Vastaatko jos sinulle soittaa joku jonka numeroa sinulla ei ole?
Itse olen lopettanut vastaamisen, jos en odota puhelua. Tullut viime aikoina niin paljon huijauspuheluita.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Laittakoon tuntematon viestin jos tärkeätä asiaa. En ole puhelimen orja ja olen tavoittamaton kun niin haluan. Voin olla syömässä, töissä, suihkussa, paskalla, päiväunilla, panemassa tai mitä vaan. Velvollisuuteni ei ole päivystää puhelimen ääressä 24/7 ja vastailla yhtään kellekään, saati tuntemattomiin numeroihin.
Ei, ei sun tarvi edes pitää koko puhelinta, kun tuntuu olevan ihan turha kapine sulle.
Haluaisit minun olevan kokoajan kaltaisiasi varten? Ei, en ole. Määrään omasta puhelimestani itse ja mitä sillä teen.
Vierailija kirjoitti:
Paree oisi vastata, voi olla työjuttuja tai viranomainen. Ulkomaannumeroihin en vastaa ja ne huijauspuhelut on helppo lopettaa heti kun mainitaan "Microsoft".
Weetuun työjutut tuntemattomista numeroista. Viranomaisia en pelkää, painukoot helvataan ne hullut ja nuolkoot hevoseni persiin pellet :)
PIIP-puhelinoperaattori soittaa aika ajoin. En vastaa, koska en tarvitse huippunopeaa nettiyhteyttä. :)
Se on riesana, että soittavat mielestäni AINA eri numerosta. Olen tallentanut monta numeroa "älä vastaa 1/2/..."-nimellä, mutta aina soittavat eri numerosta.
Vastaan, koska mulle soittelevat erilaiset ihmiset erilaisissa asioissa.
En. Pistän puhelimen kaappiin vaatteiden alle ja piiloudun sängyn alle. Ei sitä tiedä mitä sieltä puhelimesta tupsahtaa
En, siellä on vain puhelinmyyjiä ja huijareita. Satunnaisia haluuks nussia puheluita lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
PIIP-puhelinoperaattori soittaa aika ajoin. En vastaa, koska en tarvitse huippunopeaa nettiyhteyttä. :)
Se on riesana, että soittavat mielestäni AINA eri numerosta. Olen tallentanut monta numeroa "älä vastaa 1/2/..."-nimellä, mutta aina soittavat eri numerosta.
voit tallentaa ne kaikki yhden älä vastaa -kontaktin alle. ei tarvi jokaiselle laittaa omaansa
Vastaan. Ainoa puhelimeni samalla myös työpuhelin. Koska liittymä on työnantajan nimissä, myyntipuheluita tai huijareita ei tule usein. Aina ei ulkomaisista kauppamiehistä oikein ole varma, onko totta vai huijaus, kauppaavat työhön liittyviä kursseja ja palveluita, mutta en osta mitään. Samoin headhuntereita on ollut kaikenkarvaisia, joillain ei selvästi ollutkaan mitään paikkaa tarjolla. Kyllä minulle tulevat puhelut yleensä ihan asiaa (työ- tai yksityis-) koskevat.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, voi koskea lapsia tai iäkkäitä vanhempia.
Tämä on ärsyttävää. Ei koskaan tiedä, mitä on tapahtunut ja sydän pamppaillen vastaat tuntemattomaan numeroon peläten sen koskevan lähimmäisiäsi.
Vastattuasi joku aloittaa sen hemmetin myyntiliturgian!
Riippuu numerosta, jos on suomalainen, niin yleensä vastaa. Ja jos on 0295-alkuinen, niin vastaan. Itse asiassa mun puhelin soi keskimäärin kerran kuukaudessa, joten suurta ongelmaa ei ole.
Jos on odotettavissa joku puhelu, vastaan. Numeroni on salainen, joten harvoin siihen tulee muita kuin asiallisia soittoja. Mutta jos olen vähänkin epävarma, annan mennä vastaajaan.
Työpuhelimeen vastaan tietysti aina työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaan, voi koskea lapsia tai iäkkäitä vanhempia.
Tämä on ärsyttävää. Ei koskaan tiedä, mitä on tapahtunut ja sydän pamppaillen vastaat tuntemattomaan numeroon peläten sen koskevan lähimmäisiäsi.
Vastattuasi joku aloittaa sen hemmetin myyntiliturgian!
Minkä ihmeen takia et tee markkinointikieltoa?? En ymmärrä näitä myyntipuheluista valittajia, jotka eivät sen vertaa viitsi, että kieltäisivät markkinoinnin.
Vierailija kirjoitti:
Et osaa sanoa, että haluat heidän poistavan yhteystietosi listoiltaan? Jos heillä ei ole sinulta lupaa säilyttää yhteystietojasi, niin he rikkovat GPDR-sopimusta.
Eri asia, jos sinulla on liittymän ehtona, että markkinointi pitää sallia. Itsekin saan liittymään liittyviä tekstiviestejä, mutta olen asettanut niihin, ettei niistä tule ilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Laittakoon tuntematon viestin jos tärkeätä asiaa. En ole puhelimen orja ja olen tavoittamaton kun niin haluan. Voin olla syömässä, töissä, suihkussa, paskalla, päiväunilla, panemassa tai mitä vaan. Velvollisuuteni ei ole päivystää puhelimen ääressä 24/7 ja vastailla yhtään kellekään, saati tuntemattomiin numeroihin.
Ei, ei sun tarvi edes pitää koko puhelinta, kun tuntuu olevan ihan turha kapine sulle.
Terveisin puhelinmyyjä? Sori vaan, mutta jos jollain on oikeasti asiaa, hän voi jättää tekstarin. Niitäkin tulee kyllä turhia kaupusteluja ihan tarpeeksi.
Tietenkin puhelimeen vastataan. Joku voi tavoitella tärkeässä asiassa. Ei ole iso vaiva lopettaa puhelua, jos se on turha... ja harvoin on, kun olen laittanut markkinointieston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa sanoa, että haluat heidän poistavan yhteystietosi listoiltaan? Jos heillä ei ole sinulta lupaa säilyttää yhteystietojasi, niin he rikkovat GPDR-sopimusta.
Eri asia, jos sinulla on liittymän ehtona, että markkinointi pitää sallia. Itsekin saan liittymään liittyviä tekstiviestejä, mutta olen asettanut niihin, ettei niistä tule ilmoitusta.
Mulla on taloyhtiön netti, johon kauppaavat nopeampaa yhteyttä. En siis ole tehnyt mitään, koska tästä asiakkuussuhdetta ei noin vain päätetä. Mutta en siis vastaa tuntemattomiin numeroihin, joten ihan sama vaikka soittaisivat joka päivä.
En vastaa numeroon, joita en tunne, tai jos en odota keltään tietyltä soittoa, ellei soittaja jätä sitten tekstiviestin.
Yrittäjä vastaa aina. Luuri kiinni jos on liittymäkauppias tai muu huijari.
Avasin vuosipari sitten Telialta uuden liittymän. Parin päivän kuluessa siihen tuli teskstiviesti, jostain maksamattomasta n 100 euron maksusta. Ilmoitin Teliaan vaihtavani numeroa ja sain uuden numeron. Siiihenkin uuteenkin alkoi tulla joka päivä soittoja oudoista numeroista.
(ts. vanhat liittymät lähtee uuteen jakoon liian nopeasti)
Uusi liittymä ehti olla minulla alle 2 viikkoa, kun peruin kokonaan sen liittymän.
Hain sen jälkeen kaupasta prepaid-liittymän, siihen ei ole tullut yhtäkään häirikkösoittoa.
No eikä ole. Laitappas jo korkki kiinni.