Apua, tampaxin imevin tampooni on alle tunnissa
narua myöten veressä niin, että siteeseenkin asti valuu. Tätä on kestänyt nyt melkein kolme vuorokautta. Nämä ovat ensimmäiset kuukautiset sitten kuopuksen syntymän ja esikoisen jälkeen ei ollut näin hurjat vuodot. Onko aivan normaalia?
Kommentit (15)
Mulle laitettiin hormonikierukka runsaiden vuotojen vuoksi. Oli just tollaset menkat, ettei mitkään suojat riittäny.
Muistan joskus kun ekat menkat synnytyksen jälkeen alkoi, laitoin junamatkan ajaksi tamponin ja siteen. Kun pääsin junasta ulos n25min päästä, verta oli polvissa asti. Ei siinä mitään, helvetti sentään. Kiiitti.
Mä jouduin käyttämään kahta suurinta kokoa olevaa tamponia yhtaikaa selvitäkseni 2h ilman vessaa, joten siinä mielessä kuulostaa "normaalilta". Nyt kun syön pillereitä, ei tuota vaivaa onneksi enää ole.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:50"]Mä jouduin käyttämään kahta suurinta kokoa olevaa tamponia yhtaikaa selvitäkseni 2h ilman vessaa, joten siinä mielessä kuulostaa "normaalilta". Nyt kun syön pillereitä, ei tuota vaivaa onneksi enää ole.
[/quote]
Mulla on nyt minipillerit. Ap
Mulla oli kanssa ekat synnytyksen jälkeen tuollaiset. Ei onneksi enää sen jälkeen.
Minullakin on muutamat menkat synnytyksen jälkeen tuollaiset. Valui ja valui. Kyllä ne tasaantuivat. Muista juoda paljon ettei tule nestehukka!
Huh luulin jo saaneeni jonkun taudin tai, että kohtu on jotenkin vaurioitunut :D Ap
Sun kannattaa ihan suosiolla ostaa varoiksi tenan inkontinenssisuojia, ne imee paljon paremmin kuin terveyssiteet.
t:vuotohäiriöinen
Mulla ob on pitävämpi kuin tampax.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:50"]Mä jouduin käyttämään kahta suurinta kokoa olevaa tamponia yhtaikaa selvitäkseni 2h ilman vessaa, joten siinä mielessä kuulostaa "normaalilta". Nyt kun syön pillereitä, ei tuota vaivaa onneksi enää ole.
[/quote]
Miten saat sen toisen kaivettua sieltä ulos? Onko sen narun päässä tamponikoru josta vetäiset?
Rautaa pitää syödä kans jos on noin runsaat kuukautiset. Tamppoonin kanssa kannattaa käyttä reilua sidettä, ei mitään pikkuhousunsuojaa.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:10"]
Mulla ob on pitävämpi kuin tampax.
[/quote]
Sama. Täältä löysin vinkin ja jopa ne minimallit pitävät paremmin. Sen jälkeen kuin vaihdoin tampaxin ob:hen, ei ole tullut yöllä ohivuotoja. Tartten siis yösiteen ja tamponin parina ensimmäisenä yönä, koska vuoto on kovaa. Jopa rainbow-tamponit pitävät paremmin kuin tampaxit, niitäkin jouduin kerran kiireessä ostamaan, en muista oliko rahat vähissä vai mikä.
Käytän itse sitä normaali kokoista eli pienintä tamppooni jonka olen löytänyt ja itselläni ongelma on taas se että sattuu kun otan tamppoonia pois eli kun vaihtaisin sen. Tuntuu todella vastenmieliseltä,ihan kuin oma kudokseni olisi tamppoonissa kiinni kun vedän sitä ulos. :( Saakohan mistään pienempiä kuin kauppojen normaali kokoiset?
Osta vihreä paketti OB:ta, paljon parempi ja imevämpi, kuin Tampax.