Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaatko jos sinulle soittaa joku jonka numeroa sinulla ei ole?

Vierailija
05.01.2022 |

Itse olen lopettanut vastaamisen, jos en odota puhelua. Tullut viime aikoina niin paljon huijauspuheluita.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin soi nykyään aika vähän. Soittaja on joko äitini, lapseni, mieheni, isäni tai muutama ystävä. Aiemmin tarkastin vieraat numerot jostain numeropalvelusta, mutta eipä sieltä välttämättä löytynyt näiden puhelinmyyjien tietoja.

Olen tehnyt markkinointikiellon Robinson-rekisteriin kolmen vuoden välein. Eipä se näköjään kaikkea kotihäirintää estä. Tiedän kyllä, miten toimia, jos haluan vaihtaa liittymää tai tilata lehden. Tosin viimeksi mainittua ei tule tapahtumaan.

Vanhemmille pitää säännöllisin väliajoin muistuttaa, että epämääräisiä meilejä tai tekstareita ei avata ja että voin tarkastaa, että onko joku oikealla asialla. Heitä riesaavat myös ovelta ovelle -myyjät. Hälytyslaitteet ja kattojen uusimiset ovat usein olleet viime vuosina tyrkytyksen kohteena.

Vierailija
42/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan jenkkityyliin, Haloo, jos ei sitten puhuta selvää suomea, katkaisen puhelun ja tsekkaan numeron netissä.

Jos soittajaa alkaa kysellä jotain, niin en vastaa kyllä-sanalla ikinä, vaan teen vastakysymyksen esim. Kuinka niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa. Soiton jälkeen haen numeron. 90% tapauksista on huijari tai myyjä. Jos on oikeaa asiaa, soitan takaisin.

Minulla on toiminimi, joka ei ole samanlaisen suojan piirissä kuin yksityishenkilöt. Huijareiden unelma.

Vierailija
44/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on vastata jos on vaikka työasia.

Vierailija
45/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan pikaisesti soittajan.

Vierailija
46/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa, koska se 99% varmuudella on joku myyjä tai huijauspuhelu.

Vierailija
47/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa puheluista, joita minulle tulee, tulee minulle tuntemattomista numeroista. Puhelimeni on työpuhelin, ja vastaan siihen aina työaikaan jokaiseen puheluun, koska se on osa työtäni. Jos siellä on microsoft-intialainen höpöttämässä, höpötän takaisin kunnes ne itse hermostuvat ja lyövät luurin kiinni. Mitään puhelinmyyjiä tuohon ei soittelekaan.

Vierailija
48/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Jos lehtimyyjä niin kysyn ensimmäiseksi että onko pistekirjoituksella. Jos kaupittelee muuta niin "edunvalvojani tulee vasta huomenna". Lyhyeen loppuvat.

Vierailija
49/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Fonecta Caller käytössä, jos numeroa ei löydy sieltä en vastaa.

Laitan puhelimen myös usein äänettömälle kun haluan olla rauhassa.

En ole puhelimeni orja.

Vierailija
50/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan, aika usein soitetaan Kelasta, lapsen terapeutit, neuvola, lääkäri, päiväkoti jne. vaikka en ole osannut odottaa puhelua.

Vierailija
51/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vastannut vuosikausiin enää, ellen tiedä odottaa puhelua jostain. Jos se olisikin joku viranomainen numeron ehtii googlata ja selvittää kyllä.

Vierailija
52/53 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, ellei numero ihan selkeästi ole joku kilometrin mittainen rimpsu. Näihin vastaan niin etten sano puhelimeen mitään, vaan odotan että vastapuoli alkaa huhuilemaan. Huhuilusta sitten tietää soitteleeko siellä suomalainen jollain järkiasialla, vai helou, helou -mistä lie, jolloin laitan vain luurin kiinni mitään sanomatta.

Vierailija
53/53 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Laittakoon tuntematon viestin jos tärkeätä asiaa. En ole puhelimen orja ja olen tavoittamaton kun niin haluan. Voin olla syömässä, töissä, suihkussa, paskalla, päiväunilla, panemassa tai mitä vaan. Velvollisuuteni ei ole päivystää puhelimen ääressä 24/7 ja vastailla yhtään kellekään, saati tuntemattomiin numeroihin.

Ei, ei sun tarvi edes pitää koko puhelinta, kun tuntuu olevan ihan turha kapine sulle. 

Terveisin puhelinmyyjä? Sori vaan, mutta jos jollain on oikeasti asiaa, hän voi jättää tekstarin. Niitäkin tulee kyllä turhia kaupusteluja ihan tarpeeksi.

Miten niin puhelinmyyjä? Kai nyt joku muukin voi ymmärtää puhelimen perimmäisen käyttötarkoituksen. Jos asia pitää saada hoidettua nopeasti, silloin soitetaan. Jos on aikaa odotella, silloin asian voi jättää viestittelyn varaan.