Lainaatko autoasi kavereille?
Vähän inhottava tilanne kun kaveri haluaisi lainata muuttoa varten autoa, omaan autoonsa ei saa peräkärryä. Muuttomatkaakin tulee pari sataa km. Mies vain ei mielellään autoa kellekään lainaa jos ei itse olla mukana ja muutenkaan. Tai oikeastaan vanhempaa autoa ehkä voisikin saada lainaan mutta ei tätä koukullista uudempaa. Mukaan emme tässä tapauksessa pääse. Mites muilla, lainaatteko tuosta vaan autoa kavereille?
Kommentit (29)
Pakua saa ystävät ja tutut lainata vapaasti. Talouden kahta muuta autoa ei raaski lainata. Molempiin upotettu sievoiset summat rahaa (vanteet, ylimaalaus ym). Pakusta vanteet ajettu kanttareihin ja parkkiksilla kolhittu. Sisällä kaadettu kahvit penkeille ja lapset sotkeneet jäätelöillä ym. Ei osata arvostaa, kun ei ole oma.
En lainaa enää ikinä. Olin monta viikkoa ajamatta, koska jalkani leikattiin. Päätin sitten antaa autoni kaverille lainaksi siksi aikaa. Mun auto oli sutattu sisältä aivan kamalaan kuntoon ja siellä oli kuljetettu koiraa ilman lupaani. Suutuin auton kunnosta ja nykyään emme ole missään tekemisissä.
Oon täysin samaa mieltä 13 kanssa! Monen tuttavan auto on aivan järkyttävän sikamaisessa kunnossa. Roskaa täysi sisältä, eläinten karvoja ja eritteitä, tolkuttomasti kuraa ja likaa penkit täys. Kolhitaan, käytetään harjapesussa, vanteet paskotaan.. Huhhu.
En lainaa. Hertz on halvempi ja turvallisempi kumppani kuin minä. Meillä on pakettiauto, jota tutttujen tutut pyytää lainaan tyylin "pikkuinen muutto". Joo, muuttomatkaa 400 km suuntaansa ja palautus tankki tyhjänä, öljyvalo palaen, antenni taiteltuna ja sisätilat täynnä roskaa.
En koskaan lainaa autoa sukulaisille tai tuttaville. On olemassa muutama elämän perussääntö jota noudattamalla välttää riitoja ja hankaluuksia. Ne tulevat tässä:
- älä koskaan rupea asunto-, auto- tai hevoskaupoille sukulaisten ja tuttavien kanssa
- älä koskaan lainaa autoasi tai hevostasi sukulaisille tai tuttaville
En. Sain auton takaisin yltäpäältä kuraisena, sisältäkin. Autossa oli kuljetettu perheen hevosen kokoisia koiria, eikä penkkejä oltu suojattu mitenkään. Auto oli täysi karvaa, ikkunat kuolattuna ja penkki täynnä kynnenjälkiä (nahka). Hyi helv sitä hajua! Sisäputsaukseen vein ja laskun annoin ystävälleni. Kehtasi vielä selitellä, että autohan se vaan on.
En todellakaan lainaa. Autovuokraamosta itsekin haen, jos tarvitsen isompaa tilapäisesti.
En enään. Ainoastaan sisaruksilleni ja yhdelle ystävälle. He eivät sotke autoa, eivät tupakoi siellä eivätkä kuskaa koiria sillä.
Nämä asiat ovat monien mielestä pikku juttuja mutta mun auto ja haluan pitää siitä huolen.
En lainaa. Yatäväni eivät osaa kunnioittaa omia autojaan, niin miksi antaisin oman autoni niille tuhottavaksi?
Toisille auto on vain auto, mulle auto on tärkeä kapine elämässäni ja haluan pitää sen kunnossa.