"Sinun rasittava arkesi on lapsesi lapsuus"
Muistakaa mammat tämä, kun valitatte, kuinka raskasta arki pienten lasten kanssa on. Itse olette sitä halunneet ja lapsellenne se kuuluisi olla onnellinen lapsuus.
t. Vela, joka ei jaksa kuunnella perheellisten ystäviensä ainaista valitusta.
Kommentit (30)
Miksi ei saa välillä valittaa, jos kuitenkin hoitaa äitiyteen, työhön ja muuten elämään liittyvät asiat hyvin?
Älä.sinäkään hankkiudu parisuhteeseen, sen jälkeen valittaminen on kielletty
Mä taisin olla ainoa joka tunnistin ap, een varastaman lauseen ja tiedän kuka noin on alunperin kirjoittanut. ;)
Aina kannattaa varoa kun kopioi muiden tekstejä.
Asian voi nähdä toisinkin päin: Ollessani kotona pienten lasteni kanssa sain jatkuvasti kuulla nälvimistä siitä, kuinka vain laiskottelin ja roikuin kotona mieheni siivellä.
Ei mua häiritse kuunnella lapsellisten ystävieni valittamista. Kaikki me valitetaan joskus. Mä oon iloinen siitä, että he saavat päästellä höyryjä ulos. Sitten jaksaa taas paremmin.
Terv. Vela
Ei lapset mene rikki siitä jos näkee äidin/isän väsyvän. Se on ihan inhimillistä että väsyy. Eihän me aikuiset olla mitään koneita joiden elämä on yhtä hymyä ja onnea. Elämäntilanteet muuttuu ja sen mukaan eletään.
Mä olen ainakin suoraan sanonut lapsille että äiti on nyt tosi väsynyt (olen v 12 raskaana ja kuolemanväsynyt) ja nyt tehdään vain näin ja sitten kun jaksetaan niin tehdään asiat paremmin ja enemmän. Lapset ovat sopeutuvaisia ja meillä saa lapset tällä hetkellä olla enemmän esim. tietokoneella jotta voin ottaa voimaannuttavat tirsat. Tätä ei lapset pistä pahakseen. ;) En koe syyllisyyttä tästä sillä tiedän että tämä helpottaa ja mies on kaverina ja touhuaa töiden jälkeen lasten kans. :)
Jokaisella, jopa lasten vanhemmilla on oikeus ja lupa valittaa ja väsyä. Ei se tarkoita että vihaa lapsiaa. Lapset osaa olla vaativia vaikka kuinka olisi valmistautunut siihen. :P
Ja itse ainakin voin heti paremmin kun olen saanut jollekin purkaa väsymystäni/turhautuneisuuttaani.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 16:44"]
Emme me äidit ja isät mitään yli-ihmisiä ole vaikka lapsia teimmekin ja heitä rakastammekin. Arki on joskus raskasta, mutta sellaista se nyt vain on.
Lapsiperheen arki on jotain mistä vela ei valitettavasti voi mitään tietää.
[/quote]
Noi velat on ainakin töissä kaikista laiskimpia työntekijöitä.
Veloille: sinun yksinäinen vanhuutesi ei kiinnosta ketään.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:37"]
Mä taisin olla ainoa joka tunnistin ap, een varastaman lauseen ja tiedän kuka noin on alunperin kirjoittanut. ;)
Aina kannattaa varoa kun kopioi muiden tekstejä.
[/quote]
Et ole ainoa, aika tunnettu sitaattihan tuo on. Ja juuri siksi ap on pannut sen sitaattimerkkeihin eikä esittänyt omanaan.
Musta tuo lause on ihan hyvä meidän kaikkien vanhempien muistaa. Onhan arki välillä rankkaa, se voi olla rankkaa myös lapsettomilla, mutta lasten kanssa olisi hyvä muistaa välillä hullutellakin siinä arjessa. Ja lasten kuullen arjen rankkuuden jauhaminen on karhunpalvelus niille lapsille mutta myös itselle. Se on vähän sama asia kun työyhteisössä. Jos on joku työkaveri joka koko ajan valittaa miten on töissä niin rankkaa, niin kohta koko työyhteisö väsyy. Tämä ei tarkoita sitä etteikö epäkohdista saisi sanoa, mutta sellainen tyhjä jauhaminen miten kaikki on huonosti ja rankkaa ilman ratkaisuehdotuksia väsyttää kaikki ympärillä olijat ja myös valittajan itsensä. Tämä pätee myös kotielämässä. Mitä enemmän valitat, sen raskaammalta ja näköalattomalta tuntuu.
Kyllä mun arkeni on välillä ihan saatanan rasittavaa. Lapsenikin ovat välillä aivan saatanan rasittavia. Tämä on totuus. Eikä totuuden ääneen sanominen ole "valittamista". En kuitenkaan koskaan vaihtaisi turhanpäiväiseen, tyhjään ja sisällöttömään kuorielämään joka ei toki olisi yhtä rasittava, mutta toisaalta ei myöskään yhtä merkityksellinen.