Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Triptyl 10mg päänsärkyyn, onko kokemuksia haittavaikutuksista?

Vierailija
05.01.2022 |

Hirveä päänsärky ja haluaisin kokeilla tuota kun sitä on mulle määrätty.
Mutta pelottaa ne kaikki haittavaikutukset joita oon lukenut.
Heräänkö aamulla ihan sekopäänä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on määrätty triptyliä migreenin estoon sekä unettomuuteen, ja haittavaikutuksia ole minkäänlaisia.

Vierailija
2/8 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et nukut hyvin kyllä ja suu kuivaa,voit olla vähän hidas aamulla. Vaikuttaa mulla ainakin mielentilaan masentavasti. Muistaakseni sitä piti käyttää muutama päivä ennenkuin alkaa tehoamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile. Migreeni on sen verran kamala olotila, että en hetkeäkään epäröisi ottaa siihen määrättyä lääkettä. Tuo lääke on yleisesti käytetty ja turvallinen. Mä oo varma että migreeni itsessään tekee pahemmin oireita ku tuo lääke.

Vierailija
4/8 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokeillut sitä nukahtamiseen ja huomasin sivuvaikutuksena sen tekevän uhkarohkeaksi. Tyyliin ylittää suojatien katsomatta aikooko autoilija pysähtyä. Mutta tietenkään se ei vaikuta kaikilla tuolla tavoin.

Vierailija
5/8 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Triptyliä migreenikohtaukseen, on voimakkaasti väsyttävä, joten esim. auton rattiin en lähtisi sitä otettuani.

Vierailija
6/8 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taíkasienet ovat maailman paras migreenilääke.

Vierailija
7/8 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuota aikoinaan masennukseen, toki huomattavasti isommalla annoksella - 300mg iltaisin.

Muutamassa vuodessa lihoin 65 kg. Nostattaa ruokahalua ja on lääke johon jää koukkuun. Mulle se teki 'ihanan' euforisen olon ja tietenkin unetti. Lääkkeen lopetin jo 11 vuotta sitten, mutta kaikkia ylimääräisiä kiloja en ole saanut laihdutettua pois. Varmaan vaikutti jotenkin aineenvaihduntaan ja nykyään hitaampi kuin ennen lääkitystä. En enää ikinä ottaisi kyseistä lääkettä oman kokemuksen perusteella.

En ole koskaan tiennyt että tuota määrätään migreeniin. Klotriptyliä mulla oli kans joskus migreenin estolääkkeenä, ei auttanut.

Tietty nyt kun tarkemmin muistelen Triptyliä, niin olihan siinä jotain mainintaa kipukynnyksen nostamisesta, että varmaan se ajatus migreenin hoitamisessa ja se, että auttaa nukahtamaan ja rentouttaa.

Vierailija
8/8 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptyyliä määrätään yleisesti lievään hermosärkyyn ja lievänä nukahtamislääkkeenä, mutta edes 25mg moinen ei vaikuta kummoisesti. Päästä ei ole heittänyt ikinä, saattaa auttaa nukahtamiseen jollakulla jos uniongelmat ovat todella lieviä?