Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalattu paneelikatto

18.09.2006 |

Voi meitä pöhköjä talonrakentajia, kun otimme ihan törkeen suuren urakan itsellemme (itse talon rakentamisen lisäksi), kun päätimme maalata kattopanelit!!! Oispa joku sanonut, että unohtakaa koko juttu!!! No mutta nyt ne sitten on maalattu, mutta mitäs nyt, kun maali halkeilee ponttien kohdalta, vaikka olenkin laittanut niihin akryylimassaa? Onkohan sitä vain yksinkertaisesti ollut liian ohuelti vai mikä on syy? Toivottavasti joku tietäisi... Maalikaupassa tänään kävin kysymässä, niin mitään muuta järkevää mönjää siihen tarkotukseen ei kuulemma ole. Käskettiin vain laittamaan uudemman kerran ja maali päälle. Nice!!!

Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

123ansku:

maali halkeilee ponttien kohdalta, vaikka olenkin laittanut niihin akryylimassaa?

MIKSI maalattaviin paneeleihin pitäisi ylipäätään laittaa akryylimassaa? Siis mitä sen on tarkoitus tehdä? En ymmärrä.

Puiset paneelithan maalataan (periaatteessa) niin, että ensin käsitellään oksalakalla oksankohdat ja sitten vedetään pari kerrosta maalia päälle. Sitten paneelit ammutaan paikalleen. Minä en jaksanut edes tuota oksalakkaa käyttää, mutta hyvin on katto " toiminut" .

Vierailija
2/2 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

akryylimassaa? mihin ja miksi?

en ikipäivänä suostuisi puuhun laittamaan akryylimassaa.

Miten se maali on halkeillut siis? Millä maalilla ja miten maalasitte?

Me on maalattu ensinnäkin vanhaa paneelikattoa, jolloin piti vaan maalata päälle eikä pontteja voinut maalata " sisältä" . Joistakin kohdista maali halkesi seuraavana talvena, kun puu kutistui kuivassa huoneilmassa, mutta paikkamaalaamalla sekin hoitui.

Olemme tehneet myös uusia huoneita, ja olemme maalenneet itse niidenkin kattopaneelit, mutta homma onnistuu helpommin kun maalaa yhden kerroksen ennen paneelien naulaamista, sillä vältetään puunvärin esiintuleminen puun kutistuessa talvella. Toinen maalauskerta tehdään valmiille paneelipinnalle.

Millä maalilla olette paneelit maalanneet? Me ollaan käytetty Luja-pintamaalia puolikiiltävänä, johon olen tykästynyt kovasti. Puolihimmeääkin kokeiltiin samaa merkkiä yhteen huoneeseen, mutta se ei ole yhtä kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan