Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervehdys pitkästä aikaa!

18.09.2006 |

Tervehdys kaikille, ketkä muistavat minut ja myös uusillekin.

En ole jaksanut kirjoitella kuulumisia, mutta nyt oli pakko, kun olo on taas niin masentunut. Mulle tehtiin 1.ivf 1.pas ja testasin juuri negan. Ei edes haamun haamua. Ikinä en ole plussaa tikkuun saanut ja vika on kiinnittymisessä selkeästi, koska hedelmöitys onnistuu ja ovuloin ja kierto on säännöllinen. Oireitakin " muka" bongasin, oli palelua, huimausta tms. Ehkä sitten kuvittelin kaiken ja piinispunkkukin ja greippimehukin tuli testattua. Ei mitään apua.

Onko muita samassa tilanteessa ja onnistumistarinoitakin kuulisin mieluusti!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi räkä mitä silmiini osuikaan! Pahoitteluni, etteivät hoidot ole VIELÄ tuottaneet toivottua tulosta!

Pidän sinulle peukkuja! Teillähän oli alkioita pakkanen täynnä.

Voimia syksyyn!

Milka

Vierailija
2/15 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Milka! Näin ikävästi taas kävi, sinullahan muistaakseni onnistui 2.pas. Siirrettiinkö sulla kaksi alkiota? Uusi siirto olisi edessä taas kohtapuolin, toivottavasti siitä tärppäisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikkisi on jäänyt hyvin mieleeni, joten ajattelin kirjoittaa vaikken mitään kovin järkevää tilanteestasi osaakaan sanoa. Pahoittelut negasta, niiden saaminen on niin kovin rankkaa ja turhauttavaa! :(( Jos oikein muistan, teillä oli kuitenkin saatu ihan hyvälaatuisia alkioita pakkaseen useampia? Eli pääsette siis todennäköisesti vielä siirtoihin useamman kerran ennen uutta hoitokierrosta, ja edellytysten pitäisi siinä mielessä olla ihan hyvät, ettei taustalla ole mitään sairauksia tms? Itseäni lohdutti hoitojen aikana se, kun luin täältä, miten monilla esim. seitsemäs tai viides tms. siirto oli tuonut plussan. Silloin ajattelin, että kannattaa näköjään jaksaa yrittää, vaikka välillä itseäni korpesi kovasti ja hoidot epäilyttivät. Omalla kohdallani piinispunkusta, vitamiineista yms. konsteista ei kyllä ainakaan ollut yhtään mitään hyötyä. :-/

Toivotaan, että onnistuminen on vain pienen matkan päässä ja palkinto on paras mahdollinen! Siihen asti haluaisin toivottaa jaksamista lapsettomuuden suossa.

Vierailija
4/15 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei syyssäde! Muistan myös nimmarisi, oletkohan plussanneissa jo vai muistanko väärin? Millainen hoitotaipale on takana? Näistä onnistumisista lukee aina mielellään, varsinkin, jos on paljon hoitoja takana niin antaa toivoa.

Mitään sairauksia mulla ei ole ja alkiot ovat hyviä. Siksi tämä onkin kummallista, ettei tulosta synny. Eli vika on kiinnittymisessä.

Täytyy ottaa lääkärin kanssa puheeksi, olisiko mitään apukeinoja tai lääkkeitä, joilla kiinnittymistä voisi auttaa. Luget mulla on ollut aina, mutta jotain muita lääkkeitä.

Vierailija
5/15 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Johanna!

Meitä tosiaan kohtasi onnistumistarina, vaikka se ei valitettavasti ole ihan teidän tilanteeseen verrattavissa. Meillä nimittäin saatiin 1. ivf:ssä pakkaseen vain huonoja alkioita, joita 1. passiin mennessä oli sulatettu useita. Yksi näistä oli hengissä siirtoaamuna, mutta ei ollut lähtenyt jakautumaan. Siitä se plussa sitten kuitenkin tuli, kun sitä vähiten odotti. Ajatukset olivat siinä vaiheessa kyllä jo täysin toisessa ivf:ssä joka olisi osunut nyt näihin aikoihin ¿kuten jo kerroinkin, suhtauduin epäilevästi hoitoihin mutta täältä lukemani kertomukset vasta useamman siirron jälkeisestä onnistumisesta tsemppasivat jatkamaan. Adoptiokin oli jo vahvasti mielessä.

Toivon etten pahoittanut mieltäsi kun kirjoitin eri taustalla plussanneena, ja anteeksi jos niin tein. Tahdoin vain tulla toivottamaan jaksamista ja voimia, kun kirjoitit, miten masentaa¿ se tunne on itselleni niin kovin tuttu. Kurjimpina aikoina en jaksanut lukea tältä palstalta edes club 30:n ex-jäsenten vauvauutisia, ja vieläkin isojen vauvamahojen ja pienten vauvojen näkeminen laukaisee reaktion ¿tuollaista meillä ei ole¿, eikä siis tule tunnetta ¿tuollainen meilläkin voi pian olla¿. (Etenkin kun nyt ensimmäisten riskiviikkojen jälkeen on tullut ongelmia vuotojen muodossa, joten eipä sitä vieläkään tiedä, miten tässä käy, vaikka raskaudesta olen joka tapauksessa kiitollinen.)

Lääkäri sanoi, että meidän ikäisillämme naisilla (nikistäsi päättelen, että olemme syntyneet samana vuonna) onnistumisprosentti per siirto on noin 30. Itse olen jostain syystä kuulunut nyt monesti ¿vähemmistöporukkaan¿; ensin sain kuulla sairastavani endometrioosia joka on noin 10-20 %:lla naisista, sitten kuulun siihen porukkaan jolle kyseinen tauti aiheuttaa lapsettomuutta (kaikille se ei sitä tee), ja sitten kuitenkin suhteellisen pian hoitojen aloituksen jälkeen kuuluin myös siihen 30 prosenttiin joilla raskaus passista alkoi. Toivon, että tekin pääsette seuraavaan siirtoon pian ja että raskauden alkaminen olisi vain ajan kysymys, kuten hyvät alkiot antaisivat olettaa! Toivottavasti myös lääkäri osaa auttaa tuon kiinnittymisasian kanssa, ja saat täältä muilta mahdollisesti hyviä vinkkejä siinä asiassa. Sitä ennen tsemppiä ja sitkeyttä sinulle ja miehellesi, sillä niitä tämä lapsettomuuden suossa tarpominen vaatii!

Vierailija
6/15 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ja kumma, että muistin edes salasanani - niin pitkä aika viime käynnistäni on.

Oli tosi kurjaa lukea, että toinenkaan yritys, tai siis pas, ei tuonut tulosta. Pidän kuitenkin kovasti peukkuja, että seuraava siirto toisi kestävän plussan tikkuun. Niin kuin olen monesti lukenut, niin jossain vaiheessa se sitten usein osuu - toivosta ei kannata luopua :) Hienoa, että teillä saatiin niin paljon alkioita pakkaseen, ja vielä hyviä, ettei heti tarvitse ryhtyä rankkaan ivf-hoitoon alusta alkaen.

Omaan elämääni nämä haaveet eivät enää kuulu mitenkään. Ex-miehen kanssa on siis lopullisesti erottu ja yhteinen asunto on nyt myynnissä. Olen ostamassa toista asuntoa " nuoren miehen" kanssa, eli parisuhdeasiat ovat hyvällä tolalla ja elämä hymyilee muutenkin :) " Nuori mies" ei ole kovin lapsirakas ja itsekin haluan elää kahden aikuisen elämää edes muutaman vuoden, ehkä sitten tilanne on toinen ja päätämme jättää ehkäisyn kokonaan pois. Tai sitten ei, sitähän ei vielä tiedä. Tosin heikoilla kantimilla se on tähänkin asti ollut, mutta tulosta ei ole tullut (ei olisi ollut katastrofi, jos olikin tullut). Ensi kiertoon alkaa sitten taas pillerit. Hieman hirvittää, kun ennen ne tappoivat halut niin kokonaan, että kuinkahan nyt käy. Mutta tälläinen ratkaisu siis täällä.. Jotenkin sitä ehti jo niin sopeutua lapsettomuuteen, että tämä ratkaisu tuntuu ihan luonnolliselta.

Ai niin, sen verran tuli takapakkia noissa alakerran asioissa, että kesällä joukkopapassa löytyi luokka 4 ja keskivaikeita solumuutoksia. Oon menossa lokakuun alussa loop-hoitoon (eli poltetaan ne muutokset pois). Siitä seuraakin sit n. kuukauden selibaatti kun vuotaa verta ja yhdyntä on kielletty :(

Nämä eivät liity mitenkään sun elämään, enkä osaa valitettavasti sua mitenkään muuten lohduttaa, kuin että pidän kovasti peukkuja, että seuraava pas tuo tuloksen.

Niin ja jos Possukka satut vielä lukemaan näitä, niin luin jossain vaiheessa plussastasi - onnittelut siitä!

Vierailija
7/15 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Johanna,

Muistan sinut hyvin, vaikka en itse olekaan kauhean ahkerasti palstaillut. Meillä tuntuu olevan hyvin samanlainen tilanne, mitä muistelen kirjoituksiasi. Olemme saman ikäisiä ja hoitohistoriakin aika lailla sama. Muistelen, että olette selittämättömiä - niin mekin. Minulla on takana kaksi IVF:ää ja toisen PAS:t ilman plussan plussaa. Kiinnittymistä ei ole koskaan tapahtunut. Kierto on säännöllinen, hedelmöittyminen onnistuu hyvin jne. Tosin noin hyvää saldoa alkioita me emme ole saaneet kuin muistelen teidän saaneen (4-5 / IVF meillä). Meillä lääkäri on viitannut siihen, että vika voi olla solutasolla Alkiot eivät vain jatka kehittymistä. Kiinnittyminen ei hänen mukaansa voi olla ongelma. Muistan kun kirjoitit, että kuukautisesi alkoivat tuoresiirron jälkeen tosi nopeasti, myös minulla näin ja lääkärin mukaan ihan normaalia... Tsemppiä!!

Vierailija
8/15 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ihanat ihmiset! Ihanaa saada täältä vertaistukea, muuten olisin niin kovin yksin tämän kanssa. Mies ei ota tätä yhtä raskaasti, kuin minä.

Syyssäde: Onnea plussasta ja et tosiaankaan pahoittanut mieltäni. Sehän on vain hienoa, että onnistuit hoidoilla. Toivotaan, että vuotosi on vaaratonta ja kaikki sujuu hyvin loppuun asti. Mä luin jostain, että joka kolmas siirto johtaa raskautumiseen. Aiemmin luulin, että prosentti olis isompi, mutta ei.. Kaipa sitä luuli aiemmin, että kun rankkoihin hoitoihin lähtee, plussa sieltä heti tulee. Mutta näin ei vain ollutkaan meidän kohdalla.

Viuhti: Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa. Olet ollut mielessäni aina välillä. Ja kiva, että olet löytänyt mukavan miehen, jonka kanssa synkkaa. On varmasti vapauttavaa, kun ei tarvitse miettiä hoitoja.

MrsB: missä vaiheessa hoitoja nyt menette? Mä yritän nyt heti seuraavaan kiertoon taas passia, mutta sen jälkeen pidän taukoa. Mulle sanottiin, että tuohon kiinnittymiseen ei voi vaikuttaa kuin lugeilla, muita lääkkeitä ole. Kysyin tänään asiaa. Alkion kiinnittyminen on ihan sattumasta kiinni, onpas lohdullista.

Vierailija
9/15 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhti: Kurjaa, että löytyi solumuutoksia. No onneksi kuitenkin aikaisessa vaiheessa, ettei (kai) mitään vakavampaa. Minulla myös aikoinaan pillerit tappoi kaikki halut, mutta eipä niitä tarvitse enää koskaan syödä.

MrsB: hyvin muistit, ollaan myös selittämättömiä. Toivotaan, että tulevat hoidot tuovat meille molemmille kestävät plussat!!

Vierailija
10/15 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi pahoittelut negasta :(

En tiedä muistatko, piinailtiin joskus keväällä yhdessä tuoresiirtojen jälkeen (mulla se oli toinen icsi). Meillä ei ole pas onnistunut vielä ollenkaan, kun ei nuo pakastetut alkiot ole jatkaneet jakautumista sulatuksen jälkeen, tai sitten ovat olleet monitumaisia (kaksi kertaa yritetty siirtoa, yhteensä 6 alkiota sulatettu). Vielä olisi yksi alkio pakkasessa, sitä kai yritetään ensi kiertoon.

Itsekin epäilen että kiinnittymisessä voisi olla jotain vikaa, kaksi tuoresiirtoa on siis tehty eikä edes haaleinta plussaa ole näkynyt. Tosin vikaa voi hyvinkin olla muuallakin, kun ei nuo alkiot näytä selviävän sulatuksesta.

Teillähän taisi olla aikamoinen määrä alkioita pakkasessa? Toivotaan parempaa onnea ensi siirtoon!!

Vierailija
11/15 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidoissani mennään siinä vaiheessa, että toisen IVF:n ensimmäinen PAS on tehty. Vielä ei tietoa tuloksesta, mutta jotenkin tuntuu aivan epätoivoiselta ajatukselta, että PAS tärppäisi, kun eivät tuoresiirrotkaan ole tuoneet plussan plussaa. Alkiotkaan eivät ole kovin laadukkaita, 2 ja 3 luokkaisia.

Olen tosiaan myös lääkäriltäni kysellyt tuosta kinnittymisestä, mutta hänen mukaansa siinä ei voi olla ongelmia eikä " hoitona" tosiaan ole muuta kuin tuo lugesteron tai vastaava valmiste. Täällä palstallakin moni on todennut, että hyvä alkio kiinnittyy vaikka koeputkeen. Lääkäri onkin vain todennut, että alkiomme ovat sellaisia, jotka eivät ole jatkaneet kehitystään. Ilmeisesti alkioissamme on joku solutason vika, jota ei pysty mitenkään tutkimaan tai todentamaan eikä korjaamaan. Olen kokenut hyvin raskaaksi sen, että mitään syytä ei löydy, mutta raskaus ei vain ala - hoidoillakaan.

Pidätkö Johanna taukoa henkisen jaksamisen vuoksi vai jostain muusta syystä? Toivotaan onnea meille kaikille jatkossa!

Vierailija
12/15 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupus: Muistan sinut kyllä sieltä ivf-ketjusta. Nyt en jaksanut edes piinailla missään ketjussa. Ikävä kuulla, ettei alkionne ole selvinneet sulatuksesta. No jospa se viimeinen selviäisi ja se sitten riittäisikin plussaan, toivon todella.

MrsB:Siis ajattelin pitää taukoa seuraavan passin jälkeen ihan itseni takia, tai siis nyt tuntuu siltä, jos ei tulosta tule. Ja töissä alkaa stressaava aika lähiaikoina niin edellytykset eivät olisi ainakaan kovin hyvät juuri ennen joulua. Mutta eihän sitä vielä tiedä.

Vierailija
13/15 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrsB: piti vielä sanoa, että mulle lääkäri sanoi, että joillakin passit onnistuvat helpommin kuin tuoresiirrot, koska tuoresiirroissa kroppa voi olla hormooneista niin sekaisin, ettei sen takia onnistu raskaus.

No toivotaan, että pääsemme pian tuonne plussanneisiin!!

Vierailija
14/15 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo antaa toivoa, en ole koskaan kuullutkaan, että PAS saattaisi onnistua paremmin. Milloin sinulla on seuraava yritys?

Vierailija
15/15 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt perjantaina olis ultra, mutta jos ovis on samana päivänä kuin viimeksi eli kp 15, niin sitten hoito jää tekemättä, koska olen reissussa sitä seuraavan viikonlopun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan