Bensa 2€ litra
Jo on taas 98 bensa yli 2 euroa litra täällä keski-suomessa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Arabiemiraateissa oli joulukuun alussa n. 40 senttiä litra. Muuta sinne. Kelitkin on lämpimämmät eikä ole tällaista koronakaaosta.
Meidän täytyy täällä Suomessa maksaa vihreästi 2€/litra, jotta kompensoidaan mm. Arabiemiraattien päästöjä. Tämä on sitä vihreää siirtymää pääministerin sanoja lainatakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan enää bensa- tai dieselkoneilla ajele? Kannattaa vaihtaa lataushybridiin tai sähköautoon.
17 vuotta vanha, 220 000 km ajettu bensakäyttöinen auto täällä. Toimii moitteettomasti, mukava ajaa ja luotettava auto. Minä ja muut autoilijat maksamme kohtuuttoman paljon polttoaineesta täällä pitkien välimatkojen maassa.
Mikä pakko on asua siellä pitkien välimatkojen päässä? Muuta Stadiin. Et tarvitse autoa ollenkaan. Mikäli haluat että on lääniä ympärillä niin tietysti maksat siitä.
Bensan hinta saa nousta vielä enemmän ylös. Ihmiset kyllä kiltisti maksavat sen hinnan. Suomi kerää veroja näin ja mielestäni vielä voidaan nostaa hintaa bensan osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arabiemiraateissa oli joulukuun alussa n. 40 senttiä litra. Muuta sinne. Kelitkin on lämpimämmät eikä ole tällaista koronakaaosta.
Meidän täytyy täällä Suomessa maksaa vihreästi 2€/litra, jotta kompensoidaan mm. Arabiemiraattien päästöjä. Tämä on sitä vihreää siirtymää pääministerin sanoja lainatakseni.
Eiköhän nuo ole päästöjen suhteen huimasti Suomea edellä. Täällä ei kaikki ole maailman kärkeä vaikka aivopesty kansa niin luuleekin. Päinvastoin, täällä on kaikki kallista ja huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs köyhät? Mitä te täällä ulisette, olisitte käyneet koulut aikoinaan kunnolla niin ei tarvitsisi köyhäillä. Vieläkin ehditte, ei niissä kouluissa mitään yläikärajaa ole.
Oot varmaan hieman yksinkertainen? Ei tässä ollut kyse köyhyydestä vaan siitä että bensa maksaa liikaa, monen on sitä pakko ostaa päästäkseen kulkemaan töihin ja kuten sanottu, kyllä kuljetuskustannukset näkyvät sitten esim. ruuan hinnassa.
Kuten formulakuski sanoi jäätelön hinnasta Monacossa, tötterön ei kuulu maksaa kymmentä euroa. Vaikka hänellä olisi varmasti varaa ostaa jätskit koko Monacon asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan enää bensa- tai dieselkoneilla ajele? Kannattaa vaihtaa lataushybridiin tai sähköautoon.
17 vuotta vanha, 220 000 km ajettu bensakäyttöinen auto täällä. Toimii moitteettomasti, mukava ajaa ja luotettava auto. Minä ja muut autoilijat maksamme kohtuuttoman paljon polttoaineesta täällä pitkien välimatkojen maassa.
Minä ja muut hyvätuloiset maksamme kohtuuttoman paljon tuloveroa tässä agressiivisen verotuksen maassa. Ostin sähköauton mutta kun se maksoi 80 t€ en saanut hankintatukea. Tämä jos mikä on eriarvoistamista. Sähköauton hinnan kateusrajaksi on määritelty 50 t€.
Olis varmaan pitäny ostaa bensaa jonnekin isoon tankkiin silloin kun bensan hinta tippui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs köyhät? Mitä te täällä ulisette, olisitte käyneet koulut aikoinaan kunnolla niin ei tarvitsisi köyhäillä. Vieläkin ehditte, ei niissä kouluissa mitään yläikärajaa ole.
Oot varmaan hieman yksinkertainen? Ei tässä ollut kyse köyhyydestä vaan siitä että bensa maksaa liikaa, monen on sitä pakko ostaa päästäkseen kulkemaan töihin ja kuten sanottu, kyllä kuljetuskustannukset näkyvät sitten esim. ruuan hinnassa.
Kuten formulakuski sanoi jäätelön hinnasta Monacossa, tötterön ei kuulu maksaa kymmentä euroa. Vaikka hänellä olisi varmasti varaa ostaa jätskit koko Monacon asukkaille.
Ei minun mielestä maksa yhtäään liikaa. Antaa markkinatalouden tehdä tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko on asua siellä pitkien välimatkojen päässä? Muuta Stadiin. Et tarvitse autoa ollenkaan. Mikäli haluat että on lääniä ympärillä niin tietysti maksat siitä.
Apua. Siis lukekaa kanssalukijat huolella tuo vastaus viestiini läpi.
Minulla on perhe ja muut läheiset täällä ~25000 ihmisen kaupungissa ja naapurikunnissa. Ihana koti ja oma yritystoiminta. Täällä on elämäni.
Ja minun eikä muidenkaan ei tarvitse maksaa yhtään enempää autoilusta! Hintoja täytyy laskea tai tämä maa on pian konkurssissa.
Mutta yritäppä tällaista nyt selittää ihmiselle, jonka mielestä raha tulee seinästä ja sähkö pistorasiasta. On kuin selittäisi sialle satelliiteista.
Bensan hinta ylös kirjoitti:
Bensan hinta saa nousta vielä enemmän ylös. Ihmiset kyllä kiltisti maksavat sen hinnan. Suomi kerää veroja näin ja mielestäni vielä voidaan nostaa hintaa bensan osalta.
Kannatan lobotomiaa. Tarvetta olis näköjään.
Kesällä pidän käyttöautona -60 luvun Cadillacia. Ei mene yrittämälläkään alle 22 litraa satasella. Ei tunnu missään. Siinä on 90 litran tankki joten toimintasädettä on parhaimmillaan 400 km. Minun ajomäärällä ei tarvitse tankata kuin kerran viikossa. On siinä vaan fiilistä, en pidä kalliina.
Ei haittaa. Menen junalla eduskuntatalon nurkille istuskelemaan kadulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki maanviljelijät ynnä muut Stadiin! Mikä pakko asua siellä maalla? 😂😂😂
Anna mun kaikki kestää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on perhe ja muut läheiset täällä ~25000 ihmisen kaupungissa ja naapurikunnissa. Ihana koti ja oma yritystoiminta. Täällä on elämäni.
Ja minun eikä muidenkaan ei tarvitse maksaa yhtään enempää autoilusta! Hintoja täytyy laskea tai tämä maa on pian konkurssissa.Mutta yritäppä tällaista nyt selittää ihmiselle, jonka mielestä raha tulee seinästä ja sähkö pistorasiasta. On kuin selittäisi sialle satelliiteista.
Tietysti pitää maksaa jos haluat asua noin väljästi. Muuta Jakomäkeen kerrostalokoppiin niin pääset halvemmalla. Elämä on valintoja. Sinä olet tehnyt omasi joten älä marise. Kaikkea ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minun eikä muidenkaan ei tarvitse maksaa yhtään enempää autoilusta! Hintoja täytyy laskea tai tämä maa on pian konkurssissa.Mutta yritäppä tällaista nyt selittää ihmiselle, jonka mielestä raha tulee seinästä ja sähkö pistorasiasta. On kuin selittäisi sialle satelliiteista.
Tietysti pitää maksaa jos haluat asua noin väljästi. Muuta Jakomäkeen kerrostalokoppiin niin pääset halvemmalla. Elämä on valintoja. Sinä olet tehnyt omasi joten älä marise. Kaikkea ei voi saada.
Asu sinä vaan siellä rotanloukussasi jatkossakin. Puheistasi huokuu katkeruus läpi. On vaan erikoinen vihan kohde; bensa-autoilijat. Sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyytyväinen autoton kirjoitti:
Puolestani bensa saa maksaa mitä maksaa. Kuka autoa käyttää hän bensan kustantaa. Puolestani bensa saa maksaa 10€/l. Kyllä autoilijoilla rahaa joten turha marmatus saa loppua bensan hinnasta.
Noin fiksu kuin sinä, varmaan tajuat myös, että kun polttoainekustannukset nousevat, nousevat myös kuljetuskustannukset, joten tämä tulee vaikuttamaan myös esim.ruuan hintaan.
Joten ellet syömättä elä, niin välillisesti myös sinäkin kärsit bensanhinnan noususta. Eli kymppiin vaan, niinkö?Ei haittaa. Olen hyödyntänyt Suomen ilmaisen koulutuksen ja hankkinut hyvän ammatin. Rahaa on. Pari vuotta vielä niin ei tarvitse enää edes käydä töissä.
Mukava kuulla, että sinulla menee noin hyvin😀👍. Tämä on hienoa senkin takia, että kun bensan hinta jatkaa nousuaan, meikäläinen lopettaa työt, koska pakollisiin työmatkoihin menee niin paljon rahaa, ettei työnteko kannata, niin onneksi löytyy tukien maksajia👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki maanviljelijät ynnä muut Stadiin! Mikä pakko asua siellä maalla? 😂😂😂
Anna mun kaikki kestää...
Eikös se maanviljely ole melko kannattamatonta touhua? Vaatii kaikenlaisia verorahoista kustannettuja tukia eli muut veronmaksajat rahoittavat sen. K- ja S-ryhmä tuo nykyisin maataloustuotteet Liettuasta ja muista itäblokin maista. Pellot pakettiin ja Stadiin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos SDP ja muut hallituspuolueet jotka teki elokuussa 2020 vuosituhannen suurimman korotuksen polttoaineveroihin. Muistakaa aluevaaleissa.
Aluevaaleissa onkin kysymys bensan hinnasta. 🙄🙄🙄
Ehkä joskus 10 vuotta sitten. Ajat muuttuu, päivitä tietosi.