailija
25/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan elämän jatkua normaalina ja lopetetaan pelleily. Omikron on flunssa ja flunssia on aina ollut ja mennyt. Paikat auki kaikille, koronapassista luovuttava pysyvästi, koulut auki ja elämä takaisin. Yritysten tulee saada toimia keskeytyksettä.

Vierailija
26/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat tartunnan koulussa ja se voi olla  lievä. Mutta eihän lapset itsekseen asu ja lasten mukana tartunnat kulkeutuu koteihin vanhempiin ja muihin perheenjäseniin, ehkä myös isovanhemmille.

Mitä helvettiä ne isovanhemmat siellä tekee? Tarvitaanko etäkoulu siksi että mummut ja papat saa kyläillä?

Trollikin liittyi seuraamme. Yleensä perheenjäseniä tavataan vapaa-ajalla ja omien vanhempien ja sisarusten kanssa se sairastunut lapsi asuu, jonka jälkeen kaikki ovat sairaita. Tämä epidemia ei lopu koskaan, jos noin jatketaan, että taudin annetaan levitä vapaasti. Kun muistetaan, että laumasuojaa ei saavuteta, joten mitä ihmiskoetta nuo infektiolääkärit yrittävät? Hehän yrittävät tappaa kaikki riskiryhmäläiset. Tämä ei ole lasten asia, vaan ihan kaikkien asia, kun tauti ei katso ikää.

Lisäksi kohta opettajat ovat sairaita ja sitten opetus vasta kärsiikin.

Vierailija
27/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin hämmentävää, miten monet ovat valmiit lähettämään lapset kouluun tässä koronatilanteessa. Kun sairaanhoito on romahtamassa ja testaus ja jäljitys jo mahdotonta monessa kunnassa. Kaaostako haette?

Lapsiperheillä ei ole oikeutta terveyteen?

Vierailija
28/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes lukea juttua, kun arvaan, että infektiolääkärit eivät kanna huolta siitä, että kuka sitä lähiopetusta sitten hoitaa.

Itse teen sijaisuuksia. Syyslukukauden olin aivan koko ajan töissä, kun oikein muita sijaisia ei tuolla koululle ole löytynyt. Koululta oli syksyllä joskus poissa kerralla kymmenenkin aikuista, ja sijaisia oli tilalle saatu vain 2 henkilöä. Ja joillekin kouluille löytyy vielä huonommin. Minua on pyydelty jopa sellaisille kouluille, joille en ole edes ilmoittautunut sijaislistalle. Ei siis ole mitään listaa, vaan vain minä.

Ja minä tässä nyt sitten maanantaihin mennessä mietin, että suostunko enää menemään lähiopetuksen sijaiseksi, vai ilmoitanko, että olen käytettävissä vain etäopetukseen.

Kenen siis sitä lähiopetusta on tarkoitus antaa, kun selvää on, että parin viikon lähikoulun jälkeen puolet luokista ovat ilman opettajaa tai edes sijaista.

Vierailija
29/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sairaanhoitaja on kotona kuukausia opettamassa lastaan. Tämäkö on parempi ratkaisu?

Esim. neljäsluokkalaisista kaikki eivät ole niin itseohjautuvia, että selviävät koko päivän yksin kotona ja vieläpä hoitavat koulutyön siellä kurinalaisesti.

Ei läheskään kaikilla sairaanhoitajilla ole sellaisia säästöjä (tai niin suurituloista puolisoa), että voisivat olla kuukausia kotona opettamassa lapsiaan. Kummasti alkaa tulla töihin ikävä, kun alkaa tarvita rahaa. 

Tätä en näissä etäkoulukeskusteluissa ymmärrä. Miksi pitäisi olla kotona opettamassa lastaan? Lapsella on etäopetuksessa ihan yhtä monta opettajan opettamaa oppituntia kuin lähiopetuksessakin. Toki se on sitten lapsen vastuulla, että osallistuu niihin, eikä pelaa puhelimella tms. samaan aikaan. Mutta opetus on järjestetty joka tapauksessa, kunhan sen vain ottaa vastaan.. Ei kaikki lapset kuuntele ja seuraa koulussakaan. Pakkohan niissä asioissa on sitten auttaa kotona silloinkin. 

Vierailija
30/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki luokat menee etäkouluun joutuu toinen vanhemmista jokatapauksessa jäämään kotiin. Ei 1-2 luokkalaiset voi olla koko päivää yksin, eikä edes osaa käydä etäkoulua omassa varassaan.

Vierailija
31/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin hämmentävää, miten monet ovat valmiit lähettämään lapset kouluun tässä koronatilanteessa. Kun sairaanhoito on romahtamassa ja testaus ja jäljitys jo mahdotonta monessa kunnassa. Kaaostako haette?

Missä sairaanhoito on romahtamassa ? Ja miksi ? Mitäs jos lopetetaan täysin turha jäljitystyö, niin saadaan resurssit sinne mihin pitää. Tehohoidon kuormitus on koko korona-ajan pienin tällä hetkellä, joten kuormitus johtuu ihan muusta kuin sairastumisista. HUS, TYKS , THL jne. kaikki sanovat samaa, että ei olla mitenkään kriittisessä tilassa sairaalahoidon kannalta. Ovatko he siis tyhmempiä kuin sinä ?

Vierailija
32/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en näissä etäkoulukeskusteluissa ymmärrä. Miksi pitäisi olla kotona opettamassa lastaan? Lapsella on etäopetuksessa ihan yhtä monta opettajan opettamaa oppituntia kuin lähiopetuksessakin. Toki se on sitten lapsen vastuulla, että osallistuu niihin, eikä pelaa puhelimella tms. samaan aikaan. Mutta opetus on järjestetty joka tapauksessa, kunhan sen vain ottaa vastaan.. Ei kaikki lapset kuuntele ja seuraa koulussakaan. Pakkohan niissä asioissa on sitten auttaa kotona silloinkin. 

Ala-asteet ovat olleet etänä vain keväällä 2020 ja se oli täysi farssi missä suuri osa jäi ilman opetusta ja tunteja. Ei ne ala-asteen opettajat ole mitään uusia tekniikoita tai ainakaan motivaatiota kehittäneet varmuuden vuoksi.

Joten vanhemmat varautuvat mielummin opettamaan taas itse. Jos etäkoulu tulee niin myönnän suoraan että jään itse jollain tekosyyllä kotiin vahtimaan mitä se tällä kertaa on.

Vierailija
33/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi edes lukea juttua, kun arvaan, että infektiolääkärit eivät kanna huolta siitä, että kuka sitä lähiopetusta sitten hoitaa.

Itse teen sijaisuuksia. Syyslukukauden olin aivan koko ajan töissä, kun oikein muita sijaisia ei tuolla koululle ole löytynyt. Koululta oli syksyllä joskus poissa kerralla kymmenenkin aikuista, ja sijaisia oli tilalle saatu vain 2 henkilöä. Ja joillekin kouluille löytyy vielä huonommin. Minua on pyydelty jopa sellaisille kouluille, joille en ole edes ilmoittautunut sijaislistalle. Ei siis ole mitään listaa, vaan vain minä.

Ja minä tässä nyt sitten maanantaihin mennessä mietin, että suostunko enää menemään lähiopetuksen sijaiseksi, vai ilmoitanko, että olen käytettävissä vain etäopetukseen.

Kenen siis sitä lähiopetusta on tarkoitus antaa, kun selvää on, että parin viikon lähikoulun jälkeen puolet luokista ovat ilman opettajaa tai edes sijaista.

Missähän sinä oikein sijaistelet, meidän koulussa (olen ope) olivat ihan kaikki opettajat täysin normaalisti töissä koko syksyn. Tartuntoja oli muutamissa ryhmissä, mutta niissäkään ei seurannut kuin lieviä oireita eikä yhtäkään jatkotartuntaa, vaikka yhtään kokonaista luokkaa ei edes asetettu karanteeniin. Tuntuu perin oudolta nämä maalailut siitä, että viikon päästä on kaikki koulut joka tapauksessa kiinni kun opettajat sairastaa laumoittain.

Vierailija
34/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä helsinkiläisessä koulussa ei ollut aiemmalla etäopetusajalla yhtään mitään opetusta. Tehtäviä oli todella paljon ja vanhemmat opetti matikan, sekä ruotsin ja englannin kieliopin ja auttoi teknisissä etäopetuksen haasteissa. Samalla piti tehdä oma asiakaspalvelutyö etänä ja vastailla asiakkaiden puheluihin.

Vierailija
35/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järvinen menetti luottamuksen jo ensimmäisenä koronakeväänä. Tyyppi on täynnä ilmaa ja puhallusta, mutta on ollut alusta saakka väärässä kaikissa ennusteissaan. Tyhjän nauraja. 

Vierailija
36/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän sinä oikein sijaistelet, meidän koulussa (olen ope) olivat ihan kaikki opettajat täysin normaalisti töissä koko syksyn. Tartuntoja oli muutamissa ryhmissä, mutta niissäkään ei seurannut kuin lieviä oireita eikä yhtäkään jatkotartuntaa, vaikka yhtään kokonaista luokkaa ei edes asetettu karanteeniin. Tuntuu perin oudolta nämä maalailut siitä, että viikon päästä on kaikki koulut joka tapauksessa kiinni kun opettajat sairastaa laumoittain.

No mun lapsen entisessä yläkoulussa (oli viime vuoden ysillä) ei viime vuonnakaan saatu enää sijaisia

Vierailija
37/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu pienimpien etäkoulu! Meidän ekaluokkalainen ei edes osaa kelloa, ei osaa varmasti itsenäisesti liittyä mihinkään meet- tai vastaavaan opetukseen. Ei osaa tehdä ruokaa itselleen. Varmasti soittelee meille vanhemmille sata kertaa päivän aikana koska tullaan kotiin. Ei satavarmasti jätetä noin pientä yksin koko päiväksi! Eikä kukaan muukaan ekaluokkalaisen vanhempi varmaan. Joten aika paljon on sitten myös töistä jäämässä porukkaa pois.

Vierailija
38/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jatketaan lähikouluja niin yksikin omikronia sairastava ja suurin osa luokan lapsista koronassa. Toki kun lapsia ei tartte testata niin kotiin jää vain ne joilla oireita ja muut kouluun. Opettaja sairastuu seuraavana päivänä mutta otetaan sijainen. No sekin sairastuu kahden päivän päästä. Lasten vanhemmista moni on jo sairaana tai hoitaa kotona sairasta lasta. No sitten otetaan uusi sijainen (jos vielä löytyy joku riittävän tyhmä tuohon hommaan tässä tilanteessa) ja tämän sijaisen tulisi sitten pitää 6 läsnä olevalle lapselle lähikoulua, 4:lle todistettavasti koronaa sairastavalle tai karanteenissa olevalle samalla etäkoulua kotiin ja toimittaa lopuille lapsille sähköpostilla läksyt kotiin kun heillä ei ole todistusta koronasta joten ei saa antaa etäopetusta.

Onko turvallista ja tehokasta opettajan kannalta. No ei varmasti. Onko turvallista ja tehokasta lapsille no ei varmasti.

Jos vaikka annettaisiin lapsille mahdollisuus valita etä/lähikoulun käynti. Jos lapsi ei kykene olemaan kotona ilman valvontaa niin kouluun. Jos kykenee etäkouluun niin saa jäädä etäkouluun. Ja sitten jaettaisiin opettajat sen mukaan miten he voivat opettaa. Esim altistunut opettaja voisi pitää etäkoulua mutta ei lähikoulua jne.

Meillä kaikki lapset ovat rakastaneet etäkoulua. Lukiolaisellakin parani pitkän matikan numero etäjaksolla kun sai rauhassa opiskella kotona. Eli kaikki lapset eivät todellakaan kärsi etäkoulusta vaan tykkäävät ja oppivat siinä. Jos edes osa lapsista olisi etäkoulussa niin lopuilla väljempää ja helpompi järjestää turvallisemmat ruokailut ym.

Vierailija
39/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu pienimpien etäkoulu! Meidän ekaluokkalainen ei edes osaa kelloa, ei osaa varmasti itsenäisesti liittyä mihinkään meet- tai vastaavaan opetukseen. Ei osaa tehdä ruokaa itselleen. Varmasti soittelee meille vanhemmille sata kertaa päivän aikana koska tullaan kotiin. Ei satavarmasti jätetä noin pientä yksin koko päiväksi! Eikä kukaan muukaan ekaluokkalaisen vanhempi varmaan. Joten aika paljon on sitten myös töistä jäämässä porukkaa pois.

No voihan sitä tarjota että ne pienet saa jäädä kotiin jotka pärjäävät siellä esim on vanhempi kotona ym. Ja ne jotka ei voi jäädä kotiin niin menevät kouluun. Tällöin kaikilla turvallisempaa koska koulussa paljon väljempää.

Vierailija
40/82 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sairaanhoito on romahtamassa ? Ja miksi ? Mitäs jos lopetetaan täysin turha jäljitystyö, niin saadaan resurssit sinne mihin pitää. Tehohoidon kuormitus on koko korona-ajan pienin tällä hetkellä, joten kuormitus johtuu ihan muusta kuin sairastumisista. HUS, TYKS , THL jne. kaikki sanovat samaa, että ei olla mitenkään kriittisessä tilassa sairaalahoidon kannalta. Ovatko he siis tyhmempiä kuin sinä ?

Et taida kauheasti sitten uutisia seurata….