Onko narsistit jotenkin vajaita?
Kun tuntuu, että ne ei tajua kaikkia asioita samalla tavalla kuin normaali-ihmiset. Siis ne ajattelee jotenkin ihan oudosti ja selvää sarkasmia ilmeisesti on todella vaikea ymmärtää. Sitten niiden maailmankuva on niin mustavalkoinen. Ne ei tajua, että asioissa voi olla myös se kultainen keskitie, eikä kaikki ole joko- tai. Esim. niille nainen on joko neitsyt tai sitten ihan puhkinussittu 200:n miehen nainen. Eikö ne oikeasti tajua, että voi myös olla ihan mitä vaan siltä väliltä? 1 - 199??? Vai esittääkö ne vaan tyhmää, en tiedä. Oli pakko avautua.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:43"]
Samanlainen tapaus kuin 36 selosti, ehkä ulkokultaisempi henkilö mutta esim sellainen keskustelu on jäänyt hänen kanssaan mieleen, kun puhuttiin eräästä murhaajasta (eron yhteydessä tehty henkirikos) niin tämä henkilö asettui murhaajan puolelle mielipiteessään. Ei varmaan olisi näin sanonut, jos olisi omaa perhettä harvennettu sillä tavalla.
Mutta kyllä sen huomaa, että jotain on vialla vaikka sen peittää muiden ihmisten seurassa ja on mielin kielin.
[/quote]
Kyllä "normaalikin" ihminen voi pohtia asiaa eri näkökulmista. Se on aika mustavalkoista ajattelua että arvelee "hyvien" ihmisten ajattelevan vain tietyllä tavalla ja omaavan tiettyjä mielipiteitä ja "pahat" taas päinvastaisia. Mielenterveys on oikeastaan liukuva käsite ja olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että kaikki ihmiset ovat tavalla tai toisella hulluja.
[/quote]
Näin on. Ja samalla ihmisellä "hulluuden" aste vaihtelee eri elämäntilanteissa
[/quote]
No mieti nyt, eikö tuo ole jo aika perustavaa laatua oleva aivopieru. Kaltaisenne ovat jos ei narsisteja, niin ainakin sietämättömiä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:50"]
Meissä jokaisessa on narsismia, mutta pahimmillaan se luokitellaan sairaalloiseksi narsismiksi kokeneen psykiatrin taholta. Aloittajan kuvaus oli luokkaa sitä, ettei sen perusteella voi luokitella psyykkistä häiriötilaa. Hyvin monella on mielipiteet joko-tai-luokkaa ja ovat silti keskimäärin tervettä väestönosaa.
[/quote]
Tuskin ap pelkästään tuon asian perusteella on luokitellutkaan...? Käytettäiskö hei kaikki sitä loogista päättelykykyä, jos yhtään sellasta omistetaan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:50"]
Meissä jokaisessa on narsismia, mutta pahimmillaan se luokitellaan sairaalloiseksi narsismiksi kokeneen psykiatrin taholta. Aloittajan kuvaus oli luokkaa sitä, ettei sen perusteella voi luokitella psyykkistä häiriötilaa. Hyvin monella on mielipiteet joko-tai-luokkaa ja ovat silti keskimäärin tervettä väestönosaa.
[/quote]
Tuskin ap pelkästään tuon asian perusteella on luokitellutkaan...? Käytettäiskö hei kaikki sitä loogista päättelykykyä, jos yhtään sellasta omistetaan.
[/quote]
Ilmaus "narsisti" on jo itsessään sangen yksioikoista.
Narsistinen persoonallisuushäiriö - niin. olen lukenut, että esim.- puoliso, joka on vuosikausia seurannut toista pystyy kyllä melko varmasti määrittelemään sellaisen. Psykiatrille eivät mene, eikä esittämällä mitän diagnooseja saa, ainakaan oikeita. Lähipiirissä luonnehäiriöisen voi tunnistaa, varsinkin, jos käytös jatkunut vuosikausia, eikä liiity erotilanteeseen.
Narsisti ( sairas) ei tunne empatiaa vaan ajaa aina omaa etuaan kierosti. Siinä se tiivistetysti!
Onhan narsismi mielisairaus. Monet yritysjohtajat ovat mielisairaita tai alkoholisteja ja pystyvät paremmin tekemään kusipäisiä päätöksiä
Niin, narsistit, -no ne aidot narsistit eivät ole vajaita, vaan hyvinkin älykkäitä, viekkaita ja kieroja. Toisten tunteilla ei ole mitään väliä, koska empatiaa he eivät kykene tuntemaan. Osaavat kyllä manipuloida ja saada haluamansa. Mutta en nyt ihan ymmärtänyt aloittajan "pointtia" tässä keskustelussa. Onko sitten ollut humalassa kirjoitettu "aivopieru", vai missä mättää?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 09:32"]
Persoonallisuushäiriöitäkin on erilaisia ja ne joilla on jokin persoonallisuushäiriö ( tai jokin muu mielenterveydenhäiriö)eivät välttämättä ole narsisteja.
[/quote]
Eikö tuokin ole aika itsestäänselvä juttu ja varmaankin myös ap:n tiedossa...
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:22"]
Narsistinen persoonallisuushäiriö - niin. olen lukenut, että esim.- puoliso, joka on vuosikausia seurannut toista pystyy kyllä melko varmasti määrittelemään sellaisen. Psykiatrille eivät mene, eikä esittämällä mitän diagnooseja saa, ainakaan oikeita. Lähipiirissä luonnehäiriöisen voi tunnistaa, varsinkin, jos käytös jatkunut vuosikausia, eikä liiity erotilanteeseen.
Narsisti ( sairas) ei tunne empatiaa vaan ajaa aina omaa etuaan kierosti. Siinä se tiivistetysti!
[/quote]
Minulla on kokemusta narsistista äitini taholta. Hän siis ei ollut mikään selkeä kusipää vaan salakavala teoissaan, jolloin syytin itseäni pitkään hänen pahasta mielestään ja meillä roolit vaihtui eli minä olin henkisesti hänen äitinsä.
Olen kuvitellut että narsistin kanssa aikuisena suhteeseen päätyy sellainen, jota on kohdeltu vastaavalla tavalla huonosti, koska narsisti ja käänteisnarsisti tavallaan täydentävät toisiaan. Mutta mistä johtuu että näennäisesti normaalin perheen kasvatit väittävät olleensa narsistin kanssa suhteessa? Tai enhän minä sitä kiellä, mutta luulisi että he havahtuisivat aika nopeastikin narsistin epänormaalille käytökselle. Vai onko tässä tämä perinteinen "rakkaus on sokea" fraasi?
Lukaisinpa muuten ketjun uudestaan, ja kappas vaan miten nopeasti viideltä aamuyöstä ap on saanut vastauksia. Pikemminkin näyttää siltä että ap itse vastaillut itselleen koko alkupään tästä ketjusta. Vai miten muka muutamissa minuuteissa tullut siihen aikaan vastauksia????Enpä usko.
Se on juurikin tuo näennäisesti normaali perhe.
Tää aloitus on vajaa, jos mikään...
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:02"]
Samanlainen tapaus kuin 36 selosti, ehkä ulkokultaisempi henkilö mutta esim sellainen keskustelu on jäänyt hänen kanssaan mieleen, kun puhuttiin eräästä murhaajasta (eron yhteydessä tehty henkirikos) niin tämä henkilö asettui murhaajan puolelle mielipiteessään. Ei varmaan olisi näin sanonut, jos olisi omaa perhettä harvennettu sillä tavalla.
Mutta kyllä sen huomaa, että jotain on vialla vaikka sen peittää muiden ihmisten seurassa ja on mielin kielin.
[/quote]
Kyllä "normaalikin" ihminen voi pohtia asiaa eri näkökulmista. Se on aika mustavalkoista ajattelua että arvelee "hyvien" ihmisten ajattelevan vain tietyllä tavalla ja omaavan tiettyjä mielipiteitä ja "pahat" taas päinvastaisia. Mielenterveys on oikeastaan liukuva käsite ja olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että kaikki ihmiset ovat tavalla tai toisella hulluja.
[/quote]
[/quote]
No mieti nyt, eikö tuo ole jo aika perustavaa laatua oleva aivopieru. Kaltaisenne ovat jos ei narsisteja, niin ainakin sietämättömiä ihmisiä.
[/quote]
Näin se van on. Mielenterveys on elämänmittaan vaihteleva tila. Kenelläkään se ei ole 0 eikä kenelläkään 100
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:22"]
[/quote]
Virheellinen luulo.
[/quote]
[/quote]