Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen vuode pitäisi olla yövieraalle?

Vierailija
27.04.2015 |

Suunnittelemme tapaavani vanhan kouluaikaisen ystävän kanssa. Hän asuu parinsadan km päässä pk-seudulta, jossa itse asun. Ilomielin majoittaisin hänet asuntooni. Ainoa mutta on se, että minulla on oma sänkyni, muttei vierassänkyä eikä edes vuodesohvaa. Olohuoneen sohva on noin 150 cm joten siihenkään ei mahdu.

Millainen nukkumapaikan pitäisi olla, että kehtaisin pyytää häntä viikonlopuksi luokseni? Työhuone on eli erillinen huone olisi tarjota, muttei sänkyä. Riittääkö patja lattialla vai ei mitenkään? Olemme nelikymppisiä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patja lattialla riittää kyllä, jos voit sanoa sen hänelle etukäteen, ettei tule yllätyksenä. Jos ei kelpaa hänelle, niin hän varmaan osaa mennä hotelliinkin. Voihan hän olla vaikka selkävammainen tms. Itse kyllä 40v naisena nukkuisin helposti ja mukisematta yhden yön patjalla.

Vierailija
2/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään Hästens. Ethän halua, että teitä pidetään köyhänä ja pihinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patja on paljon parempi kuin sohva, saati vuodesohva

Vierailija
4/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis pe-su majoittautuminen, joka tietty tulisi aika kalliiksikin hotellissa. Toisekseen asun yksin eli ei ole mitään "meitä". Minulla olisi kellarikomerossa varastoituna patja, muttei tosiaan ole mitään vierassänkyä tai muuta mukavampaa nukkumispaikkaa tarjota. AP

Vierailija
5/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 13:40"]

Kyseessä siis pe-su majoittautuminen, joka tietty tulisi aika kalliiksikin hotellissa. Toisekseen asun yksin eli ei ole mitään "meitä". Minulla olisi kellarikomerossa varastoituna patja, muttei tosiaan ole mitään vierassänkyä tai muuta mukavampaa nukkumispaikkaa tarjota. AP

[/quote]

Kuinka köyhiä on 40-vuotiaat tällä palstalla jos 2 yötä hotellissa on liikaa?

Enkä nyt tarkoita, että sulla pitäis olla vierassänky, mutta sulla on hei kuitenkin työhuone, mikä pääkaupunkiseudulla on aika paljon kalliimpi ratkaisu kuin vierassänky ja sitten ihmettelet hotellivaihtoehtoa kalliina. 

Patja on ihan jees.

Vierailija
6/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliin.

Vierailija
7/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että majoitat hänet mielelläsi mutta joutuu nukkumaan patjalla jos haluaa olla yötä. 

Lainaa joltain kaverilta sellainen puhallettava matkasänky?

Vierailija
8/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 13:40"]

[/quote]

Enkä nyt tarkoita, että sulla pitäis olla vierassänky, mutta sulla on hei kuitenkin työhuone, mikä pääkaupunkiseudulla on aika paljon kalliimpi ratkaisu kuin vierassänky ja sitten ihmettelet hotellivaihtoehtoa kalliina. 

[/quote]

On kyse siis kahdesta erillisestä ihmisestä. Minulla se työhuone on, mutta hänelle hotelliyöpyminen tulisi kalliiksi. Minulla käy tosi harvoin yövieraita, koska olen pk-seudulta ja ystävät asuvat täällä (paitsi nyt elämääni uudelleen tullut vanha koulukaveri) ja sukulaiset menevät kotiinsa nukkumaan minulla kyläiltyään. Työhuone ei ole erityisen tilava, että haluaisin sijoittaa sinne sängyn, kun mielummin haluan kunnolla säilytystilaa.  AP

Vierailija
9/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit tarjota omaa sänkyäsi ja nukkua itse sitten patjalla.

Vierailija
10/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 13:37"]

Vähintään Hästens. Ethän halua, että teitä pidetään köyhänä ja pihinä?

[/quote]

Päinvastoin, sellainen ettei vieraat jää asumaan :)

Kaikenlaisissa tuttavissa tullut yövyttyä ja harvassa on paikat joissa vierassänky tai vuodesohva. Useimmin se on juuri patja lattialla. 40+ kaipaa sitten jo patjaan paksuutta, että se 5cm vaahtomuovi sopii vain lapsille.

Vierailija
11/11 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmapatja vieraille, päälle laitetaan petari, hyvin on tähän asti kelvannut jokaiselle. Jos menemme yökylään sukulaisen/tuttavan luo, nappaamme itse tuon ilmapatjan mukaan ja samalla omat petivaatteet, päästään helpolla niin oma kuin isäntäväki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi