Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerätään muistoja kouluaikojen laulukokeista, hiihtokisoista yms..

Vierailija
06.01.2022 |

Tuli tässä mieleen omat kouluajat 90-luvulta ja palautu mieleen miten yritin laulaa yläasteen laulukokeessa jotain Leevi and the leavingis laulua. Se meni niin pieleen kuin olla ja voi ja opettaja yritti siinä pianolla säestää. Näin jälkikäteen olen ihmetellyt, että silloin oli kyllä kummallinen tapa ainaki meidän koulussa, että esim laulukokeeseen ei mitenkään harjoteltu. Sanottiin vain, että valitse joku laulu ja laula. Ei mitään opetusta etukäteen laulamisen tekniikasta.
Sama homma hiihtokisoissa ja cooperin testeissä. Sina laitettiin kylmiltään vaan tekemään nuo. Hiihdossakaan ei opetettu vaikka tekniikkaa ollenkaan ja cooperin testiin löntysteltiin suoraan edelliseltä tunnilta ja ampaistiin juoksuun ilman mitään lämmittelyjä! Sinänsä erikoista jos aattelee mitä muita tahansa aineita..vaikka matikkaa, niin koehan on kertaus opituista asioista!
Onko muilla jääny jotain muistoja…hauskoja tai traumaattisia :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. ala-asteen hiihtokisoissa olin viides ja katsoin miten muut kuin mitaliin voittaneet sai suklaapatukan. tarjolla oli tuplaa ja snickerssiä. Opettajan jakaessa patukoita seurasin patukoiden määrää ja omaa vuoroani ja olin varma, että nyt onnistaa koska olin jopa viides, että ehdin varmasti saada tuplan! Mutta sitte opettaja tekikin yllätävän muutoksen jakosysteemissä ja tuplat loppu ja oli tyytyminen snickerssiin ja se oli silloin pahin patukka mitä saatoin kuvitella! Patukka-keissi oli niin suuri pettymys että vieläki muistan sen näin n.30vuoden jälkeen

Vierailija
2/3 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tokaluokalla hiihtokisat ja äiti oli siellä kannustamassa ja jäi tosi mukava muisto, oli ihana päivä. Myöhemmin luokan seinälle laitettiin kisojen tulokset ja olin ollut toiseksi viimeinen. Peittelin pettymystäni ja koko kiva muisto muuttui ikäväksi.

Sen jälkeen en halunnut enää osallistua mihinkään kisoihin ja taisi muutenkin olla aikamoinen kolaus liikunnalliselle itsetunnolle, liekö syy miksi vieläkin vierastan liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää muistoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä