Työtarjous
Ilmoitanko työkkäriin ettei ole "sopiva" työ?
Sain työtarjouksen työkkäriltä osa-aika työhön johon periaatteessa pääsisin. Hieman kaukana asuin palkastani muttei niin paljoa etteikö sinne jalan sitten pääsisi.. (n.6km)
Työ ei varsinaisesti kiinnosta, joskin siitä saisi työkokemusta, mutta opiskelen vielä ja hain yhteyshaussa ammattikouluun, joka taas on aivan toisella puolella kaupunkia.
Tämän työn kesto on yli 12 kuukautta.
Karenssia saa jos ei hae tähän työhön eikö?
Sillä ei sinänsä ole väliä koska en muutenkaan saa työttömyystukia yms..
Onko jotain muuta sanktiota jota tästä saisi jos en vain hae ja jos ilmoitan ettei ole sopiva työ ja työkkärissä ollaan erimieltä?
Lisäkysymykse: Saako työkkäri tietää onko sinne oikeasti hakenit vai ei?
Kommentit (16)
Tottakait sä haet sinne, työkkäri kyllä saa tietää, ellet hae.
Miksi et hakisi? Siis mikä on oikea syy?
Et sä ole ainoa joka sen niin sanotun tarjouksen on saanut. Haet paikkaa kiltisti ja jos ihme tapahtuu ja saatkin paikan, niin sitten alat miettimään asiaa tarkemmin.
Laita kunnon palkkapyyntö vaikka hakemukseen :)
Mullekin jäi vähän epäselväksi, miksi et hakisi työtä? Koulut loppuu kesäksi, joten sulla on hyvin aikaa käydä siellä ainakin kesän ajan. Katsot sitten syksyllä uudelleen kun tiedät saitko opiskelupaikan.
Työkkäri saa tietää, ellet hae, jos on osoittanut hakutarjouksen sinulle. Hae työhön ja jos pääset kouluun, voit irtisanoutua työstä, ellet saa sopimaan sitä opiskelun kanssa yhteen. Ps. ei montaa muutakaan kiinnosta tekemänsä työ. Rahan takia sitä työtä tehdään.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:14"]Tottakait sä haet sinne, työkkäri kyllä saa tietää, ellet hae.
Miksi et hakisi? Siis mikä on oikea syy?
[/quote]
No sen opiskelu paikan saaminen syksyllä.
Kärsin lievästä masennuksesta eikä stressi opiskelusta JA työstä kuulosta kovin houkuttelevalta.
Ap
Opiskelet vielä? Siis nyt vai tulevaisuudessa? Kyllä sinun pitää hakea tuota työtä. Jos pääset opiskelemasn (kaikki eivät pääse), niin sitten lopetat työt. Tuskin sitä kuitenkaan saat, kun haastattelussa kertot, että lähdet syksyllä opiskelemaan, jos pääset.
Työtarjous on kuitenkin vain tarjjous ja samaa paikkaa hakevat monet muut. Sinun on nyt haettava sitä kuitenkin. Sinun on itse kerrottava te-toimistoon haun tulos.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:19"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:14"]Tottakait sä haet sinne, työkkäri kyllä saa tietää, ellet hae. Miksi et hakisi? Siis mikä on oikea syy? [/quote] No sen opiskelu paikan saaminen syksyllä. Kärsin lievästä masennuksesta eikä stressi opiskelusta JA työstä kuulosta kovin houkuttelevalta. Ap
[/quote]
Jos sä saat sen opiskelupaikan, voit irtisanoutua siitä työstä tuon perusteella...
Tietysti sä haet sinne, ootko tyhmä?
jos pääset edes haastatteluun asti niin voit siellä kertoa, että jos pääset kouluun niin olet käytettävissä vain viikonloppuisin. Jos ne vielä sen jälkeen haluaa sut niin sehän on vaan hyvä.
miksi olet työkkärin asiakas, jos et saa tukea? Vai saatko sossulta?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:20"]Tietysti sä haet sinne, ootko tyhmä?
jos pääset edes haastatteluun asti niin voit siellä kertoa, että jos pääset kouluun niin olet käytettävissä vain viikonloppuisin. Jos ne vielä sen jälkeen haluaa sut niin sehän on vaan hyvä.
miksi olet työkkärin asiakas, jos et saa tukea? Vai saatko sossulta?
[/quote]
En saa tukea koska olen päätoimisesti opiskelija.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:20"]Tietysti sä haet sinne, ootko tyhmä? jos pääset edes haastatteluun asti niin voit siellä kertoa, että jos pääset kouluun niin olet käytettävissä vain viikonloppuisin. Jos ne vielä sen jälkeen haluaa sut niin sehän on vaan hyvä. miksi olet työkkärin asiakas, jos et saa tukea? Vai saatko sossulta? [/quote] En saa tukea koska olen päätoimisesti opiskelija. Ap
[/quote]
No miksi ihmeessä sitten olet työkkärin asiakkaana tässä vaiheessa? Miksi saat työkkäriltä työnhakuosoituksia, jos olet päätoiminen opiskelija? Oletan, että et ole aiemmin ollut opiskelujen ohella päätoimisesti myös töissä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:20"]Tietysti sä haet sinne, ootko tyhmä? jos pääset edes haastatteluun asti niin voit siellä kertoa, että jos pääset kouluun niin olet käytettävissä vain viikonloppuisin. Jos ne vielä sen jälkeen haluaa sut niin sehän on vaan hyvä. miksi olet työkkärin asiakas, jos et saa tukea? Vai saatko sossulta? [/quote] En saa tukea koska olen päätoimisesti opiskelija. Ap
[/quote]
No miksi ihmeessä sitten olet työkkärin asiakkaana tässä vaiheessa? Miksi saat työkkäriltä työnhakuosoituksia, jos olet päätoiminen opiskelija? Oletan, että et ole aiemmin ollut opiskelujen ohella päätoimisesti myös töissä.
[/quote]
Sossu vaati että olen myös työnhakijana.
Siksi, en minkään muun takia.
Ja en ole ollut.
Ap
Olen ollut samassa tilanteessa kanssasi. Suosittelen hakemaan työtä, mutta ilmoitat haastattelissa opinnoistasi ja kerrot mitä oikeasti haluat tehdä. En usko että silloin ottavat sinua. Jos ottavat, irtisanoudut kun pääset opintoihin.
En ymmärrä, miksi edes olet työkkärin asiakas, jos et kuitenkaan saa sieltä mitään tukea. Toiseksi, jos saat opiskelupaikan, olet opiskelija, et enää työtön. Silloin saat opintotukea. Mutta ethän sinä nytkään saa työttömyyskorvausta, joten ihan sama, haetko paikkaa vai et.
Toiseksi, mikä teidät työtarjouksia saavat saa kuvittelemaan, että juuri sinä sen paikan saat, noin 70 paikkaa hakevasta?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 11:37"]En ymmärrä, miksi edes olet työkkärin asiakas, jos et kuitenkaan saa sieltä mitään tukea. Toiseksi, jos saat opiskelupaikan, olet opiskelija, et enää työtön. Silloin saat opintotukea. Mutta ethän sinä nytkään saa työttömyyskorvausta, joten ihan sama, haetko paikkaa vai et.
Toiseksi, mikä teidät työtarjouksia saavat saa kuvittelemaan, että juuri sinä sen paikan saat, noin 70 paikkaa hakevasta?
[/quote]
Sossun takia, kuten yhdelle aiemmalle vastasin..
Ja toiseksi, miksi en saisi? Jollekinhan se työpaikka menee ja vaikka valituksi tuleminen ei ole niin kovin todennäköistä siellä on aina se pieni mahdollisuus.
Ap
Outoa että kuvittelet automaattisesti saavasi paikan jos vain haet. Eihän sinne tietenkään kukaan muu voi hakea jos sinä olet saanut tarjouksen oikein työkkäristä..
Mulla on sellainen tilanne että olen päätoiminen opiskelija työkkärin lausunnon mukaan, vaikka olen poissaolevana opiskelijana (En voisi tehdä opintoja vaikka haluaisin). En ole oikeutettu opintotukeen, mutta en myöskään työmarkkinatukeen. Tilanteet voivat olla siis erikoisia. Vähän ohis kyllä sori :D