G: Millaisia onnettomuuksia tiedätte sattuneen trapoliinilla?
Kun taas vouhkataan sen vaarallisuudesta. Itse en tiedä yhtään vahinkoa tapahtuneen vaikka itsellä on trampoliini ja lähes joka naapurissa.
Kommentit (54)
Lääkärituttu sanoi kerran, että älä hanki trampoliinia, mutta jos hankit, älä ainakaan anna ikinä siinä hyppiä kerralla enempää kuin yhden. Kuulemma vakavia onnettomuuksia sattuu eniten niin, että hyppijöitä on useampi yhdellä trampoliinilla. Esimerkkinä kertoi erään lapsen avomurtuman sääriluussa.
Mä en tunne ketäån joka olis 30 vuoteen ollut auto-onnettomuudessa. Johtopäätös: auto-onnettomuuksia ei tapahdu
Eikö näitä tramboliineja jo saataisi kieltoon! Tuttavapiirissä kolmella perheellä oli semmoinen pihallaan. Seurauksena kaikilla, siis KAIKILLA, tapahtui vakava onnettomuus lapselle. Yksi neliraajahalvaantui ja kaksi sai vakavan ja pysyvän aivovaurion. Tästä ei ole liian vaikea päätellä, kuinka moni lapsi vammautuu pysyvästi pomppiessaa.
Alle 10-vuotiaan kyynärvarren murtuma.
Mitä se haittaa, mä haluunkin että must tulee pyörätuolivammanen.
Vaimon kanssa sattui paha haaveri straponliinilla
Vierailija kirjoitti:
Meille ostettiin trampoliini turvaverkkoineen toukokuussa pitkän pähkäilyn jälkeen. ( pari kesää on funtsittu) . Viime viikolla sattui trampalla tapaturma.
Toisen hyppijän polvi osui kovalla voimalla tyttöni hammaskalustoon. Etuhammas katki , huono tuuri.
Kuka on niin aivoton, että päästää useamman pomppijan yhtäaikaa pomppimaan? Johan sen järkikin sanoo, että tilanne on todella onnettomuusaltis.
Tramboliini, trapoliini... anna mun kaikki kestää.
Vierailija kirjoitti:
Meille ostettiin trampoliini turvaverkkoineen toukokuussa pitkän pähkäilyn jälkeen. ( pari kesää on funtsittu) . Viime viikolla sattui trampalla tapaturma.
Toisen hyppijän polvi osui kovalla voimalla tyttöni hammaskalustoon. Etuhammas katki , huono tuuri.
Ei huonoa tuuria vaan käyttöohjeiden ymmärtämisen puutetta. Siinä pähkäillessä, että hankitaanko, olisi kannattanut lukea ne turvallisuusohjeet, niin olisi tytön hammaskalusto kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
niin paljon siinä on sattunut kaikenlaista. Esim. poika 6v on ollut trampoliinin takia viimekesänäkin kolme kertaa sairaalassa, yhdellä kerralla murtui jalka, toisella ranne ja kolmannella kerralla menetti tajun ja nenä jouduttiin operoimaan uuteen muotoon:(
Tytöille on tapahtunut vähemmän, mutta on heistäkin yhdellä käsi ollut kipsissä. Revähtymiä on tullut jatkuvasti.
Meillä on ollut sääntö, että trampoliinissa saa hyppiä vain yksi kerrallaan ja näin lapset ovat myös tehneet. Mielstäni tramppa on jopa hengenvaarallinen tietyissä olosuhteissa pienille lapsille.
No tuskin! Yhden kesän aikana samalle lapselle kolme onnettomuutta. Jos tuosta ensimmäisestä menisi toipumiseen loppukesä. Noita kahta muuta ei ehtisi tapahtua.
Halpis-trampat on rimpuloita ja vaarallisia. Jos trampan hankkii, niin kannattaa panostaa laatuun. Turvallisuus on paljon paremmin huomioitu. Acon on hyvä merkki. Ja tottakai ohjeet pitää lukea, ja niitä pitää myös noudattaa.
Miten se voi olla mahollista.