Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka ette imetä (olen utelias)

Vierailija
27.04.2015 |

Miten siis ratkaisette lapsen ravinnonsaannin?

Mielestäni on aivan täysin ok ja naisen oma valinta, jos ei halua imettää (itseänikin inhottaisi ajatus, vaikka pidän imetystä kauniina, mutta olen myös äärimmäisen herkkä). MUTTA kyllä silti uhrautuisin lasteni takiani, jos ainoa vaihtoehto olisi käyttää korviketta, joka ei todellakaan ole pidemmän päälle turvallinen vaihtoehto. Tai sitten jätän lapset kokonaan hankkimatta tai adoptoin.

Mutta miten ratkaisette vauvan ruuan? Ostatteko esim. sairaalasta äidinmaitoa (joissakin taidetaan myydä)? Jos näin, niin en näe siis mtn ongelmaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 06:52"]

Te, jotka ette imetä (olen utelias)

Miten siis ratkaisette lapsen ravinnonsaannin?

[/quote]

6-vuotias lapsi syö suunnilleen samaa ruokaa kuin muutkin. ;)

Imeväisi-iässä ongelma ratkaistiin synnytyssairaalassa syöttämällä vähäinen rintamaitoni pullosta ja loput muuta rintamaitoa+sokeritippa. Kotona ravinto koostui lypsetystä maidosta+korvikkeesta tuttipullolla.

Vierailija
42/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaan maidon. Sairas vauva ei jaksanut imeä rintaa. Letkulla ruokittiin aluksi ja noin 1kk iässä onneksi oppi juomaan pullosta. Kolme kk yritin imettää mutta vauva ei vain imenyt. Ei se aina onnistu pelkällä tahdonvoimalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 08:00"]

-70 luvulla vauvat kasvatettiin banaanilla ja appelsiinimehulla, ihminen pysyy hengissä kun saa ravintoa,

[/quote]

Huvittaa nuoret ihmiset, jotka eivät -70 lukua itse eläneet ja näkevät se jonkinlaisena esihistoriallisena aikana josta ovat valmiita hyväksymään mitä tahansa tyhmää.

Vaikutat herkkäuskoiselta ja mediakritiikittömältä ihmiseltä, jonka kannattaisi olla ihan hiljaa uskomuksistaan, jos jotain tuollaista "tietoa" olet mennyt nielemään koukkuineen siimoineen päivineen. Vähän olisit voinut itsekin asiaa ajatella, niin et olisi tuollaista soopaa pökeltänyt palstalle.

[/quote]

En ole äskeinen, mutta en ole ikinä tullut ajatelleeksi,  että pitäisi harrastaa mediakritiikkiä oman neuvolakorttini kanssa. Siellä lukee 6 vkon kohdalla "tuoremehut".Miksi lienee neuvolan täti valhetellut, ihanko meitä jälkipolvia jymäyttääkseen?

[/quote]

Maailma muuttuu. Vai mitä?

Vierailija
44/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 08:45"]

Meidän poika myt 9kk. Jo sairaalassa antoivat korviketta koska verensokerit laskivat paljon. Ensimmäisellä neuvolanäynnillä paino ei ollut noussut, korviketta oli jatkettava. 3kk ikäisenä alkoi kieltäytymään tissistä kokonaan koska oli tottunut saamaan pullosta maitoa helpommin ja silloin imetys oli lopetettava. Vai mitä olisi pitänyt tehdä, tunkea tissi vauvan suuhun ja antaa huutaa vaikkei suostunut imemään?

[/quote]

Imettää alusta saakka. Maitoa tulee kokoajan vähemmän, kun käyttää korviketta lisänä

Vierailija
45/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 11kk (jolloin vauva lopetti itse, ei vaan enää kelvannut), mutta minulle oli käytännössä ihan sama imetänkö vai en. Se kun oli niin helppoa ja onnistui hyvin niin miksikäs en, mutta olisin surutta antanut korviketta jos ei olisi onnistunut tai jos olisin siitä joutunut stressaamaan viikkotolkulla.

Olen itse kasvanut korvikkeella enkä keksi mitään, mikä olisi huonosti sen ansiosta. Olen ihan "täysimittainen", pääkään ei ole ihan sahanpurua täynnä, en ole millekään allerginen eikä minulla ole mitään kroonisia sairauksia ja itse asiassa kipeänä (edes flunssassa) olen noin kolmen, neljän vuoden välein.

Vierailija
46/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 08:12"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 06:52"] Miten siis ratkaisette lapsen ravinnonsaannin?  Mutta miten ratkaisette vauvan ruuan? Ostatteko esim. sairaalasta äidinmaitoa (joissakin taidetaan myydä)? Jos näin, niin en näe siis mtn ongelmaa. [/quote] Pakkauksesta äidinmaitojauhetta, sekoitetaan veteen ja hetkeksi mikroon lämpenemään. Ei tarvitse kiittää uteliaisuuden tyydyttämisestä.   [/quote] Äidinmaitojauhetta, mistä sitä saa ostaa??

[/quote]

Jauhemaista tavaraa, tunnetaan nimellä äidinmaitokorvike. Löydät varmaan kaupasta vähintäänkin myyjän opastuksella. Rohkeasti etsimään vaan, älä arastele!

Vierailija
47/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito nousee yleenäs vasta kolmantena päivänä. Siihen saakka vauva imee sen ensimaidon, muutamat tipat. Ja ss maidontuotannon käynistymään.

Ei minulle annettu sairaalassa mitään, vaikka sanoin, että vauva imee ja ime. Nälkä olisi...

Sitten kaiki meniin oikein hyvin. Ei tarvittu tuttipulloa lainkaan. Olen tästä kiitollinen, koska lapset sai parasta mahdollista ravintoa. Oman "tilauksensa" mukaan. Eikä minun tarvinnut ostaa korviketta. Saati desinfioida pulloja. Tai lämittää. Ruoka oli aina siististi pakattuna mukana.

Kaikille tämä ei onnistu. Ja sitten mennään toisella tavalla. Ihan ok, tottakai.

Vierailija
48/48 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on erittäin pahasti allerginen kaikelle. En voinut imettää kuin ekan kuukauden. Lapsi on nyt 6kk ja juonut lähes koko ajan apteekin reseptillä saatavaa jauhetta veteen sekoitettuna, on siis erittäin pahasti allerginen maitoproteiinille. Ja Juu jos olisi vain tuo maito niin olisin voinut sen poissulkea itseltäni, mutta kun allergisoi melkein kaikelle. Saa tuon kauheen lisäksi syödä riisiä ja luumua, mikään muu kiinteä ei ole sopinut. Mielummin annan lapselle pullosta kuin imetän omista itsekeskeisistä syistäni ja katson kun lapselta kuoriutuu nahka irti ja kudosneste valuu ihottumista ja itkee ja raapii yöt!