Koulujen sulkeminen revitään lasten selkänahasta
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1-3 lk ja päiväkodit ja eskarit on laitonta laittaa etään
Joten
Harrastukset lopetetaan
Baarit kiinni päivälläkinNyt on epidemia tilanne , ei se ikuista olisi. Ja minun mielestä oppilaiden tulisikin oppia etsimään itse tietoa, koko maailma on netissä. On todella kehittävääkin laittaa etäopetus päälle.
Kuka näiden eskareiden ja 1-3 luokkalaisten kanssa olisi kotona kun vanhemmat käyvät töissä. Kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta etätyöhön eivätkä kaikki ole työttömiä.
No kuka niiden kanssa on ollut tämän joululoman ajan? Kaikilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta olla lomalla aina kun koululaisetkin ovat.
Jaahas, hesarin toimittaja on jälleen aloittanut vihapuhekampanjan lietsomalla kaksi osapuolta toisiaan vastaan.
Hieno moraali kyseisellä firmalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei rokotettu eikä tuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomia on liikaa.
Lapset ensin periaate = rokotukset pakolliseksi kaikille.
Olen rokottamaton. Korona rokotetta en tule ikinä ottamaan. Turhaa huutelet pakkorokotuksesta. Kukaan toimen ei päätöstä tee kohdallani. Sorry vaan.
Niinpä. Minä en ota rokotetta, en todellakaan halua auttaa yhteiskuntaa pandemiassa. Lapset etäopetukseen ja ihmisoikeudet (=rokottamattomuus) kunniaan.
Minä en todellakaan halua etäopettaa lastasi, koska tilanteessa ollaan sinun välinpitämättömyytesi ja itsekkyytesi takia. T. Opettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden tai kolmen viikon etäkoulujakso ei syrjäytä ketään. Jotkut lapset kävivät ainakin ennen koronaa kaukomatkoilla esim. Thaimaan lomilla ja saattoivat olla sen 2 viikkoa pois koulusta. Rokottamattomat ikäluokat voisivat nyt etäillä ja ottaa sen 1.rokoteannoksen niin kolmen viikon päästä voisivat palata lähikouluun ja opettajien sairastuminen vältettäis.
Luulen että ne jotka siellä kaukomatkoilla kävivät eivät ole nyt se ryhmä joka aiheuttaa huolta jos etäkouluun taas ryhdytään.
Joo, tiedän mitä tarkoitat, mutta eikö nimenomaan etäkoulussa se opettaja huomaa aika nopeasti jos lapsen kotioloissa on jokin pielessä? Etäyhteyden kautta näkee jos koti on sekaisin ja vanhempi pyörii humalassa taustalla? Jos taas opettaja ei saa yhteyttä lapsen etäkoulupäivänä niin sitten soitto huoltajalla ja jos ei kohtuullisessa ajassa saa huoltajaan yhteyttä niin sitten huoli-ilmoitus lastensuojeluun ja he tarkastavat perheen voinnin. Tietokone lapsille tietenkin annetaan lainaan koulusta, jos sellaista ei ole.
Juu. Etäkoulussa sen näkee missä perheissä mättää. Jos etäkoulu ei suju, niin lasu ilmoutus vaan.
Olen kasvatusalalla töissä. Etäopetuksen haitat ovat kiistattomat verrattuna lähiopetukseen. Tottakai osa lapsista pärjää hyvinkin, mutta koulu on lapsille muutakin kuin esim. matematiikkaa tai kieliä. Se kasvattaa toimimaan ryhmässä, harjoittaa sosiaalisia taitoja. Monet koronasta huolissaan olevat vanhemmat kannattavat etäkoulua. Se on ymmärrettävää. Aikuinen voi kuitenkin ottaa rokotesarjan ja käyttäytyä muuten järkevästi. Myös alakouluikäisille voi nyt ottaa rokotteen. Osa lapsista on käynyt koulua vain pandemia-aikana ja jatkuva spekulointi ja karanteenit ym. hybridimallit eivät ole pidemmän päälle kestäviä.
Kenenkään sosiaalistuminen ja ryhmäytyminen ei vaarannu kolmen etäviikon vuoksi tässä vaiheessa vuotta hankalassa epidemiatilanteessa . Kesälomakin on yli kaksi kuukautta.
Mitä konkreettista hyötyä näet kolmen viikon etäopetuksesta epidemian hillitsemisen kannalta? Rokotusten vaikuttavuus ei ole vastaus, kolme viikkoa ei siihen riitä.
Pandemia leviää nyt eniten alle 18-vuotiaiden kaskuudessa. Jos nämä eivät nyt näe toisiaan kolmeen viikkoon muiden rajoitusten ohella, niin tietenkin tartunnat vähenevät huomattavasti. Lisäksi tuona aikana rokotukset edistyvät huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etäkoulusta ON todellakin vakavaa haittaa. Mä ymmärrän sen vaikka omat lapseni saavatkin kiitettäviä ja haluavat etäkouluun, mutta kun monen asiat vaan eivät ole niin.
Työskentelen alalla jossa nimenomaan kohtaan näitä heikommassa asemassa olevia lapsia ja perheitä ja näin syksyllä 2020 mikä oli etäkoulun ja kesäloman jälki. Ei enää vakavankaan tilanteen edessä sitä lapsille kiitos.
Jos etäkouluun siirrytään pakosta perusopetuksessa.. Voisiko kesällä järjestää oppilaille vapaaehtoista ilmaista kesäkoulua. Siellä opetettaisiin niitä, joilla on tarvetta etäkoulun jälkeen saada läsnäoloa aikuisilta ja etäopetuksen paikkausta. Ja myös olisi tarjolla oppilashuolto ja ruokaa. Ohjelmassa voisi olla myös jalkautuvaa opetusta ympäristöön, museoihin yms. ja sosiaalisten taitojen oppimista.
Heinäkuussa sitten vaikka olisi kaikilla loma (opettajat ja muu koulun henkilökunta).
Mistä rahat, valtiolta tukea lapsiin, valtion koronaa varten lainatuilla rahoilla.
Tai sittem vanhempi rupeaa vanhemmaksi ja tarjoaa tämän kaiken itse. Kerrankin.
Tämä on niin hauskaa. Koska vanhempi ei voi jäädä päiviksi opettamaan lasta kotiin, niin vanhemmuudessa on puutteita? Lähtökohtaisesti on koulun tehtävä opettaa koululaisia.
Vanhemman tehtävä on huolehtia lapsen kehityksestä ja siitä että tämä huolehtii koulunkäynnistä.
Koulu opettaa.
Ja nuo kesätankkaukset kuuluu vanhemmalle.
Eli käytännössä vanhemman on jäätävä kotiin vahtimaan, että lapsi on varmasti maanantaina klo 11 ja tiistaina 9.15 teamsissa kun lähiopetuksessa riittää, että lähettää kouluun klo 8.30.
Miten aiot selvitä siinä vaiheessa, kun lapsellasi joku kerta alkaakin koulu vasta klo 10? Herran jumala sinähän myöhästyt töistä!
Mitä konkreettista hyötyä näet kolmen viikon etäopetuksesta epidemian hillitsemisen kannalta? Rokotusten vaikuttavuus ei ole vastaus, kolme viikkoa ei siihen riitä.