Uncle Ben's poisti nyt sen henkilön kuvan pakkauksista, mielipiteitä?
En tiedä tarkkaan milloin tapahtui mutta tänään näin ensimmäisen mainoksen siitä.
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mainoskuvissa ei näy tummia? Älämölö
Tumma on poistettava riisipaketista! Älämölö
Koettakaa nyt päättää :p
Itsekin mietin, eikös se ole rasismia jos tummaihoisia ei voida käyttää ollenkaan mainonnassa?Miten tämä on saatu käännettyä toisinpäin?
Totta kai saa käyttää mutta tässä yhteydessä oli rasistista historian havinaa.
Höpö höpö. Aina keksitään joku veruke tuohon.Ihminen kun ihminen. En ymmärrä miksi siihen pitäisi kiinnittää huomiota minkä värisen ihmisen naama on paketissa, kai sillä kuitenkin ajatellaan olevan positiivista vaikutusta myynnin kannalta, joten ei kai se nyt huono juttu voi olla?Ja jos paketin kannessa on valkoihoinen ei kukaan kiinnitä mitään huomiota eikä välitä tippaakaan mikä tarina siinä on taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän se on loukkaavaa jos mustilla maine hyvän ruoan tekijöinä? Vai pitääkö tästä edes vain mainostaa puvussa ja menestyneenä, kokki ei enää kelpaa koska ei tarpeeksi menestyvä ammatti? Vähän kuin Hellmans mainoksessa mustalla se puku, lapsi laitettu valkoihoisen miehen hoidettavaksi vaikka mainoksessa myös nainen.
Johtuu nimestä Uncle Ben. Aiemmin mustia amerikkalaisia kutsutiin nimellä Uncle tai Aunt, heitä ei teititelty (Sir.) Nimi ja kuva viittaavat aikaan, jolloin mustat palvelivat valkoisia.
Sitä aikaa ja historiaa ei kuitenkaan voi muuttaa toiseksi. Parempi tapa olisi antaa niille uutta positiivista merkitystä. Kun suomalaisia on Ruotsissa kutsuttu halventavasti finnjäveleiksi, niin minusta on hienoa, että Helsingissä on Finnjävel-niminen gourmet-ravintola. Sillä ikäänkuin näytetään keskisormea pilkkaajille. Uncle-sanaan voisi ihan hyvin ladata myönteisiä viboja, lähisukulainen on aina parempi kuin joku pönöttävä "sir". Sitäpaitsi minä olen luullut, että Uncle Ben oli riisifirman perustaja ja veljenpojat nyt jatkavat toimintaa.
Käytännössä yhdentekevää. Jos nyt täytyy tikusta tehdä asiaa, niin ei se tyyppi kovin esteettisesti vetoavan oloinen ollut, joten parempi varmaan ilman, jos ei jotain instabeibeä sitten saada tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ai sen mustan miehen?
Ihmishenkilön
Anteeksi?Ihmisiä ovat kaikki väristä huolimatta mutta mikä hitto teitä vaivaa?
Ai mikä vaivaa?Keskusteluilmapiiri on sellainen ettei enää uskalleta puhua muusta kun ihmishenkilöistä. Koska sellaista ilmaisua ei ole vielä keksitty jota olisi ok käyttää tietystä ihmisryhmästä.
Minä kun luulin, että sana "tummaihoinen" on ihan hyväksyttävä sana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän se on loukkaavaa jos mustilla maine hyvän ruoan tekijöinä? Vai pitääkö tästä edes vain mainostaa puvussa ja menestyneenä, kokki ei enää kelpaa koska ei tarpeeksi menestyvä ammatti? Vähän kuin Hellmans mainoksessa mustalla se puku, lapsi laitettu valkoihoisen miehen hoidettavaksi vaikka mainoksessa myös nainen.
Johtuu nimestä Uncle Ben. Aiemmin mustia amerikkalaisia kutsutiin nimellä Uncle tai Aunt, heitä ei teititelty (Sir.) Nimi ja kuva viittaavat aikaan, jolloin mustat palvelivat valkoisia.
Sitä aikaa ja historiaa ei kuitenkaan voi muuttaa toiseksi. Parempi tapa olisi antaa niille uutta positiivista merkitystä. Kun suomalaisia on Ruotsissa kutsuttu halventavasti finnjäveleiksi, niin minusta on hienoa, että Helsingissä on Finnjävel-niminen gourmet-ravintola. Sillä ikäänkuin näytetään keskisormea pilkkaajille. Uncle-sanaan voisi ihan hyvin ladata myönteisiä viboja, lähisukulainen on aina parempi kuin joku pönöttävä "sir". Sitäpaitsi minä olen luullut, että Uncle Ben oli riisifirman perustaja ja veljenpojat nyt jatkavat toimintaa.
Minä kans luulin, että tuo oli musta rikas pohatta :D
Tykkäsin kanssa tummista pusuista (vaahtosuklaakarkki)... Mutta nykyään en käytä. Minun motiivihan on syödä niitä vain jos ne tuovat saman ilon ja onnen tunteen kuin lapsena niitä nassuttaessa. Eipä näitten vouhotusten jälkeen nuo vouhotuotteet maistu muulle kuin paskalle. Onneksi lapsuusmuistoihini kuuluvat alkuperäiset makuineen ja paketinkuvineen. Sen kuvan takiahan minä niitä alunperin ostin, koska tykkäsin kuvituksesta.
Ei kiinnosta onko riisipaketin kyljessä nwekerin kuva, ostan muuta riisiä.
Sentäs Sanna-Matiaksen Intiaanipäähinekohu? Älkää unohtako sitä!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ai sen mustan miehen?
Ihmishenkilön
Henkilöllä oli kastikepurnukassa pääteltävä sukupuoli sekä etnisyys. Kastikepurkin piirroshahmo canceloitiin. Se on vasta alkua.
Onneksi canceloidaan pian suurempiakin kokonaisuuksia, kuten aikanaan seksikin loppuu lähivuosina kun ihmisten välinen toiseen tunkeutuminen tulee canceloiduksi.
Mustien ihmisten kuvien poistaminen kaikkialta on järjestelmällistä rasismia ja samalla wokekulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ai sen mustan miehen?
Ihmishenkilön
Henkilöllä oli kastikepurnukassa pääteltävä sukupuoli sekä etnisyys. Kastikepurkin piirroshahmo canceloitiin. Se on vasta alkua.
Onneksi canceloidaan pian suurempiakin kokonaisuuksia, kuten aikanaan seksikin loppuu lähivuosina kun ihmisten välinen toiseen tunkeutuminen tulee canceloiduksi.
Sinulta se seksi on loppunut joa ikiajoiksi sitten.
Toivottavasti se mummokin on postettu pakasteperunapusseista. Ihan naurettavaa luokitella sallittuja kuvia ihonvärin perusteella. Nähtiinhän se jo siinä 90-päivää morsiammena ohjelmassa, kun se yksi valkoinen nainen meni mustan poikaystävän kotiin jonnekin Afrikkaan ja miehen äiti kommentoi, "jaa, että valkoinen nainen, miksi?" Miksi valkoisia ei suojella, muunvärisiä on kuitenkin maailmassa enemmän kuin valkoisia. Mutta ei - eihän muut kuin valkoiset ole rasistisia.
Uusi nimi voisi olla 'Ihmisoletetun henkilön riisi' ja paketti sellainen pahvinharmaa ilman mitään pinnoitetta.
Tosin en tiedä, tuo riisi sana triggeröi vähän liikaa. Tulee mieleen aasia ja riisipellot. Ja kaikki mitä niistä on sanottu. Tai ei ole sanottu.
Musta se oli niin sympaattinen se heppu, jotenkin niin mukava hymy. En nyt sirren osta niitäkään ilman sitä mustaa miestä kuten en ostanut reissareitakaan, joissa se komea mies vaihdettiin marko jantuseksi. Kyllä mulle kielikuvilla on väliä kun shoppailen ja sitä saa tykätä mistä tykkää.
EVVK, en osta ylimainostettua p....
Päivä jolloin rasismi poistui maan päältä!
Persutkin parantui.
Vierailija kirjoitti:
Smegman hajuinen pöyristymisrinki täyden kiiman vaiheessa! Lisää tätä! Älkää unohtako lautapelejä ja makeisia!
Vit*u että ihmisapina voikin olla tyhmä
En ole mitään mieltä. EVVK. Tämä on pelkästään persujen ja muiden rasistien kouhotusta.
S-marketissa oli vielä Uncle Ben's -paketteja, ostin muutaman ihan muodon vuoksi vaikka Lidlistä saisi tuplamäärän riisiä samalla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä säästin yhden vanhan paketin ja täytän sen aina tuosta uudesta.
Reps!
:'D
Ai mikä vaivaa?Keskusteluilmapiiri on sellainen ettei enää uskalleta puhua muusta kun ihmishenkilöistä. Koska sellaista ilmaisua ei ole vielä keksitty jota olisi ok käyttää tietystä ihmisryhmästä.