G: KETKÄ PYYDÄT KUMMIKSI LAPSELLESI? ov
Meinaatko pyytää sukua miehen vai itsesi puolelta?
Entäs kavereita?
Avoliitossa oleva pariskunta, entä jos eroavat, haittaako?
Kuinka monta kummia on sopiva määrä?
Kommentit (11)
oon lapsuudenkaveri ja varmasti muistaisin aina lasta!!
Toiset sain valita mä, toiset mies. Tosin mä vähän avitin miestä valinnassa ;-).
Haluttiin sellaiset kivat, kunnolliset, lapsirakkaat kaverit kummeiksi. Sellaiset, joiden uskottiin olevan kiinnostuneita lapsestamme. Ei ole väliä, osteleeko mitään (joskin veikkaan, että juhlapäivinä muistetaan).
Yksi omista sisaruksistani ja hänen puolisonsa. He ovat oikeasti ainoat luterilaiset läheisemme. Muu minun sukuni joko ei kuulu kirkkoon taikka en ole ollut kanssaan tekemisissä ikuisuuteen. Miehen suvussa taas ei ole muuten ketään luterilaista. Ystäviä ei ole hirveän monia sellaisia läheisiä, joitten luulisi pysyvän matkassa läpi elämän, ja heistä ei yksikään satu olemaan luterilainen.
Vaikka tulisi siis useampia lapsia, niin noita kahta olisi kai sitten pyydettävä kummeiksi kaikille, jos tahtoo luterilaisiksi kastaa.
Toivottavasti kaveri ei pitäis sitä esteenä. Tahtoisin olla mukana lapsen elämässä, muistaa ja nähdä heitä usein! Luulen kuitenkin, et pyytävät sukulaisia,,,
Mulle kummius ois kunniatehtävä!!! Mulla ei oo vielä kummilapsia!
3
1. lapsella kummeina minun 2 serkkua, miehen serkku ja 1 hyvä kaveri
2. lapsella kummeina minun serkku, veli ja kaveripariskunta
3. lapsella kummeina miehen pikkuserkku, minun serkku + hänen avovaimonsa ja miehen täti
4. lapselle tulee kummeiksi miehen hyvä ystävä, mun pikkuveli ja miehen veli + hänen avovaimonsa
mun täti ja hänen aviomies.
Ehtoina oli että läheisiä, sukulaisia ja ollaan tekemisissä muutenkin.
Jos toinen lapsi tulisi niin kummiksi tulisi mun toinen sisko ja sitten olisi vaikea päättää toista kummia.
Kavereita tulee ja menee, suku on (joskus valitettavasti) ja pysyy.
miehen siskopuoli äidin puolelta, isän puolen sisaret ovat niiiin keskenkasvuisia vaikka ovatkin vanhempia kuin tämä 18-v. Toinen kummi ehkä yksi minun sisaristani.
Älkää tehkö sitä virhettä, että otatte liian vähän kummeja! Meiltä ainakin yksi on kadonnut (lapsi vasta 2!) kuin tuhka tuuleen --- ei pidä yhteyttä, ei muista lasta, ei koskaan käy.
Lisäksi älkää tehkö sitä virhettä, että mietitte, että kakkoselle/kolmoselle pitää jättää myös tosi hyviä ystäviä kummeiksi (vaikka usein niin käykin, että on aika PALJON ystäviä). Me tehtiin se moga, että tiedettiin, että halutaan yksi tosi hyvä ystäväpariskunta lapsellemme kummiksi, mutta sitten ajateltiin, että otetaan vasta seuraavalle lapselle. Ja nyt me ei voida enää saada lapsia ja meillä on pari TOSI kelvotonta kummia (plus tuo yksi kadonnut) ja harmittaa, kun nämä rakkaat ystävät eivät nyt olekaan lapsemme kummeja. Tiedän, että olisivat erinomaiset kummit! *nyyh*
Ei me sitä sukulaisuutta ajateltu ja yhtä lukuun ottamatta kaikki asuvat kauempana, yhteensä neljä kummia siis. En minä mitään välimatkoja mieti vain henkilöitä.
Omat kummilapseni asuvat kaukana. Johtuen siitä että minä muutin kauas. Myös yksi kummilapseni on entisen poikakaverin siskon lapsi ja kyllä minä yhteyttä pidän. Ei se mahdollinen ero ole este olla pyytämättä kummiksi..... Itselleni on aina selvää että kaveri tai sukulainen pyydetään puolisoineen kummiksi. Mikän ei ole niin noloa kun pyytää ainoastaan toista. Kaveripiirissäni on ihan sanomattakin selvää joko molempia pyydetään tai ei toista yksinään. Tietty jos seurustelu on ihan tuore tapaus, mutta jos vaikka asutaan kimpassa.
- ihmisen ominaisuudet, minkälaisen ihmisen haluat lapsesi kummiksi
- lahjoja en pitäisi niin kovin tärkeinä, mutta sitä pitäisin, että ihminen haluaisi viettää aikaa lapseni kanssa esim. harrastaa jotain kivaa tai vaikka vain jutella ja leikkiä
- maantieteellisen etäisyyden, en valitsisi kummia kovin kaukaa
- pitäisi olla sekä mies että naiskummeja
- sukulainen on siinä mielessä hyvä, että hän tapaa lasta " väkisinkin" esim. juhlapyhinä
- mutta ystävät ovat toisaalta vielä parempia, koska he ovat usein elämänarvoiltaan samanlaisia kuin minä itse
- mieluiten valitsisin sellaisen henkilön, jolla ei olisi vielä kovin montaa kummilasta, jos on liikaa kummilapsia, ei ehdi paneutua heihin kaikkiin
- kummeissa voisi olla myös eri-ikäisiä ihmisiä