Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Päiväkauppiaat ovat yhteiskunnamme pohjasakkia - olisi parempi jos he olisivat työttömiä

Vierailija
06.01.2022 |

Hyvä että joku osti kissan pöydälle.

Ja sitten jotkut vielä kehtaavat puolustella noita. Kyllä se menee niin että toiset tekevät ne oikeat työt kun taas treidarit istuvat koneen ääressä päivät pitkät yrittäen keksiä miten haalia itsellensä mahdollisimman paljon omaisuutta toisilta.

Ja tämän sanon itse päivätreidarina.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään julkisen sektorin virastotyö ei ole tuottavaa työtä. Olisi tehokkaampaa yhteiskunnalle, että myös kaikki virastotyöntekijät olisivat työttöminä.

Vierailija
22/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivista kauppaa voitte kaikki käydä Nordnet Markets tuotteilla. Yli 100€:n kaupat on kuluttomia palvelussa.

Itse käyn kauppaa raaka-aineilla ja indekseillä. DAX40 (DE40), US500, US100, kulta ja öljy on mun tuotteita. Tilillä muutama tuhat euroa rahaa ja olen aloittanut 500€:lla aikoinaan. 

Kauppaa teen 15-minuutin aikaikkunalla ja käytän indeksin seurantaan TradingView työkalua (maksuton verkossa). 

Otan position tiettyjä teknisiä indikaattoreita seuraten. 15-minuutin 'time frame' mahdollistaa sen, etten päivässä ota tyypillisesti kuin 2-3 kauppaa, joskus tulee useita päiviä, ettei synny kannattavia olosuhteita. 

Maksan verot normaalisti kaupankäynnistäni pääomatuloina ja sijoitan 1/4 aina parin kuukauden välein ns. arvo-osakkeisiin/laatuosakkeisiin osakesäästötilille, josta siis myöhemmin maksan myös verot, olettaen, että säästöt ovat tuolloin tuottaneet positiivisesti. 

Teen toki myös kauppa osakesäästötilin sisällä, eli, kun samojen teknisten indikaattorien lukemat osoittaa keskipitkän aikajakson yliostettua tilaa (esimerkiksi tällä hetkellä minulla Capman on sellaisessa tilassa), niin myyn ja rahat pysyvät osakesäästötilin sisällä ja ostan kurssin ollessa suotuisa, eli yli myyty.

Normaalin päivätyön lisäksi, tämä on minulle tapa sijoittaa aktiivisesti ja toiminnallani tuon markkinalta rahaa Suomeen, maksan veroja ja sijoitan Suomalaisiin yrityksiin, kuten Lassila&Tikanoja, Capman, Titanium, Tokmanni, Sampo, Nordea ym.

Olen mielestäni paitsi tuottava osa yhteiskuntaa oman työni osalta, mutta myös sijoittajana ja säästäjänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuohon hommaan pääsee? Tartteeko muuta kuin koneen ja nettiyhteyden?!

salkun joltain välittäjältä,

tukun rahaa pohjakassaksi,

Ei muuta kuin yrittämään...

Miten sen salkun saa huijattua käyttöönsä??

Vierailija
24/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

salkun joltain välittäjältä,

tukun rahaa pohjakassaksi,

Ei muuta kuin yrittämään...

Miten sen salkun saa huijattua käyttöönsä??

Ei sitä huijata vaan ostetaan.

Vierailija
25/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SijoittajaSäästäjä kirjoitti:

Aktiivista kauppaa voitte kaikki käydä Nordnet Markets tuotteilla. Yli 100€:n kaupat on kuluttomia palvelussa.

Itse käyn kauppaa raaka-aineilla ja indekseillä. DAX40 (DE40), US500, US100, kulta ja öljy on mun tuotteita. Tilillä muutama tuhat euroa rahaa ja olen aloittanut 500€:lla aikoinaan. 

Kauppaa teen 15-minuutin aikaikkunalla ja käytän indeksin seurantaan TradingView työkalua (maksuton verkossa). 

Otan position tiettyjä teknisiä indikaattoreita seuraten. 15-minuutin 'time frame' mahdollistaa sen, etten päivässä ota tyypillisesti kuin 2-3 kauppaa, joskus tulee useita päiviä, ettei synny kannattavia olosuhteita. 

Maksan verot normaalisti kaupankäynnistäni pääomatuloina ja sijoitan 1/4 aina parin kuukauden välein ns. arvo-osakkeisiin/laatuosakkeisiin osakesäästötilille, josta siis myöhemmin maksan myös verot, olettaen, että säästöt ovat tuolloin tuottaneet positiivisesti. 

Teen toki myös kauppa osakesäästötilin sisällä, eli, kun samojen teknisten indikaattorien lukemat osoittaa keskipitkän aikajakson yliostettua tilaa (esimerkiksi tällä hetkellä minulla Capman on sellaisessa tilassa), niin myyn ja rahat pysyvät osakesäästötilin sisällä ja ostan kurssin ollessa suotuisa, eli yli myyty.

Normaalin päivätyön lisäksi, tämä on minulle tapa sijoittaa aktiivisesti ja toiminnallani tuon markkinalta rahaa Suomeen, maksan veroja ja sijoitan Suomalaisiin yrityksiin, kuten Lassila&Tikanoja, Capman, Titanium, Tokmanni, Sampo, Nordea ym.

Olen mielestäni paitsi tuottava osa yhteiskuntaa oman työni osalta, mutta myös sijoittajana ja säästäjänä. 

Mitä indikaattoreita käytät? Millaiset setupit?

Vierailija
26/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään julkisen sektorin virastotyö ei ole tuottavaa työtä. Olisi tehokkaampaa yhteiskunnalle, että myös kaikki virastotyöntekijät olisivat työttöminä.

Tämä tuleekin jossain vaiheessa muuttumaan. Vähitellen yksityistetään kaikki ja kaikesta maksat tuloksen mukaan. Tosin kaikissa yrityksissä tehdään työtä, joka ei tuota mitään. Jopa minä suunnittelualalla teen välillä tuottamatonta työtä. Onko suunnittelukaan tuottavaa työtä? Jos aletaan tarkastella laajasti, suurin osa töistä on aika tuottamatonta ja elämälle hyödyntä, mutta joku siitä kuitenkin maksaa.  Eläimet pärjäävät tekemättä töitä. 

Vierailija
27/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää.

Myös kaikki muu sijoitustoiminta on mahdollista ihan kaikille nykypäivänä.

Vierailija
28/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän MACD indikaattoria (joka myös osoittaa hyvin ollaanko nousu vai laskutrendissä [yli vai alle 0-linjan]), lisäksi RSI ja ADX indikaattorit ja kun trendi on positiivinen ja menossa ylös antaa MACD vahvistuksen otanko kaupan ja 'aukeaako hinta'.

Noista kaikista mainituista löytyy YouTubesta paljon kontenttia miten käyttää indikaattoreita TradingViewssä. Myös Nordnetin omalla kanavalla, josta itsekin olen perusteet kuunnellut uudestaan ja uudestaan ja myöhemmin syventänyt tietämystä seuraamalla useita YT kanavia.

Vanhat Nordnet videot ja johdannot treidaamiseen ja tekniseen analyysiin löytyy täältä.

Vierailija
29/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä "ekonomisti" unohti täysin että.

1) elättävät itsensä -> ei ylimääräistä tukirasitetta yhteiskunnalle.

2) maksavat veroja voitoistaan -> lisää rahaa yhteiskunnalle.

3) maksavat välityspalkkiota pankeille -> näin lisäävät pankkien tuloja -> lisää veroja yhteiskunnalle.

...

Eli on väärässä että olisi parempi työttömänä.

No tämä! Ja veroa maksavat lisäksi enemmän kuin tavistyössäkäyvätallaaja eli vähintään 30%. Aivan ihmeellinen ulostulo, että mieluummin työtön kuin itse tienaa omat rahat?! Kuinka moni ammatti oikeasti on tuottava ja yhteiskunnallisesti hyödyllinen? Eikö Suomessa kannustetaakaan työllistämään itsensä? Nytkö pitäisi mieluummin olla työtön kuin tienata omat rahat ja maksaa samalla verot?

Vierailija
30/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että suomalaiset ovat melko köyhiä kun sijoittaminen mielletään huonoksi. Ruotsissa tavalliset ihmiset sijoittavat enemmän ja sillä on pitkä perinne. Täällä rikastuminen on yhä synti.

Vierailija
31/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että suomalaiset ovat melko köyhiä kun sijoittaminen mielletään huonoksi. Ruotsissa tavalliset ihmiset sijoittavat enemmän ja sillä on pitkä perinne. Täällä rikastuminen on yhä synti.

Ruotsissa on tavallisilla ihmisillä mahdollisuus sijoittaa kun asumiskulut on keskimäärin paljon pienemmät kuin Suomessa. Ruotsissa on myös uudemmat autot ja mm. matkustelevat enemmän. Ruotsi on myös paljon pidempään ollut vauras yhteiskunta ja sitä kautta ihmisillä on perittyä omaisuutta enemmän.

Vierailija
32/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3) maksavat välityspalkkiota pankeille -> näin lisäävät pankkien tuloja -> lisää veroja yhteiskunnalle.

...

1. Jos ovat työttömiä, saavat tukia. Vai jättävätkö siis tuet nostamatta evätkä mysään imoita itseään työnhakijaksi? Jos ovat töissä, aika vaikeaa tehdä töitä ja ”minuuttitreidausta” samaan aikaan omien hommien välissä tai jompi kumpi kärsii. Päivätreidaus on rinnastettavissa kokoaikatyöhön.

2. Päiväkaupastakin maksetaan veroja, mutta kaikki tappiot voidaan vähentää. Ammattimainen treidaaja perustaa myös yrityksen, jonka kauttaa treidaa saaden verohyötyjä.

3. Päivätreidaaja tietenkin käyttää sellaista alustaa,, jossa ei ole välityspalkkiota, joka käydyn kaupan yhteydessä. Ja mitä hyödyttää maksetut komissiot ulkomaalaisiin alustoihin?

Vierailija
33/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Meinasitko, että päivätreidaajat käyttää suomalaisia pankkeja treidaukseen? :D

Vierailija
34/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sä sijoitettavaa rahaakin tarvitset.

Vierailija
35/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä. 

Käytän itsekin Nordnettiä ja siellä on paljon isompia tilejä tekemässä MArkets tuotteilla kauppaa, kuin minä. 

Omat positioni ovat pääsääntöisesti satoja euroja, mutta eilenkin kaksi kauppa tuli markkinoille, joissa joku tili osti illalla yli 20.000 eurolla siinä missä minä ostin 700@€:lla.

Nordnetillä on Active Marrkets näille isoille kauppiaille, siinä missä minä käytän normaalia Markets -näkymää. Voisin ostaa seuraavaksi WebTraderin, jossa saisi vähän enemmän sisältöjä samaan näkymään. Nordnetin lisäksi on myös Mandatum Trader, joka toimii Saxo pankin ohjelmistossa.

mutta siis kysymykseesi, nii kyllä hyvin monet käyttää ihan kotimaisia palveluntarjoajia, sekä yksityiset säästäjät ja sijoittajat, kuten minä, mutta myös oman yrityksensä kautta kauppaa tekevät.

Vierailija
36/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa on tavallisilla ihmisillä mahdollisuus sijoittaa kun asumiskulut on keskimäärin paljon pienemmät kuin Suomessa. Ruotsissa on myös uudemmat autot ja mm. matkustelevat enemmän. Ruotsi on myös paljon pidempään ollut vauras yhteiskunta ja sitä kautta ihmisillä on perittyä omaisuutta enemmän.

Eli todistetusti jo pidempään ollut fiksumpia.

Vierailija
37/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä on päiväkauppias?

.?.. haluan ostaa eilisen päivän, paljonko maksaa? Missä se kauppias on?

Vierailija
38/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä on päiväkauppias?

Henkilö joka ostaa ja myy osakkeita saman päivän sisällä, eli ei omista mitään pitkä aikaisesti. Yrittää vaan selvittää muut ovat tekemässä ottaakseen sitten siivun siitä välistä.

Osakekauppiashan se on tai sitten dreidaaja, mutta sana päiväkauppias on samaa luokkaa kuin lihakauppias.

Otsikot, joissa luullaan kaikkien tietävän kaikki slangit, ovat hanurista.

Viestinnän roskaa.

Vierailija
39/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI työ koka tehdään laillisesti ja josta maksetaan veroja on kunnioitettavaa. Outoa olisi ajatellakaan että olisi mieluummin työtön kuin elättäiai itsensä omilla taidoilla.

Vierailija
40/57 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos markkinat ovat keskivahvasti tehokkaat, niin teknisellä analyysilla ei voi tehdä ylisuuria voittoja. Kuitenkin analyytikoille on töitä, eli jos kukaan ei tekisi teknistä analyysia, kannattaisi jonkun sitä varmaan alkaa tekemään. Markkinoilla on havaittu useita anomalioita, joita hyväksikäyttämällä voi tehdä ylisuuria voittoja, eli kaikki markkinoiden toimijat eivät välttämättä ole rationaalisia tai jokin muu asia vaikuttaa anomalian syntyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi