Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö lapsi tarvitse kesälomaa päivähoidosta?

Vierailija
26.04.2015 |

Tässä kun taas ottaa näitä kesälomakyselyjen tuloksia töissä vastaan niin kyllä saa kieltä veren maku suussa purra ettei sano paria valittua sanaa joillekin vanhemmille!

Ihan pokkana ilmoitetaan miten meidän "jaskaelviira" on sitten koko kesän(kin) hoidossa esim 6-7h/pvässä eli koko kesäkuun, heinäkuun ja elokuun ja vaikka olisi 2 vanhemman talous ja vaikka olisi toinen vanhemmista kotona koko ajan ja välillä kumpikin jne. Sinne vaan päivähoitoon joka ikinen päivä ja piste.

Oikeasti, oksettaa!!!!!!!!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te ihmiset jotka sanotte että lapsi ei tarvi lomaa, muista omaa lapsuuttanne ollenkaan??? Kyllä minä ainakin tarvin lomaa päiväkodista, päiväkodissa on jatkuvasti ihan järkyttävä meteli, meillä ei ainakaan pidetä lapsia siellä päivääkään turhaan, mies hoitaa lapset kotona jopa 13h yövuoron jälkeen kun lapset ovat jo 6v.

Vierailija
22/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ikävä niitä aikoja, kun vanhemmilta vaadittiin työvuoro listat joiden mukaan lapsen sai tuoda hoitoon. Ei tämä subjektiivinen oikeus ainakaan lapsia palvele.
Lapset ovat nykyään päiväkodissa enemmän kuin päiväkodin työntekijät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ihmettelen että missä ne vanhemmat luuraavat jotka lomailevat ja lapset ovat sen ajan päiväkodissa? Kun en tunne tai tiedä ainuttakaan. Ja aina tästä niin kovasti puhutaan. Sellaisia vanhempia kyllä tiedän joilla ei ole vielä kertynyt kesälomaa, joten tarvitsevat päivähoitoa kesälläkin.

Vierailija
24/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä törmännyt ja pahempi vielä .vanhempi työtön ja lapsi on 8-17 asti hoidossa joka ikinen päivää tai onni on mummolassa mutta sisko on hoidossa .

Vierailija
25/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:48"]

Espoossa tehdään lastensuojeluolmoitus, jollei lapsella ole vähintään 2 viikkoa lomaa. OIKEIN!

[/quote]

Me jouduttiin ihan pakosta pitämään tänä kesänä lapsi hoidossa koko kesän ilman lomia. Mies on yrittäjä eikä voi laittaa puljua kiinni. Mä olen koulussa kesän yli ma-pe 8-16 (oppisopimus) . Ei kukaan ole kertonut, että meistä on tehty lastensuojeluilmoitus. No hyvä tietää, kun kutsu kuulusteluun tulee!

Vierailija
26/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:48"]

Espoossa tehdään lastensuojeluolmoitus, jollei lapsella ole vähintään 2 viikkoa lomaa. OIKEIN!

[/quote]

Me jouduttiin ihan pakosta pitämään tänä kesänä lapsi hoidossa koko kesän ilman lomia. Mies on yrittäjä eikä voi laittaa puljua kiinni. Mä olen koulussa kesän yli ma-pe 8-16 (oppisopimus) . Ei kukaan ole kertonut, että meistä on tehty lastensuojeluilmoitus. No hyvä tietää, kun kutsu kuulusteluun tulee!
[/quote] toki on myös näitä, joilla ei ole mahdollisuutta saada järjestettyä lomaa lapsellekaan. Syystä tai toisesta ei ole turvaverkkoa eikä varaa palkata kotiin ketään.

Vierailija
27/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:35"]

[/quote]

[/quote]

Teilläkö ei kummallakaan ole vuodessa edes yhtä viikkoa vapaata, jolloin lapsikin saisi lomailla vuoden aikana yhteensä kaksi viikkoa? En ole vielä törmännyt opiskelijaan (enkä kyllä yrittäjäänkään), jolla ei olisi koskaan lomaa.

Vierailija
28/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä millaisia lapsia ne ikuisesti hoidossa viihtyjät ovat ja millaiset kotiolot heillä on. Vai eivätkö vanhemmat halua nähdä totuutta. Omat 4v ja 5v kyllä viihtyvät hoidossa, mutta jos saavat valita, niin aina valitsevat kotipäivän. Lisäksi väsymys alkaa kevättä kohti näkyä. Alkavat olla loman tarpeessa. Onneksi tänä kesänä meille ruhtinaallinen 8viikon loma. Lapset kotona ilman muuta!

Vierailija
29/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:31"]Minä kyllä ihmettelen että missä ne vanhemmat luuraavat jotka lomailevat ja lapset ovat sen ajan päiväkodissa? Kun en tunne tai tiedä ainuttakaan. Ja aina tästä niin kovasti puhutaan. Sellaisia vanhempia kyllä tiedän joilla ei ole vielä kertynyt kesälomaa, joten tarvitsevat päivähoitoa kesälläkin.
[/quote]
Ei noita oikeasti ole läheskään niin paljoa kuin tämä kaikki poru antaisi ymmärtää. Ihan yksittäistapauksia ovat keskenään lomailevat vanhemmat, joiden lapset ovat ihan koko kesän hoidossa. Kyllä ne vähät täysin lomattomat lapset ovat huono-onnisten pätkätyöläisten ja opiskelijoiden lapsia, joiden vanhemmillakaan ei ole lomaa, tai hoidossa sosiaalisin perustein. Viime keväänäkin jossain lehtijutussa oli soitettu jonkun keskikokoisen kaupungin päiväkotitoimen johtajalle, eikä siellä oikeasti ollut yhtäkään tällaista lasta joka olisi koko kesän hoidossa vaikka vanhemmilla lomaa.

Vierailija
30/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset aloittaa kesäloman 12.6 ja menevät takaisin 18.8 :) 

Vierailija
32/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:38"]

Ihmettelen myös samaa. Omassa lapsuudessani olin päivähoidossa "jonkun aikaa". En tiedä enkä ole kysynyt, miten 80 -luvun alkupuolella äitiyslomat ja hoitovapaat ovat menneet. Mutta jäin kotihoitoon kun siskoni syntyi, olin tuolloin juuri täyttänyt 4v. Siitä eteenpäin kouluikään asti kävin seurakunnan päiväkerhossa kahtena päivänä viikossa, 4 h /kerta (siskolla sama kun oli tarpeeksi vanha menemään noihin päiväkerhoihin). Meillä oli kyllä äiti osittain töissä (vanhemmat olivat yrittäjiä) ja kaiket kesät oltiin mummolassa eikä meitä siellä kukaan vahtinut. Pappa saattoi vähän huudella, jos ei hetkeen mukuloita näkynyt eikä kuulunut.

[/quote]

Oliko teidän vanhemmatkin mummolassa vai olitteko te siellä hoidossa?

Vierailija
33/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te päiväkotien henkiläkunta tiedätte niin tarkkaan, että kuk aon kotona, kuka töissä ja kellä on lomaa milloinkin?

Ettei nyt olis kuitenkin niin, että te siirrätte omia angstejanne vieraisiin ihmisiin ilman tiedon häivääkään. Vaikka teillä arvon lähihoitajat on kesäloma kesällä, on paljon aloja ja työpaikkoja joissa lomaa ei saa kesä/heinä/elokuun aikana ollenkaan. Meidän taloudessa raha taotaan juuri noina aikoina.

Vierailija
34/34 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Unohdit mainita sen tärkeimmän eli VUODESSA. Lomaa ei voi velvoittaa kesäaikaan. Ls tehdään kun lapsella ei ole lomaa vähintään kaksi viikkoa VUODESSA.